Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4317517 Auditoria de Comptes i Comptabilitat | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es neceesiten prerequisits per cursar aquesta assignatura
L’assignatura té tres objectius en base als tres àmbit d’estudi del mòdul, anàlisi dels estats financers, comptabilitat directiva i d gestió i tecnologia de la informació aplicada a l’empresa en relació als comptes anuals i el procés d’auditoria. Aquests objectius es poden definir de la següent manera:
Mòdul 1: Anàlisi d'estats financers superior (4 ECTS)
• Anàlisi i projecció dels estats financers.
• L'anàlisi patrimonial. Anàlisi del balanç de situació. Diferenciació entre format del PGC i altres fonts normatives.
• L'anàlisi econòmica. El compte de pèrdues i guanys (PiG). Diferenciació entre format PGC i altres estructures de PiG en altres fonts normatives.
• L'anàlisi financer. L'anàlisi de l'estat de fluxos d'efectiu.
• Utilitat de l'anàlisi de l'estat de fluxos d'efectiu per a l'anàlisi empresarial.
• L'anàlisi de la rendibilitat. Adaptació de el model DU PONT per a l'anàlisi de la rendibilitat. Estudi dels factors que incideixen en la rendibilitat financera (ROE):
o Rendibilitat econòmica (ROA) i palanquejament financer.
o Alternatives per mesurar l'efecte palanquejament en la rendibilitat financera (ROE).
• Aspectes més rellevants de l'anàlisi no financer de l'empresa:
o Indicadors clau de resultats no financers.
o Informació sobre l'impacte de l'activitat en qüestions mediambientals.
o Estructura de la plantilla, distribució d'empleats per sexe, categories i remuneracions.
o Informació sobre igualtat de tracte i oportunitats entre homes i dones.
• Visió global de l'anàlisi dels estats financers: anàlisi patrimonial, econòmic, financer i no financer de l'empresa
• Indicadors KPI 's utilitzats en l'auditoria interna i externa.
• Tècniques de valoració d'empreses i plans de viabilitat.
Mòdul 2: Comptabilitat directiva i de gestió (4 ECTS)
- Objecte, funcions i característiques de la comptabilitat directiva
- Classes de costos
- Comportament i estimació dels costos: variabilitat i assignació dels costos
- El compte de resultats analític
- El procés pressupostari
- El resultat previst
- Costos rellevants per a la presa de decisions
- Anàlisi cost-volum-benefici
- El pressupost ajustat
- Anàlisi de les desviacions en ingressos i costos
- L’avaluació de l’acompliment de l’empresa
- Indicadors i quadre de comandament
Mòdul 3: Tecnologia de la informació aplicable a les empreses i la seva vinculació amb la informació financera proporcionada i l'auditoria (4ECTS)
- Sistemes d'informació en els negocis globals actuals.
- Estratègia, arquitectura, disseny i gestió de processos informàtics en les empreses. La seva vinculació amb la informació financera.
- El control dels processos de la tecnologia de la informació.
- Anàlisi i gestió d'explotació de dades a través de fulls de càlcul.
- La funció de seguretat informàtica en les organitzacions: principis i mitjans. La detecció d'errors i la seva prevenció.
- Incidència de la seguretat informàtica en la informació financera proporcionada i en l'auditoria de comptes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases teòriques | 60 | 2,4 | CA08, CA09, CA10, CA11, CA12, KA08, KA09, SA08, SA09, SA10, SA11, CA08 |
Tipus: Supervisades | |||
Classes pràctiques | 16 | 0,64 | CA08, CA09, CA10, CA11, CA12, KA08, KA09, SA08, SA09, SA10, SA11, CA08 |
Tutories casos pràctics | 10 | 0,4 | CA08, CA09, CA10, CA11, CA12, KA08, KA09, SA08, SA09, SA10, SA11, CA08 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de articles, textes legals i informes | 135 | 5,4 | CA09, CA10, CA11, CA12, CA09 |
Realització de casos i treballs | 70 | 2,8 | CA08, CA09, CA10, CA11, CA12, KA08, KA09, SA08, SA09, SA10, SA11, CA08 |
La metodologia docent estarà basada en una combinació de tres tipus d'activitats:
- Activitat dirigida: classes teòriques
- Activitat supervisada: consistent en la realització de classes pràctiques i de resolució de problemes, tutories i la realització d'exercicis amb seguiment pautat
- Activitat autònoma que es divideix en dues parts:
"La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries".
