Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4312326 Investigació Clínica Aplicada en Ciències de la Salut | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Haver superat el mòdul de Metodologia bàsica en recerca clínica i al menys un mòdul optatiu.
Vincular-se a un grup de recerca experimentat per aprendre les habilitats investigadores més importants relacionades amb el treball de recerca a desenvolupar.
Aquest mòdul té per finalitat aplicar la metodologia desenvolupada durant el curs a l’àrea temàtica escollida pels alumnes d’acord amb el seu director i avalada pel tutor. Sempre es prioritzarà la investigació aplicada, pràctica i amb possibilitats de generar resultats a curt termini, sempre respectant els estàndards de la millor pràctica metodològica i ètica.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Aprenentatge en acció: dissenyar I desenvolupar un projecte de recerca en una línia concreta dins d'un departament de la Facultat de Medicina de la UAB i sota la supervisió del director de la línia de recerca escollida. | 300 | 12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 73 | 2,92 | 1, 3, 4, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15 |
Els alumnes hauran de perfilar i consensuar amb el coordinador del Màster una proposta de TFM i pràctiques associades per desenvolupar-lo. Després hauran de desenvolupar un protocol d'estudi per ser exposat públicament i que servirà de base per dur a terme les pràctiques de recerca i el TFM. La logística i calendari d'aquestes pràctiques les hauran d'acordar els alumnes amb el respecti tutor que prèviament hagi acceptat aquesta responsabilitat. En cas que el tutor pertanyi a un centre extern a la UAB, s'haurà de formalitzar el corresponent conveni.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació del treball d'aprenentatge per part del tutor/director del treball | 50% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Avaluació del treball escrit (presentació i contingut) per part del tutor/director | 50% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
El tutor responsable de les pràctiques serà qui qualificarà el rendiment i resultats de cada alumne al final d'aquest període.
Bunge M. 2004. La investigación científica. 3ª ed. Siglo XXI editores.
Eyssautier De La Mora M. 2006. Metodología de la investigación: desarrollo de la inteligencia. 5ª ed. Thomson
Editores.
Icart Isern MT, Pulpón Segura AM. 2012. Cómo elaborar y presentar un proyecto de investigación, una tesina
y una tesis. Editorial Barcelona: Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona.
Medawar PB. 2011. Título: Consejos a un joven científico. Editorial Barcelona: Publicacions i Edicions de la
Universitat de Barcelona.
Münch L, Ángeles E. 2011. Métodos y técnicas de investigación. 4ª ed. Trillas editores.
Namakforoosh MN. 2005. Metodología de la investigación. 2ª ed. Limusa editores.
Tamayo M. 2004. El proceso de la investigación científica: incluye evaluación y administración de proyectos
de investigación. 4ª ed. Limusa editores.
Enllaç a la Normativa del Treball de Recerca
https://www.uab.cat/web/estudiar/l-oferta-de-masters-oficials/informacio-general/investigacio-clinica-aplicada-en-ciencies-de-la-salut-1096480139517.html?param1=1266477257607
Microsoft Teams
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.