Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316837 Gestió Turística del Patrimoni Cultural | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
L’objectiu d’aquest mòdul és entendre la història com a eix vertebrador pel desenvolupament dels continguts turístics que afecten al patrimoni, tant tangible com intangible, aportant els conceptes i els elements bàsics que permetin construir un discurs turístic fonamentat en dits elements històrics. Per això, aquests continguts es centren en l’adquisició de destreses per a la utilització i comprensió dels testimonis històrics, en diferents suports, el seu tractament i les seves implicacions socials i materials aplicades a les activitats turístiques. Aprendre a aplicar la objectivitat en la història, la interpretació, la singularitat i la intencionalitat dels recursos històrics, així com entendre els instruments que permetin aplicar dits continguts per obtenir una oferta turístico-cultural sòlida i de qualitat.
També es tractarà l’anàlisi dels centres museístics i de interpretació històrica, la varietat d’enfocaments existents en quant a la gestió del coneixement, els continguts que implementen, les tipologies dels visitants i l’evolució de dits espais en base a les demandes actuals.
Els continguts principals d'aquest mòdul van referits a:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòriques | 26 | 1,04 | 4, 8, 7, 6, 11, 10, 1, 14, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Classes Supervidades i tutories | 23,5 | 0,94 | 12, 9, 5, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de Treballs | 22 | 0,88 | 2, 12, 11, 9, 14, 15, 16 |
Estudi | 72,5 | 2,9 | 13, 3, 9, 5, 16 |
Les metodologies a seguir en aquest mòdul són:
L'idioma utilitzat per aquest mòdul serà l'espanyol
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa Oral de Treballs | 35% | 4 | 0,16 | 2, 11, 10, 1, 15 |
Lliurament de Treballs | 35% | 0 | 0 | 2, 13, 7, 6, 9, 5, 14 |
Participació activa a classe | 20% | 0 | 0 | 12, 3, 8, 7, 9, 16 |
Proves de Sintesis | 10% | 2 | 0,08 | 12, 4, 8, 7, 6, 14 |
El sistema d’avaluació d’aquest mòdul es basa en:
Referències Bàsiques
Antón Pelayo, Javier. (2017). "La Inglaterra de los primeros Estuardo, la Guerra Civil y la República en el cine (1603-1660)“, Tiempos Modernos. Revista Electrónica de Historia Moderna, 34, pp. 234-269
Dieckow, Liliana María (2020) El nuevo turismo: los nuevos escenarios y desafíos. Ensayo. https://orcid.org/0000-0001-5797-3290 (pàgina revisada a juny de 2022)
Goodacre, E. (2002). Living the Past: Reconstruction, Re-enactment, and Education at Museums and Heritage Sites. London: Middlesex University Press.
Rojas Rabaneda, Antonio. La recreación histórica en Cataluña como recurso de la socialización del conocimiento. Her&Mus. Heritage & Museography, 2019, Vol. 20, pp. 123-147, https://doi.org/10.34810/hermusn20id369679 (pàgina revisada a juny 2023).
Referències complementàries
Hernàndez-Cardona, F. X., Feliu-Torruella, M., Sospedra, R., González-Sanz, M., & Wilson-Daily, A. (2019). Generación de iconografía didáctica a partir de recreación histórica y 3D. El caso de la Guerra Civil Española [Generation of didactic iconography through historical reenactment and 3D. The case of the Spanish Civil War]. ENSAYOS. Revista De La Facultad De Educación De Albacete, 34(1), 67–82. https://doi.org/10.18239/ensayos.v34i1.2034 (pàgina revisada a juny 2023)
Moral-Moral, Maria (2020) (2017). Elturismo de batallas: un turismo experiencial y sostenible. TURYDES: Revista sobre Turismo y Desarrollo local sostenible, Vol. 10, Nº. 22. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7932231 (pàgina revisada a juny 2023).
Roqué, Xavier. (2016). Making Marie Curie. Ambix, 63, 356-357. ISSN: 0002-6980
Roca-Rosell, Antoni. Roqué, Xavier. (2013). Physical Science in Barcelona. Physics in Perspective, 15, 470-498 ISSN: 1422-6944
A la plataforma Moodle
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |