Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316481 Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
En aquest mòdul l'alumnat, docents en formació, coneixerà les principals teories, enfocaments i mètodes relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge d'una llengua estrangera. També rebrà eines per dissenyar, implementar i avaluar tasques comunicatives que permetin a qui aprèn una llengua estrangera desenvolupar, en un entorn formal, la seva competència interactiva i les destreses que hi són vinculades.
Els continguts d'aquest mòdul es distribueixen en els següents blocs temàtics:
Bloc 1: Aprenentatge de llengües i interacció social. Teories sobre l'aprenentatge i adquisició de llengües estrangeres: enfocaments i mètodes actuals. La noció de competència interactiva i la didàctica del plurilingüisme.
Bloc 2: El desenvolupament de les destreses comunicatives. Tasques per aprendre llengües.
Bloc 3: L'aprenentatge competencial. Eines i estratègies per avaluar i fomentar l'autonomia dels estudiants.
Bloc 4: La música com a recurs per ensenyar i aprendre llengua.
Bloc 5: Recursos didàctics per ensenyar i aprendre una llengua estrangera en edats primerenques.
Bloc 6: Recursos tecnològics per recolzar l'aprenentatge de les llengües estrangeres.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes expositives | 23 | 0,92 | 5, 4 |
Debats | 15 | 0,6 | 6, 8 |
Tasques individuals, en parelles o en grup | 25 | 1 | 2, 1, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització de treballs | 25 | 1 | 2, 3, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura d'articles | 60 | 2,4 | 7, 5, 4, 10 |
Preparació de la simulació d'una tasca didàctica | 60 | 2,4 | 2, 1, 3, 9, 10 |
Preparació de les proves escrites | 40 | 1,6 | 6, 5, 8, 10 |
Preparació dels treballs de cada bloc de continguts i en el text escrit basat en la simulació | 42 | 1,68 | 2, 3, 6, 7, 10 |
Tots els blocs d'aquest mòdul es basen en sessions molt participatives que combinen les classes magistrals amb debats i activitats realitzades a classe, individualment o en grups.
Per poder participar en els debats, l'alumnat ha d'haver llegit les lectures assignades a cada sessió de classe.
La llengua vehicular d'aquest mòdul és el castellà.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació activa a l'aula i lliurament d'una petita tasca en cada bloc | 45% | 4 | 0,16 | 1, 3, 10 |
Prova de síntesi sobre els continguts del bloc 1 | 10% | 1 | 0,04 | 5, 4, 8 |
Prova de síntesi sobre els continguts dels blocs 2 i 3 | 10% | 1 | 0,04 | 1, 9, 4, 8 |
Simulació d'una tasca didàctica (treball en grup, oral i escrit) | 35% | 4 | 0,16 | 2, 6, 7, 10 |
S'espera que l'alumnat tingui un paper actiu en les classes i dugui a terme, de manera reflexiva, les tasques que proposi el professorat de cada bloc de contingut.
També caldrà que es prepari per realitzar dues proves de síntesi en les quals, individualment, haurà de demostrar que ha adquirit els continguts teòrics del mòdul (blocs 1, 2 i 3).
Per últim, dissenyarà, en grups, una tasca didàctica i la portarà a terme a l'aula a mode de simulació. Aquesta pràctica es complementarà amb un treball escrit sobre el disseny i la implementació de la tasca.
AQUESTA ASSIGNATURA NO ADMET AVALUACIÓ ÚNICA.
Lectura obligatòria
Masats, Dolors i Nussbaum, Luci. (Ed.). (2016). Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria. Madrid: Síntesis.
Lectures recomanades
Álvarez, Ibis Marlene. (2009). Evaluar para contribuir a la autorregulación del aprendizaje. Electronical Journal of Research in Educational Psychology, 7(3), 1007-1030.
Álvarez, Yolanda (2022). Improving skills by playing: Trabajar las habilidades mediante actividades lúdicas. Castelló: Sar Alejadría Ediciones.
Bega González, Michel (2015). Dificultades metodológicas de los estudiantes sinohablantes de español como lengua extranjera. ONOMÁZEIN, 32, 227-238. https://www.redalyc.org/pdf/1345/134544960007.pdf
Chen, Min. (2007). La enseñanza de la lengua china mediante el enfoque por tareas para aprendices de nivel intermedio. In María Ángeles Iglesias Madrigal, María Jesús Martínez Galán & Óscar Ramos Alonso (Eds.), La enseñanza de la lengua china como lengua extranjera en España. I Congreso nacional para la enseñanza de la lengua china (pp. 269–75). Valladolid: Ayuntamiento de Valladolid.
Chin Ko, Chün Chün (2016). Modelos experimentales de enseñanza y aprendizaje del chino como lengua extranjera a través de tareas y plateamientos competenciales. Tésis inédita. Universitat Pompeu Fabra, Barcelona. Disponible en: https://www.tdx.cat/handle/10803/385356#page=1
García, Ofelia, y Kleyn, Tatyana. (Eds.). (2016). Translanguaging with multilingual students: Learning from classroom moments. New York: Routledge.
Lee Tsang, Sai Kin, & Liu Ya-chi. (2007). Breve estudio lingüístico, pedagógico y didáctico sobre la enseñanza de la lengua china en España, China Continental y Taiwán. Encuentros en Catay, 21, 180-203.
Lin, Yue-Hong (2018). ¿Es el enfoque por tareas una alternativa para ELE? Monográficos SinoELE, 17, 166-176. Disponible en https://www.sinoele.org/images/Revista/17/monograficos/AAH_2005/AAH_2005_13%20Lin%20Yue%20Hong_166-176.pdf
Llompart, Júlia; Masats, Dolors; Moore, Emilee, & Nussbaum, Luci. (2019). Mézclalo un poquito. In Melinda Dooly & Claudia Vallejo (Eds.), The evolution of language teaching: Towards plurilingualism and translanguaging. Special Issue: Journal of Bilingual Education and Bilingualism. DOI: 10.1080/13670050.2019.1598934
Marco Martínez, Consuelo. (2013). La enseñanza de chino en España. Más allá de BoloniaXibanya Zhi Zhongwen Jiaoxue. In M. Zhou (Ed.), El impacto de China en el mundo iberoamericano. Política, economía, sociedad, lengua, cultura y traducción (pp. 85-119). Barcelona: Centre d’Estudis i Recerca sobre Àsia Oriental de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Masats, Dolors; Mont, Maria, & González-Acevedo, Nathaly. (Eds). (2019). Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century. Rothersthorpe: Paragon Publishing. https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
Monereo, Carles. (Coord.), Badia, Antoni, Baixeras, Maria Victoria, Boadas, Elena, Castelló, Montserrat, & Guevara, Iolanda. (2001). Ser estratégico y autónomo aprendiendo. Barcelona: Graó.
Pinter, Anna Maria (2017). Teaching young language learners. Oxford University Press.
Querol Bataller, María. (2010). Estudios sobre la lengua china en España. LynX-A Monographic Series in Linguistics and World Perception-Lenguas de Asia Oriental: Estudios Lingüísticos y Discursivos, 18,43-88.
Richards, Jack C. (2006). Communicative language teaching today. Cambridge: Cambridge University Press. Disponible en: https://www.researchgate.net/publication/242720833_Communicative_Language_Te aching_Today
Sánchez Griñán, Alberto. (2009) Reconciliación metodológica e intercultural: posibilidades de la enseñanza comunicativa de lenguas en china. MarcoELE. Revista de Didáctica ELE, 8: 1-40.
Shin, Joan, i Crandall, Joann (2013). Teaching young learners English. Heinle & Heinle.
Torras Vila, Berta (2021). Music as a tool for foreign language learning in early childhood education and primary education. Proposing innovative CLIL music teaching approaches. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 4(1), 35- 47. https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v4-n1-torras-vila/60-pdf-en
No es necessita cap programari específic per cursar aquest mòdul.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |