Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4317584 Innovació Infermera Aplicada a la Vulnerabilitat i la Salut | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
En aquest mòdul es desenvoluparan tècniques d'estimulació creativa i generació d'idees, valorant mètodes, processos i aplicacions que condueixin a l'entrenament de la capacitat creativa aplicada a les cures infermeres en poblacions vulnerables, amb la finalitat de afavorir la sostenibilitat dels sistemes sanitaris. Es farà un èmfasi especial en la creativitat i la innovació com a motors del canvi, integrant l'atenció centrada en la persona i utilitzant metodologies àgils.
S'aprofundirà en la gestió del coneixement i del talent en equips interdisciplinaris, ressaltant la importància de la iniciativa, la creativitat, la proactivitat i la implicació dels/de les integrants de l'equip. A més, es destacarà el paper dels grups d'experts/es com a think tanks d'innovació, promovent la cultura i els models d'innovació oberta aplicats a la infermeria
EL PENSAMENT CREATIU I LA INNOVACIÓ
LA INNOVACIÓ EN L'ENTORN SANITARI
LA SALUT DIGITAL
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases magistrals presencials | 4 | 0,16 | 5, 6 |
Classes magistrals virtuals | 10 | 0,4 | 2, 4, 5 |
Seminaris presencials | 16 | 0,64 | 2, 3, 5, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Fòrums i debats | 10 | 0,4 | 3, 4, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Carpeta d'aprenentatge/portafoli | 35 | 1,4 | 2, 4, 5, 6, 7 |
Estudi personal | 34 | 1,36 | 4 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa en classes presencial i/o virtual | 15 | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 |
Carpeta d'aprenentatge/portafoli | 50 | 25 | 1 | 1, 2, 4, 5, 6, 9 |
Foros de discussió virtual | 15 | 10 | 0,4 | 2, 3, 4, 5, 8, 9 |
Realització /presentació d'activitats a classe | 20 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
El sistema d'avaluació s'organitza en quatre apartats, cadascun dels quals tindrà assignat un pes específic en la qualificació final:
Fòrums de discussió virtual (15%)
Assistència i participació activa en classe presencial o virtual sincrònica (15%)
Carpeta d'aprenentatge / portafoli (50%)
Realització / presentació d'activitats a classe (20%)
La qualificació final correspon a la suma dels apartats anteriors. Es requereix obtenir un mínim de 5 en la mitjana ponderada de les quatre activitats avaluatives per superar el mòdul.
Barba Ináñez, E. (2012). Innovación: 100 consejos para inspirarla y gestionarla. Barcelona: Libros de cabecera.
Budig, K., Diez, J., Conde, P., Sastre, M., Hernán, M., & Franco, M. (2018). Photovoice and empowerment: Evaluating the transformative potential of a participatory action research project. BMC Public Health, 18(1), 1–9. Available from: https://doi.org/10.1186/s12889-018-5335-7
Copeland, B., Raynor, M., & Shah, S. (2016). Top 10 health care innovations: Achieving more for less [Internet]. Deloitte Services LP. Available from: https://www2.deloitte.com/us/top-health-care-innovations
De Bono, E. (1994). El pensamiento creativo: el poder del pensamiento lateral para la creación de nuevas ideas (12a ed.). Barcelona: PAIDOS IBERICA.
Delgado-Hito, P. (2014). [Promotion of research and innovation: a commitment to training]. Enferm Intensiva, 25(2), 35–7. Available from: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1130239914000479
Deloitte Center for Health Solutions. (2018). Top 10 health care innovations: Achieving more for less. Deloitte Insights. Retrieved from https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/health-care/top-10-health-care-innovations.html
Leyva-Moral, J. M., Gómez-Ibáñez, R., San Rafael, S., Guevara-Vásquez, G., & Aguayo-González, M. (2021). Nursing students’ satisfaction with narrative photography as a method to develop empathy towards people with HIV: A mixed-design study. Nurse Educ Today, 96. Available from: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33160157/
Marlow, A., Spratt, C., & Reilly, A. (2008). Collaborative action learning: a professional development model for educational innovation in nursing. Nurse Educ Pract, 8(3), 184–9. Available from: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1471595307000649
Robinson, K. (2009). El Elemento. Barcelona: Grijalbo.
Roser, A., Jofresa, S., & Xirau, M. T. Informe de vigilància tecnològica: Apps de salut [Internet].[cited 2021 Jun 23]. Available from: www.hubb30.cat
Roussin, C. J., & Weinstock, P. (2017). Simzones. Acad Med, 92(8), 1114–20. Available from: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28562455
Watson, C., & Bernabeu-Tamayo, M. D. (2019). La implementación de la simulación clínica de alta fidelidad en el grado de enfermería: un estudio mixto sobre las experiencias de los estudiantes [Internet]. Universitat Autònoma de Barcelona. Available from: https://dialnet.unirioja.es/servlet/tesis?Codigo=270844
No aplicable
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEMm) Seminaris (màster) | 101 | Català/Espanyol | anual | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 101 | Català/Espanyol | anual | matí-mixt |