Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316837 Gestió Turística del Patrimoni Cultural | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
Aquest mòdul té com objectiu permetre als alumnes adaptar els discursos artístics a les noves propostes del patrimoni cultural turístic i concretament a la relació existent entre els diferents estils i manifestacions artístiques i les noves tendències del turisme cultural. La varietat artística ha de permetre als alumnes explorar noves formes d’incorporar aquells components que la integren i que actualment encara no formen part d’aquesta oferta turística. A més a més, suposarà per l’alumne una presa de consciència, d’una banda, a una aproximació qualificada de la revalorització, recuperació, conservació i preservació dels elements patrimonials i d’altra banda, entendre l’art com factor essencial pel desenvolupament econòmic local, nacional i internacional des de la perspectiva d’una activitat turística respectuosa i sostenible utilitzant criteris estandarditzats.
Els continguts principals d’aquest mòdul van referits a:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòriques | 26 | 1,04 | 1, 3, 5, 7, 8, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de Treballs | 22 | 0,88 | 2, 4, 3, 5, 8, 10, 9 |
Presentacions orals, Treballs | 23,5 | 0,94 | 2, 4, 7, 10, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 72,5 | 2,9 | 6, 1, 4, 5, 7, 10, 9 |
Les metodologies que s'utilitzaran en aquest mòdul són:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa | 20% | 0 | 0 | 3, 5, 7, 8, 10, 9 |
Lliurament de Treballs | 35% | 0 | 0 | 2, 1, 3, 5, 7, 8, 10, 9 |
Presentacions orals, Treballs | 35% | 4 | 0,16 | 6, 2, 4, 7, 10, 9 |
Proves de Síntesis | 10% | 2 | 0,08 | 6, 1, 3, 5 |
El sistema d'avaluació d'aquest mòdul es basarà en:
El sistema d'avaluació única.
L'alumne té el dret de sol·licitar, dins dels terminis previstos per la secretaria docent, la avaluació única, que constará d'un examen on es vegin reflectits els continguts més importants i significatius del mòdul, i la realització d'un projecte on es tindrán en compte els continguts esmentats. L'examen tindrá un valor del 50% i el projecte un valor del 50%. Aquells alumnes que optin per aquest tipus d'avaluació, posterior a la sol·licitud, tindrán una reunió amb coordinació del màster i es determinaran les dates per fer l'examen així com el lliurament del projecte
Abril Sellarés, Maria. (2017). Turismo religioso y accesibilidad universal: compatibilidades e incompatibilidades. International Journal of Professional Business Review. Vol 2, No 1. pp. 72-89.
Abril Sellarés, Maria., Sánchez-Fernández, Maria Dolores y Azpelicueta Criado, Maria del Carmen (2015). Turismo religioso y destinos maduros. La gestión turística de dos Catedrales: Palma de Mallorca y Barcelona. International Journal of World of Tourism. Vol. 2 Núm. 3 ISSN: 2386-2319
Abril Sellarés, M., Sánchez-Fernández, M.D y Azpelicueta Criado, M.C. (2015). Las catedrales: ¿recursos preparados para un turismo accesible? estudio de los casos de Palma de Mallorca y Barcelona = As catedrais: recursos preparados para o turismo acessível? estudo de casos de Palma de Mallorca e Barcelona. CENÁRIO, Brasília, V.3, n.4 | 09 – 22 | Ago. 2015 | pp. 9 - 22
Abril Sellarés, Maria. (2014). TÍTULO: Análisis del Impacto de la transposición de la Directiva de Bolkestein en la profesión de los guías de turismo en España. REDMARKA UIMA-Universidad de A Coruña – CIECID Año VII, Número 13, pp. 3-16
Abril Sellarés, Maria. (2014). Del guía de masas al guía especializado. Una nueva propuesta de visitas turísticas guiadas en Barcelona. Tourism and Hospitality International Journal, Oldivelas. Vol.2, pp.136-155.
Asenjo Hernanz, E., López Benito,Victoria. & Llonch Molina, Nadia (2016). Concepciones sobre la inclusión cultural en Museos y Patrimonio. Her&Mus.Heritage&Museography.Nº17Pp.57-76
Bassegoda B. (2017). Study and Evaluation of Early Spanish Drawings. Nulla dies sine línea, Tefaf Maastricht Works on paper. Salon du dessin Paris, marzo 2017, Artur Ramon Art (catálogo de la exposición) p.11-13.
Bassegoda B.; Domènech, I. (2014). L’apreciació de l’art medieval a les primeres col·leccions catalanes”, en el volumen Bonaventura Bassegoda-Ignasi Domènech. Mercat de l’art, col·leccionisme i museus. Estudis sobre el patrimoni artístic a Catalunya als segles XIX i XX, Memoria Artium 17, Barcelona, pp.25-50.
Bassegoda B. (2013). Isabel Coll Mirabent, Charles Deering and Ramón Casas. A friendship in Art. Charles Deering y Ramón Casas. Una amistad en el arte, Northwestern University Press. Evanston, Illinois, 2012. Goya. Vol. 344. Pp 279 – 280. ISSN: 0017-2715
Garganté, Maria. (2014). L’activitat constructiva a Vic i comarca durant el segle XVIII: els Morató com a paradigma. Ausa, núm. 174. Vic: Patronat d’Estudis Osonencs
Garganté, Maria.(2013). Gestionar la destrucció: les obres d’Isidre Puig Boada a l’Urgell. Urtx. Tàrrega
Castells, R. (2016). Anàlisi de la política cultural del Departament de Cultura” a “Estat de la Cultura i de les Arts 4_2016. Nexes i divergències en la política cultural. informe anual del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA), p. 71-78. Depósito legal: B-8485-2013
Castells, R., i Villarroya, A. (2013). La participació cultural en la política catalana. Revista de Catalunya, núm. extraordinari sobre Polítiques culturals, pp. 175-189
Castells, R. (2009). ¿Es viable la gestión privada de la cultura?. Portal Iberoamericano de Gestión Cultural. Boletín GC, 18: La gestión cultural desde el ámbito empresarial privado.
López Benito, Victoria. (2014). Los recursos interactivos en línea de los museos de arte como recurso educativo para el aula”. Iber. Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia.Nº78
Martínez,Tania.;López,Victoria. & Santacana,J. (2016). La Educación Patrimonial como herramienta para la Educación inclusiva: Definición, factores y modelización. Andamio:RevistadeDidácticadelaHistoria,nº1
Martínez Gil,Tania., López Benito,Victoria., Llonch Molina,Nadia, Santacana Mestre,J. (2016). Diseño, análisis y evaluación de aplicaciones móviles para la Eudación Patrimonial, en: L. Arias Ferrer, A. I. Ponce Gea, D. Verdú González (2016). Estrategias y recursos para la integración del patrimonio y los museos en la educación forma. Murica. Ediciones de la Universidad de Murcia
A la plataforma Moodle
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |