Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4310486 Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es contemplen
Bloc 1: Gènere i músiques urbanes
Bloc 2: Competència digital aplicada a l'educació musical
T1. Nous entorns d'aprenentatge: El professorat, l'alumnat i les competències digitals.
T2. TAC: Tecnologia al servei de l'educació musical a secundària i batxillerat.
T3. Tecnologia al servei de la interpretació i la creació a l'aula de música.
Bloc 3: Arranjaments i composició
T1. Elements del llenguatge musical, anàlisi musical i la seva aplicació en arranjaments i petites composicions.
T2. Tècniques i criteris compositius
Bloc 4: Direcció coral i d'agrupacions instrumentals
T1. Gest de direcció per a grups vocals amb repertori a capella, 2 i 3 veus i cànons
T2. Gest de direcció per a agrupacions instrumentals
Bloc 5: Formació per la salut vocal del professorat i coneixement de la veu d'adolescents
T1. Característiques de la veu i l'aparell fonador
T2. Pràctica per a la millora de l'emissió de la veu parlada com a eina de treball dels i les docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitat Dirigida presencial | 62 | 2,48 | 2, 4, 6, 5, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tasques especialitzades i d'avaluació | 28 | 1,12 | 2, 3, 4, 6, 5, 7, 9, 1 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes d'aprenentatge | 60 | 2,4 | 2, 3, 4, 6, 5, 7, 8, 9, 1 |
El mòdul es divideix en 5 blocs o mini-assignatures . Té format de seminari i requereix la participació activa de l'estudiantat tant a les sessions conceptuals com a les pràctiques, que són la majoria.
Per mitjà de propostes pràctiques es promourà l'adquisició de diferents habilitats per a la tasca docent futura, així com la reflexió sobre els conceptes associats a aquestes.
Entrats en matèria, es destinarà un temps del mòdul de Didàctica per avaluar els blocs i el professorat daquest mòdul de Complements de Formació - Música
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Bloc 1: Gènere i músiques urbanes | 15% | 15 | 0,6 | 2, 3, 4, 6, 5 |
Bloc 2 i 3: Competència digital aplicada a l'educació musical i arranjaments musicals | 35% | 35 | 1,4 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 1 |
Bloc 5: Educació de la veu i salut vocal del professorat | 25% | 25 | 1 | 2, 3, 5, 9 |
Blocs 4: Direcció coral i d'agrupacions instrumentals | 25% | 25 | 1 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 1 |
ACTIVITATS AVALUATIVES I DATESD'AVALUACIÓ I REAVALUACIÓ DE L'ASSIGNATURA
L’avaluació es compon de diferents tasques i activitats:
1) Bloc 1 (15% individual): análisi d'una cançó (24 de gener)
2) Bloc 2 i 3 (35% grupal): Reflexió sobre l'ús de la tecnologia a l'aula (18 de novembre) i la realització e implementació d'un arranjament de conjunt instrumental (12 de febrer)
3) Blocs 4 (25% individual): treball de reflexió sobre la pròpia pràctica (22 de novembre)
4) Bloc 5 (25% individual): ensenyari dirigir una cançó (12 de febrer)
El professorat farà el retorn de les notes entre 15 i 20 dies hàbils després del lliurament de les tasques
Per poder calcular la mitjana ponderada i superar el mòdul cal obtenir una qualificació de 3’5 o superior a cada bloc. En cas de no obtenir la nota mínima final per aprovar el mòdul, es requerirà un treball específic de la part suspesa amb nota inferior com a mecanisme de recuperació.
Per aprovar aquest mòdul, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment, per escrit, com amb el llenguatge audiovisual. També s’exigeix un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (noavaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’un mateix mòdul, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Re-avaluació: 10 de maig
AVALUACIÓ ÚNICA
L'avaluació única, constarà de les següent proves el dia 7 de març
ï Adell, Joan Elies (2004) "Internet en educación". Comunicación y pedagogía, núm. 200, pp. 25-28 Barba,C. Capellas,S. (Coords.) (2010I "Educación 2.0". Ordenadores en el Aula. La clave es la metodologia. Grao
ï Arias Salvado, Marina (2019). Neoperreo, ¿Cambiando las reglas de(l) género? La escena transnacional online del “reggaeton del futuro”. Etno: Cuadernos de Etnomusicología, 14, 44-65.
ï Brazuelo Grund, Francisco. & Gallego Gil, Domingo (2011). Mobile learning: los dispositivos móviles como recurso educativo. MAD
ï Carrillo, Carmen & Vilar i Monmany, Mercè (2009). El conjunto instrumental Orff como dinamizador de la motivación en alumnos de Educación Secundaria. Revista Electrónica de LEEME (Lista Europea Electrónica de Música en la Educación).
ï Choksy, Lois, Abramson, Robert, Gillespie, Avon, Wodds, David, York, Frank. (2001) Teaching music in the twenty-first century (Second edition). Prentice Hall
ï Coll, Elisa (2021). Resistencia bisexual. Mapas para una disidencia habitable. Tenerife: Melusina.
ï Córdoba, D; Sáez, J; Vidarte, P (2005). Teoría Queer. Políticas bolleras, maricas, trans, mestizas. Barcelona: Egales.
ï Ferrero, Maria Inés, Martín, Mónica & Meclazcke, Amanda (2019). Hacer música en grupo. La dinámica del grupo en acción y la evaluación como camino hacia la optimización de la performance, Miño y Davila.
ï Gassull, Cecília; Godall, Pere i Martorell, Montserrat (2004). La veu. Orientacions pràctiques. Barcelona: Abadia edicionsGiráldez, Andrea (2005) Internet y educación musical. Graó.
ï Giráldez, Andrea (2010) Música complementos de formación disciplinar. Graó
ï Green, Lucy (2001) Música, género y educación. Madrid: Ediciones Morata.
ï Hallam, Susan, Creech, Andrea, & McQueen, Hilary. (2015). Teachers’ perceptions of the impact on students of the Musical Futures approach. Music Education Research, 19(3), 263–275. https://doi.org/10.1080/14613808.2015.1108299
ï Hawkins, Stan (ed.) (2017) The Routledge Research Companion to Popular Music and Gender. New York: Routledge
BandLab, Finale, Audacity, Musescore.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.