Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4317584 Innovació Infermera Aplicada a la Vulnerabilitat i la Salut | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha requisits previs per a la realització d’aquest mòdul.
Aquest mòdul constitueix la base teòrica del màster. Per tant, els objectius fonamentals del mòdul són:
- Establir els fonaments teòrics més rellevants relatius a la vulnerabilitat en l’àmbit de la salut.
- Descriure els aspectes ontològics, epistemològics i filosòfics de la investigació en vulnerabilitat.
- Estudiar les principals corrents de pensament desenvolupades a les últimes dècades relacionades amb la comprensió de la vulnerabilitat.
- Analitzar críticament els determinants socials i culturals que impacten directament a la salut-malaltia dels col·lectius vulnerables.
- Descriure els principals aspectes de gestió sanitària en el context infermer a la pràctica avançada.
El mòdul es distribuirà en blocs diferenciats, cadascun amb diferents temes de treball:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminari | 12,05 | 0,48 | 2, 3, 4 |
Teoria virtual | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 115,7 | 4,63 | 1, 2, 3, 4 |
El contingut del mòdul es realitzarà en 4 setmanes, sent aquest contingut virtual i presencial.
Es faran diferents activitats d'ensenyament-aprenentatge:
• Sessions teòriques virtuals asincròniques amb suport audiovisual impartides pel professorat. Aquestes sessions es posaran a disposició de l'alumnat setmanalment, segons el cronograma del mòdul.
• Seminaris de discussió. Sessions que es faran al final dels blocs teòrics de manera virtual sincrònica i/o presencial. Es poden plantejar de manera individual o grupal. Es poden realitzar diferents activitats com debats, anàlisi de casos, reflexió crítica d'articles originals o publicacions/notícies actuals, etc.
• Treball autònom. Per treballar els continguts teòrics i seminaris de cada bloc, cal un treball autònom per part de l'alumnat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe virtual | 30% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Entrega de informes / Treballs | 30% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Prova objectiva escrita de resposta múltiple virtual | 40% | 2,25 | 0,09 | 1, 2, 3, 4, 5 |
El sistema davaluació consta de cinc activitats diferenciades d'avaluació:
Les activitats avaluatives es treu de forma habitual en Moments diferents Segons calendari.
OBTENCIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL DEL MÒDUL:
Es consideraran les següents:
• Excel·lent (EX). L'alumnat ha assolit les competències avaluades i les duu a terme de manera autònoma fent les seves justificacions conevidències.
• Notable (N). L'alumnat ha aconseguit les competències avaluades i les duu a terme de manera autònoma amb algunes evidències.
• Aprovat (AP). L'alumnat pot assolir les competències avaluades amb supervisió.
• Suspens (SS). L'alumnat no ha aconseguit les competències avaluades.
• No avaluable (NA). L'alumnat no ha realitzat les activitats programades per assolir les competències.
1.- La qualificació final del mòdul serà la mitjana ponderada de cadascuna de les activitats davaluació. Segons l'acord 4.4 del Consell de Govern 17/11/2010 de la normativa d'avaluació, les qualificacions seran:
2.- El requisit per a l'obtenció de la nota final és haver-se presentat a totes les parts avaluatives i haver obtingut una puntuació mínima de 5 a cadascuna.
3.- Es considerarà no avaluable i es puntuarà com a zero, quan lalumnat no shagi presentat a una de les proves d'avaluació.
4.- L'alumnat té dret a la revisió de les proves davaluació. Amb aquesta finalitat es concretaran les dates al Campus Virtual.
5. L'alumnat que no hagin superat lassignatura podran presentar-se a un examen final o una prova final de recuperació virtual. Per tenir dret a la prova final de recuperació, l'alumnat s'ha d'haver presentat totes les proves d'avaluació.
Rogers, A.C. (1997), Vulnerability, health and health care. Journal of Advanced Nursing, 26: 65-72. https://doi.org/10.1046/j.1365-2648.1997.1997026065.x
Sellman, D. (2005), Towards an understanding of nursing as a response to human vulnerability. Nursing Philosophy, 6: 2-10. https://doi.org/10.1111/j.1466-769X.2004.00202.x
Yasmin Gunaratnam. (2013) Cultural vulnerability: A narrative approach to intercultural care. Qualitative Social Work 12:2: 104-118.
Alligood, MR. (2013). Nursing Theory: Utilization & Application. 5th edition. Missouri. ISBN: 978-0-323-09189-3
Gustafson, DL. (2005) Transcultural Nursing Theory From a Critical Cultural Perspective, Advances in Nursing Science, 28 - Issue 1: 2-16.
McCormack, B. & McCance, T. (2010) Person-centred Nursing: Theory, Models and methods, 208. https://eresearch.qmu.ac.uk/handle/20.500.12289/3451
Es recomana disposar de l'aplicació informàtica TEAMS
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEMm) Seminaris (màster) | 101 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 101 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |