Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4317127 Humanitats i Patrimoni Digitals | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements propis del Màster en Humanitats i Patrimoni Digitals. En general, es demanen coneixements a nivell de grau en disciplines de Ciències Humanes i/o Socials. La formació també pot ser útil a professionals graduats / des en informàtica que es vulguin especialitzar en l'ús de tecnologies digitals en l'àmbit de les Humanitats i estudis culturals. Es demana familiaritat amb els ordinadors i de paquets ofimàtics més usuals. Tot i que no és obligatori, es recomana una formació prèvia, a nivell bàsic, en l'ús de bases de dades informatitzades, cartografia assistida per ordinador, fotografia digital i estadística.
La bibliografia fonamental i de referència està en anglès, així com el programari a utilitzar. Es recomana per tant, coneixement de l'anglès a nivell de lectura especialitzada.
La Interacció Persona-Ordinador (IPO) es refereix a la comunicació entre un sistema controlat per un ordinador i una o més persones (usuaris / es). Aquesta comunicació interactiva es basa, no tan sols en l'intercanvi d'informació entre les dues parts, sinó també en el procés d'interpretació i de generació de significat resultant de l'intercanvi. D'aquesta manera, la IPO permet definir la mediació entre l'ordinador i els usuaris / es de manera que el dissenyador / a d'aquesta interacció faciliti a les dues parts la realització d'accions i tasques. Aquesta mediació varia substancialment segons diverses configuracions tecnològiques, les quals, més enllà d'aspectes purament tecnològics, defineixen mitjans de comunicació diferents i, per tant, paradigmes de comunicació diferents. La comunicació interactiva genera experiències d'usuari que poden donar lloc a situacions d'aprenentatge, entrenament, oci, etc., així com generar vivències i emocions. En el present mòdul veurem els conceptes fonamentals i les metodologies necessàries per al correcte disseny de la interacció, de les interfícies i en general de l'acte comunicatiu que dóna lloc a les experiències d'usuari. Veurem també formes d'avaluar els nostres dissenys per poder tenir una visió clara de el valor afegit que estem obtenint amb aquestes. Tot això es contextualitzarà en l'àmbit concret de les humanitats i el patrimoni digitals.
1) Introducció la interacció persona-ordinador
2) Anàlisi de les formes possibles de comunicació interactiva
3) Disseny de sistemes interactius. Web design
4) Anàlisi de lexperiència dusuari en pàgines web
5) Disseny de sistemes interactius. Realitats Augmentades i Esteses
6) Anàlisi de lexperiència dusuari en sistemes de realitat augmentada i estesa
7) Localització i seguiment usuari (tracking i location awareness)
8) Realitat Virtual i interacció hàptica i corpòria
9) Anàlisi de lexperiència dusuari en sistemes de realitat virtual i interacció corpòria
10) Avaluació i validació de sistemes interactius.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Conceptes, Metodologies i Tecnologies de IPO | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 5, 23, 12, 4, 10, 21, 11, 7, 6, 8, 9, 13, 18, 19, 16, 20, 14, 17, 15, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball pràctic sobre IPO | 25 | 1 | 1, 2, 3, 5, 23, 12, 4, 10, 21, 11, 7, 6, 8, 9, 13, 18, 19, 16, 20, 14, 17, 15, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudiar bibliografia essencial i treballs de l'estat de l'art de IPO | 81 | 3,24 | 1, 2, 3, 5, 23, 12, 4, 10, 21, 11, 7, 6, 8, 9, 13, 18, 19, 16, 20, 14, 17, 15, 22 |
Activitats dirigides: classes teòriques amb explicació de les tècniques informàtiques i dels seus fonaments teòrics i metodològics. Seminaris de discussió crítica de textos especialitzats
Activitats supervisades: Presentació d’equipaments informàtics. Pràctiques amb aquests equipaments. Tutories individualitzades per tal de fer el seguiment de les activitats i treballs encomanats. i per aplicar els coneixements i competències adquirits en el treball final del mòdul.
Activitats autònomes: cerca de documentació, elaboració de bases de dades, exercicis d' aplicació de les tècniques d’anàlisi estudiades, lectura de textos, redacció de treballs.
Aprenentatge basat en problemes. Aprenentatge basat en casos d'estudi Pràctiques d'aula. Seminaris. Tallers. Debats. Elaboració de treballs. Estudi personal
Les activitats dirigides podran ser presencials o bé online.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a conferències i activitats complementàries | 10% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 5, 23, 12, 4, 10, 21, 11, 7, 6, 8, 9, 13, 18, 19, 16, 20, 14, 17, 15, 22 |
Assistència i participació activa a classe | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 23, 12, 4, 10, 21, 11, 7, 6, 8, 9, 13, 18, 19, 16, 20, 14, 17, 15, 22 |
Comentaris escrits de referències bibliogràfiques | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 23, 12, 4, 10, 21, 11, 7, 6, 8, 9, 13, 18, 19, 16, 20, 14, 17, 15, 22 |
Lliurament informes i treballs escrits | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 23, 12, 4, 10, 21, 11, 7, 6, 8, 9, 13, 18, 19, 16, 20, 14, 17, 15, 22 |
Prova individual sobre els temes explicats a classe (examen oral o escrit) | 30% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 5, 23, 12, 4, 10, 21, 11, 7, 6, 8, 9, 13, 18, 19, 16, 20, 14, 17, 15, 22 |
Aquesta assignatura no permet avaluació única.
Prova individual sobre els temes explicats a classe (30%)Informes i treballs escrits (individuals o en grup).
Poden ser un estudi prospectiu que avaluï la necessitat d' aplicar qualsevol tecnologia digital en l’àmbit de les humanitats o estudis de patrimoni cultural, un estudi bibliogràfic crític sobre la metodologia informàtica i les seves implicacions teòriques, on una aplicació pràctica de una de les tècniques explicades amb dades pròpies dels alumnes (25% de la nota final)Resums escrits de les sessions pràctiques, insistint en els aspectes positius i negatius de les tècniques i mètodes explicats (25 % de la nota final)
Comentari crític de textos de l' especialitat, a partir de la bibliografia que es subministrarà a l’inici del curs (25% de la nota final).
Participació a classe (presencial o telemàtica), assistència a tutories (presencials o telemàtiques). 10% de la nota final.
Participació a conferències programades per la coordinació del màster i altres activitats complementàries (10%).
En el moment de realització/lliurament de cada activitat avaluable, el professorat informarà (Moodle, SIA) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi fet la prova individual sobre els temes explicats a classe i no hagi lliurat més del 50 % dels resums de les sessions practiques i comentaris de text.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Moodle, Teams, etc. El professorat vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Bibliografia bàsica
Bibliografia addicional
S'anirà discutint al llarg del text
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEMm) Seminaris (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |