Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Treball de Final de Màster

Codi: 44247 Crèdits: 10
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4317141 Direcció de Centres per a la Innovació Educativa OB 0

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Carme Armengol Asparo
Correu electrònic:
carme.armengol@uab.cat

Equip docent

Cristina Mercader Juan
Saida Lopez Crespo
Cecilia Inés Suárez Rivarola
Empar Garcia López
Maria Mercè Berengueras Pont
Maria del Mar Duran Bellonch
Diego Castro Ceacero
David Rodriguez Gomez
Jose Luis Muñoz Moreno
Aleix Barrera Corominas
Anna Díaz Vicario

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Per poder presentar el TFM s'han de tenir superats la resta de les assignatures del màter


Objectius

Desenvolupar un projecte d’innovació i/o direcció i/o indagació que posi en joc totes les competències i continguts desenvolupats al llarg de les diferents assignatures del màster

 


Resultats d'aprenentatge

  1. CA18 (Competència) Generar processos i metodologies per al desenvolupament organitzatiu i la millora educativa.
  2. CA19 (Competència) Examinar de manera oportuna les fonts i els mètodes més adequats per a obtenir la informació necessària en cada circumstància.
  3. CA20 (Competència) Prendre decisions fonamentades en la informació recol·lectada dels instruments, tècniques i recursos propis de la planificació educativa.
  4. CA21 (Competència) Considerar protocols institucionals per a impulsar organitzacions segures, saludables i sostenibles.
  5. CA22 (Competència) Promoure accions orientades a construir una societat més equitativa.
  6. KA10 (Coneixement) Comparar les diverses alternatives per cercar la millor solució possible en els contextos educatius.
  7. SA17 (Habilitat) Incorporar als projectes de centre elements que considerin la transformació cultural i digital de les organitzacions.
  8. SA18 (Habilitat) Avaluar el funcionament institucional per a poder generar alternatives i propostes de millora.

Continguts

Diagnòstic d'una realitat socioeducativa

Anàlisi de la literatura en relació a la temàtica

Programa d'intervenció

Estratègies de seguiment i millora

Conclusions


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Tutories / Orientacions sobre com abordar l'estudi personal 10 0,4 CA19
Tipus: Supervisades      
Elaboració TFM 80 3,2 CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18
Fòrum de debats 5 0,2 KA10
Tipus: Autònomes      
Elaboració TFM 110 4,4 CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18
Lectura d'articles i informes 40 1,6 CA19, KA10

Es planteja com un treball de recerca, d'innovació o millora d'una realitat professional i institucional, relacionat amb la temàtica de la formació realitzada i la seva execució implica processos de diagnòstic, aplicació i avaluació. La seva presentació i defensa permetrà al professorat de el programa formatiu avaluar el grau d'integració dels coneixements adquirits i la maduresa a l'hora d'abordar problemes reals de caràcter professional.

S'haurà de presentar una proposta inicial (aproximadament 1 full), en la qual constarà el títol, l’autoria i una breu descripció de l'activitat d'innovació que es vol desenvolupar. La proposta s'enviarà a la secretària acadèmica de el programa formatiu en la data indicada. Aquesta primera proposta serà analitzada per la direcció i secretaria acadèmica per verificar si s'adequa a el programa formatiu i servirà per assignar un tutor o tutora, que es comunicarà a les persones interessades.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
L'exposició presentada i les respostes realitzades a les preguntes formulades pel tribunal 30% 5 0,2 CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18
La qualitat del projecte presentat, el seu procés d'elaboració, la vinculació amb la practica professional, la viabilitat de la proposta i la seva pertinència amb les finalitats i continguts del màster 70% 0 0 CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18

La realització de l'TFM ha de permetre demostrar que s'han integrat els aprenentatges i que els sap aplicar a situacions concretes. Aconseguir-ho no ha de ser només una tasca individual, ja que compta amb el suport del professorat  i dels i les companyes de promoció, sense obviar les ajudes que el seu entorn professional o personal li proporcionin. La persona responsable del mòdul ha d'informar del resultat de la correcció en un període no superior a una setmana.

La copia o plagi, en qualsevol tipus de prova avaluativa, constitueixen un delicte i es penalitzarà̀ amb un 0 com a nota de l'assignatura perdent la possibilitat de recuperar-la. Es considerarà̀ que un treball o activitat està “copiat” quan reprodueix tot o una part significativa del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà̀ que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d’un text sense citar les fonts, independentment que les fonts originaries siguin en paper o en format digital. http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html

Per aprovar aquesta assignatura, cal mostrar una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. Es tindrà̀ en compte, la correcció́ lingüística, la redacció́ i els aspectes formals de presentació́. Ha de ser capaç̧ d'expressar-se amb fluïdesa i correcció́ i ha de mostrar un alt grau de comprensió́ dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits. A més, ésimprescindible mostrar una actitud compatible amb la professió educativa.

Cal lliurar el TFM a l’aula moodle a principis de setembre i presentar-lo davant de la comissió establerta durant la primera quinzena del setembre del 2025. No es considera la possibilitat de recuperar el TFM ni l’avaluació única.


Bibliografia

En funció de la temàtica escollida per l'estudiant es recomanarà la lectura i anàlisi de documentació bibliográfica.

 

Sánchez, A.; Olmos, P.; Torrado, M. y Garcia, J. (2015). Trabajos de grado y postgrado.Archidona: Aljibe ediciones.

Sarramona, J. (2006). Debate sobre la educación. Barcelona: Paidós.


Programari

No es requereix programari específic


Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.