Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Treball de Final de Màster

Codi: 44176 Crèdits: 12
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4316837 Gestió Turística del Patrimoni Cultural OB 1

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Abril Sellarés
Correu electrònic:
maria.abril@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No hi ha prerequisits


Objectius

L’objectiu d’aquest mòdul es demostrar que l’alumne domina els conceptes i instruments teòrics i metodològics apropiats per realitzar una recerca pròpia i en profunditat sobre el tema escollit relacionat amb el sector turístic cultural i demostrar que pot investigar en un futur i/o ser capaç d’atendre a les necessitats que el sector cultural turístic pugui tenir en la gestió i creació dels seus continguts.


Competències

  • Analitzar el valor de les arts i humanitats i les ciències socials aplicades al turisme.
  • Assumir les responsabilitats i preses de decisió de manera crítica i autònoma.
  • Dissenyar i desenvolupar projectes de recerca en l'àmbit de la gestió turística del patrimoni cultural.
  • Gestionar i desenvolupar aportacions originals en el marc de la recerca teòrica o de l'aplicació pràctica.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
  • Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar autònomament les eines d'investigació per relacionar les arts i les humanitats amb la gestió turística.
  2. Aplicar el mètode científic en el disseny i la realització del treball final de màster.
  3. Assumir les responsabilitats i les preses de decisió de forma crítica i autònoma.
  4. Gestionar i dur a terme aportacions originals en el marc de la investigació teòrica i/o de l'aplicació pràctica.
  5. Identificar temes emergents en matèria de gestió turística del patrimoni cultural.
  6. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  7. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  8. Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
  9. Realitzar cerques bibliogràfiques que s'ajustin al tema del TFM.
  10. Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.

Continguts

Els objectius d’aquest mòdul són els següents:

Posar en pràctica els coneixement i les capacitats adquirides al llarg del màster en un Treball Final escrit i posteriorment defensat davant un tribunal

Demostrar el seu coneixement de les tècniques d’anàlisi i descripció que es corresponen a la temàtica que ha escollit dins de la relació turisme – patrimoni cultural – arts i humanitats.

Tenir el domini de la bibliografia, l’ús de les fonts i la seva aplicació, si és necessari, amb exemplificació específica, i tot això des de plantejaments originals, així com resultats derivats d’aquest d’estudi.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes Teòriques 4 0,16 8, 6, 4
Lliuraments Parcial del Treball 11 0,44 2, 1, 3, 9, 7, 5
Tipus: Supervisades      
Tutories 10 0,4 2, 3, 8, 5, 10
Tipus: Autònomes      
Elaboració del Treball 260 10,4 2, 1, 3, 8, 9, 7, 4

La metodologia docent d'aquest mòdul és la següent:

  • Elaboració del Treball
  • Tutories
  • Presentació i Defensa Oral del Treball
  • Lectura d'articles, informes i llibres d'interès

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Valoració del Tribunal de la Defensa Oral del Treball Final de Màster 30% 5 0,2 2, 9, 7, 5
Valoració del Tribunal del Treball Final de Máster 30% 5 0,2 2, 1, 8, 9, 7, 5, 10
Valoració del Tutor Acadèmic 40% 5 0,2 3, 8, 7, 6, 4

Les activitats d'avaluació es basen en:

  • Valoració del tutor acadèmic del Treball Final de Màster
  • Valoració del Tribunal sobre el Treball Final de Màster
  • Valoració del Tribunal sobre la Defensa oral del Treball Final de Màster

Bibliografia

Aguirre Baztan, Ángel (2002) Etnografía: metodología cualitativa en la investigación socio cultura. México: Alfaomega.

Delgado, Juan Manuel; Gutierrez, Juan (2010). Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales. Madrid: Sintésis.

Denzin N, Lincoln Yvonna, editors. Handbook of qualitative research. 2nd ed. Thousand Oaks: Sage Publications; 2000.

Hammersley M. y Atkison P. (1994). Etnografía. Métodos de investigación. Barcelona: Paidos.

 Iñiguez Rueda, L. (1999). “Investigación y Evaluación Cualitativa: Bases teóricas y conceptuales”. En Atención Primaria. Vol. 23 Núm. 8. Mayo 1999. Barcelona: Universidad Autónoma de Barcelona.

Iñiguez Rueda, L. y Antaki C. (1994). El análisis del discurso en psicología social. En: Boletín de Psicología 1994; 44: 57-75. Barcelona: Universidad Autónoma de Barcelona.

Krueger R.A. (1991). El grupo de discusión. Guía práctica para la investigación aplicada. Madrid: Pirámide

Lozano J. y Peña Marin Cristiña. (1989). Análisis del discurso. Hacia una semiótica de la interacción textual. Madrid: Cátedra.

Martinez M., Miguel (2013). La investigación cualitativa etnográfica en educación. Editorial Trillas, México.

Mays N, Pope Catherine. Qualitative research in health care: assessing quality in qualitative research. BMJ. 2000;320:50-2.

Montero Maritza. (1994). Psicología social comunitaria. Guadalajara: Universidad de Guadalajara.

Patton M. Qualitative research and evaluation methods. 3rd ed. Thousand Oaks: Sage; 2002.

Ruiz Olabuenaga J.I. (1997). Metodología de investigación cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto.

Sandoval C. Módulo cuatro: investigación cualitativa. Programa de Especialización en Teoría, Métodos y Técnicas de Investigación Social. ARFO; 2002.


Programari

A la Plataforma Moodle


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TE) Teoria 1 Espanyol segon quadrimestre tarda