Les tutories podran ser presencials o on line
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació | 10% | 0 | 0 | CA08, CA09, CA10, CA11, CA12, KA08, KA09, SA08, SA09, SA10, SA11 |
Exposició grupal de treballas i casos pràctics | 24% | 3 | 0,12 | CA08, CA09, CA10, CA11, CA12, KA08, KA09, SA08, SA09, SA10, SA11 |
Pruebas | 42% | 6 | 0,24 | CA08, CA09, CA10, CA11, CA12, KA08, KA09, SA08, SA09, SA10, SA11 |
Realització d'exercicis | 24% | 0 | 0 | CA08, CA09, CA10, CA11, CA12, KA08, KA09, SA08, SA09, SA10, SA11 |
L'avaluació comprendrà les següents activitats avaluatives:
Mòdul 1: 35% de la nota global
- Proves teorico-pràctiques individuals: Proves escrites i orals que permetin valorar els coneixements adquirits per l'alumnat: 60%
- Participació i assistència a classe: 10%
- Proves teoricopràctiques grupals: Lliurament exposició i defensa dels exercicis i treballs realitzats en grup 15%
- Treballs teoricopràctics individuals: Lliurament d'exercicis i treballs realitzats i participació en fòrums i debats. 15%
Mòdul 2: 35% de la nota global
- Proves teorico-pràctiques individuals: Proves escrites i orals que permetin valorar els coneixements adquirits per l'alumnat: 60%
- Participació i assistència a classe: 10%
- Proves teoricopràctiques grupals: Lliurament exposició i defensa dels exercicis i treballs realitzats en grup 15%
- Treballs teoricopràctics individuals: Lliurament d'exercicis i treballs realitzats i participació en fòrums i debats. 15%
Mòdul 3: 30% de la nota global
- Proves teoricopràctiques grupals: Lliurament exposició i defensa dels exercicis i treballs realitzats en grup 45%
- Treballs teoricopràctics individuals: Lliurament d'exercicis i treballs realitzats i participació en fòrums i debats: 45%
- Participació i assistencia a classe: 10%
En el procés d’avaluació continuada, per determinar la nota final de l’assignatura caldrà haver obtingut un mínim de 4 punts en cadascun dels tres mòduls que la composen. La nota final de l’assignatura serà la mitjana aritmètica de les qualificacions dels tres mòduls.
En els casos en els quals la mitjana de les qualificacions dels tres mòduls sigui inferior a 5, caldrà fer l’examen de recuperació del mòdul o mòduls amb nota inferior a 5 punts.
Procés de Recuperació
El procés de recuperació es realitzarà de forma separada per cada un dels tres mòduls. Per superar un mòdul, caldrà obtenir una nota mínima de 5 punts a l’examen de recuperació.
Per poder participar en el procés de recuperació d’un mòdul, l’alumne ha d’haver estat prèviament avaluat en dues terceres parts de les activitats avaluatives i haver obtingut una qualificació mitjana del mòdul entre 3,5 i 4,8.
La prova de recuperació de cada mòdul s’efectuarà una vegada s’hagin publicat les notes dels tres mòduls. En el cas de superar un mòdul en el procés de recuperació la nota d’aquest mòdul serà de 5 punts i aquesta qualificació obtinguda farà mitjana amb les notes de la resta de mòduls.
S’entendrà que l’alumnat ha superat l’assignatura si després del procés de recuperació la nota mitjana final és igual o superior a 5 punts. En cas contrari l’assignatura es considerarà no superada.
"L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries."
Aquesta assigntura no preveu el sistema d'avaluació única.
Part Anàlisi dels estats financers:
- ACCID: “Ràtios Sectorials 2020”. Estudi coordinat per Oriol Amat. Barcelona, 2022. https://accid.org/tecnica/
- Archel, P; Lizarraga, F; Sánchez, S; Cano, M (2022): “Estats comptables. Elaboració, anàlisi i interpretació. 7ª edició. Edicions Piràmide.
- González, J. (2016): “Anàlisi de l'empresa a través de la seva informació economicofinancera. Fonaments teòrics i aplicacions. 5ª ed. Edicions Piràmide.
- Garrido P., Íñiguez R. (2021): “Anàlisi d'estats comptables. Elaboració i interpretació de la informació financera. 5ª ed. Edicions Piràmide.
- Casanovas M.; Santandreu P. (2011): “Guia pràctica de valoració d’empreses” Ed. ACCID.
- Amat, O. (2019) Valoració i compravenda d’empreses. Amb casos pràctics resolts Ed. ACCID-Profit
- Amat O.; Nombela V. i altres autors (2015) : “Manual d’anàlisi d’empreses cotitzades” Ed. ACCID
- Arimany N. ; Viladecans C. (2011) : “ Anàlisi de l’estat de canvis en el patrimoni net i de l’estat de fluxos d’efectiu” Ed. ACCID
- Amat O. (2017) : “Empreses que menteixen” Ed. Profit.
- Amat, O. (2018): Anàlisi integral d’empreses. 4ª edició Ed. Profit
Part Comptabilitat directiva:
Bibliografia básica:
- Anthony, R.N. i Govindarajan, V. (2008), Sistemes de control de gestió. McGraw-Hill. Especialment els capítols 3, 4 i del 7 al10.
- Comissió de Comptabilitat de Gestió d'ACCID (2010). Manual de control de gestió: disseny i implementació de sistemes de control de gestió, Profit Editorial, Barcelona.
- Vergés, J. (1998), La Planificació Econòmica i Financera de l´Empresa. Elaboració i utilització de previsions com a força de la gestió. Servei de Publicacions de la UAB. 2a. edició. La versió en castellà (2000) es pot consultar a: http:/webs2002.uab.es/jverges/
Bibliografia complementària:
- Hongren, C.T., Datar, S.M i Rajan, M.V. (2012), Comptabilitat de Costos. Un enfocament gerencial. Editorial Pearson Educació, 14a edició. Especialment, els capítols 6 a 9.
Per als temes que ho requereixin es facilitarà bibliografia complementària.
Excel
SABI DATA BASE
Programes de gestió d'empreses
Programes de seguretat informàtica
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | anual | tarda |