Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316837 Gestió Turística del Patrimoni Cultural | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
L'objectiu d’aquest mòdul és que l’alumne pugui adquirir les competències necessàries per gestionar de forma adequada el coneixement científic dins del camp de les arts i les humanitats i del turisme, i, més concretament de les activitats turístiques relacionades amb el patrimoni. Contemporàniament s’ofereixen, a l’alumne les eines metodològiques necessàries per l’anàlisi i resolució de problemes identificats en la pràctica professional.
Els continguts principals d’aquest mòdul es refereixen:
Tant a paradigmes de recerca i el mètode científic: els aspectes fonamentals d’una proposta d’estudi. La pregunta de recerca i principals dissenys d’estudi. Aspectes ètics de la recerca. Tècniques de comunicació oral per a la defensa d’un article científic.
Com a la recerca de la informació en base de dades documentals: Bibliografia i bibliometria. Fonts de dades primàries: recol·lecció de dades pròpies. Fons de dades secundàries: recol·lecció de dades estadístiques d’institucions públiques i privades vinculades al turisme cultural.
Aplicació de Metodologia de recerca quantitativa: concepte i aplicabilitat. Metodologies i mètodes més utilitzats: elaboració i explotació d’enquestes, interpretació de dades i altres mètodes aplicats. Anàlisi de dades quantitatives: ús de software específic per a l’explotació i obtenció d’indicadors rellevants.
Així com Metodologia de recerca qualitativa: concepte i aplicabilitat. Metodologies i mètodes més utilitzats: disseny òptim d’entrevistes i altres mètodes d’explotació qualitativa. Anàlisi de dades qualitatives: ús de software específic per a l’explotació i obtenció d’indicadors rellevants.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòriques | 26 | 1,04 | 1, 6, 7, 5, 3, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de Treballs | 22 | 0,88 | 2, 8, 5 |
Presentacions orals, Treballs | 23,5 | 0,94 | 1, 8, 5, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 72,5 | 2,9 | 1, 2, 6, 7, 8, 4 |
Les metodologies a seguir en aquest mòdul es basaran en:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a conferències i activitats complementaries | 10% | 2 | 0,08 | 2, 7, 8 |
Assistència i participació activa | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 8, 5 |
Lliurament de Treballs | 35% | 0 | 0 | 1, 6, 7, 5, 4 |
Presentacions orals, Treballs | 35% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 9, 4 |
L’avaluació d’aquest mòdul es basa en els següents criteris:
Aguirre Baztan, Ángel (2002) Etnografía: metodología cualitativa en la investigación socio cultura. México: Alfaomega.
Delgado, Juan Manuel; Gutierrez, Juan (2010). Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales. Madrid: Sintésis.
Denzin N, Lincoln Y, editors. Handbook of qualitative research. 2nd ed. Thousand Oaks: Sage Publications; 2000.
Guerrero Bejarano, Maria Auxiliadora. (2016) La investigación cualitativa. INNOVA Research Journal, 1(2), 1-9. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n2.2016.7 (página revisada en juliol de 2022)
Hammersley M. y Atkison P. (1994). Etnografía. Métodos de investigación. Barcelona: Paidos.
Iñiguez Rueda, L. (1999). “Investigación y Evaluación Cualitativa: Bases teóricas y conceptuales”. En Atención Primaria. Vol. 23 Núm. 8. Mayo 1999. Barcelona: Universidad Autónoma de Barcelona.
Iñiguez Rueda, L. y Antaki C. (1994). El análisis del discurso en psicología social. En: Boletín de Psicología 1994; 44: 57-75. Barcelona: Universidad Autónoma de Barcelona.
Krueger R.A. (1991). El grupo de discusión. Guía práctica para la investigación aplicada. Madrid: Pirámide
Lozano J. y Peña Marin Cristina. (1989). Análisis del discurso. Hacia una semiótica de la interacción textual. Madrid: Cátedra.
Martinez M., Miguel (2013). La investigación cualitativa etnográfica en educación. Editorial Trillas, México.
Mays N, Pope C. Qualitative research in health care: assessing quality in qualitative research. BMJ. 2000;320:50-2.
Montero Maritza. (1994). Psicología social comunitaria. Guadalajara: Universidad de Guadalajara.
Patton, M. Qualitative research and evaluation methods. 3rd ed. Thousand Oaks: Sage; 2002.
Ruiz Olabuenaga J.I. (1997). Metodología de investigación cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto.
Sandoval C. Módulo cuatro: investigación cualitativa. Programa de Especialización en Teoría, Métodos y Técnicas de Investigación Social. ARFO; 2002.
Ugalde Binda , Nadia Balbastre-Benavent, F. (2013). Investigación cuantitativa e investigación cualitativa: buscando las ventajas de las diferentes metodologías de investigación. vol. 31 núm. 2 revista de ciencias económicas https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/economicas/article/view/12730 (pàgina revisada el juliol de 2022)
A la Plataforma Moodle
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |