Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316493 Periodisme i Innovació en Continguts Digitals | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements de periodisme i de les rutines de producció d'informació, així com el nivell d'usuari dels elements bàsics de la producció periodística en formats multimèdia.
Aquest mòdul té l'objectiu de consolidar, de forma pràctica i innovadora, els continguts treballats en els diferents mòduls del màster dins d'una estructura de treball periodístic. Els estudiants hauran de dissenyar, produir, publicar i gestionar diferents tipus de contingut periodístic i generar propostes comunicatives innovadores en termes de formats, canals i públics.
El mòdul es desenvolupa al llarg del Màster, en els dos semestres acadèmics. D'aquesta manera, les classes es desenvoluparan sota l'esquema de treball dins d'una redacció periodística que obligarà els estudiants a planificar el curt, el mitjà i el llarg terminien la generació i la producció de continguts , ia garantir la gestió òptima dels mateixos.
Temari general
1. Organització d'una redacció informativa al segle XXI
2. Tipus de redaccions, estructures de treball, models d'èxit
3. Criteris d'innovació en el dia a dia
4. Laboratoris de treball i projectes innovadors en l'entorn informatiu
5. Producció de continguts, estudi de casos
IMPORTANT:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 12 | 0,48 | 1, 6, 12, 8, 14, 13, 7, 17, 2, 4, 3 |
Pràctiques de laboratori | 55 | 2,2 | 1, 5, 9, 6, 10, 11, 12, 8, 14, 13, 16, 15, 7, 18, 17, 2, 4, 3, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i tallers | 45 | 1,8 | 1, 9, 6, 10, 11, 12, 8, 14, 13, 16, 15, 7, 18, 17, 2, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca, selecció i lectura de bibliografia i altres recursos. Estudi personal. Planificació i treball individual / en equip. | 113 | 4,52 | 1, 5, 9, 6, 10, 11, 12, 8, 14, 13, 16, 15, 7, 18, 17, 2, 4, 3, 19 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
A) Assistència i participació en classes, debats i exposicions | 30% | 0 | 0 | 1, 10, 11, 12, 8, 14, 7, 18, 17, 2, 4 |
B) Treballs pràctics | 50% | 0 | 0 | 1, 5, 9, 6, 10, 11, 12, 8, 14, 13, 16, 15, 7, 18, 17, 2, 4, 3, 19 |
C) Lliurament i presentació de treballs | 20% | 0 | 0 | 1, 5, 9, 6, 10, 11, 12, 8, 14, 13, 16, 15, 7, 18, 17, 2, 4, 19 |
L'assignatura segueix un sistema d'avaluació continuada, per la qual cosa es dóna per descomptat que l'assistència de l'alumnat a totes les activitats formatives abans esmentades és obligatòria.
Per aprovar el mòdul, serà necessari:
a) Haver realitzat i lliurat totes les activitats d'avaluació (activitats A, B i C). En cas d'absència per motius justificats de força major, s'ha de presentar el corresponent justificant a l'equip docent; en cas contrari, les activitats constaran com No Realitzades.
b) Obtenir una nota mínima de 5 en cadascuna de les activitats. En els treballs desenvolupats en grups, l'equip docent podrà adoptar mesures de control per verificar la participació de cada membre en el treball comú. Per tant, les notes podran ser diferents per a integrants d'un mateix equip, la qual cosa podria suposar que un o més membres suspenguin l'avaluació, mentre els altres l'aprovin.
Sistema de recuperació
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Les activitats del punt A queden excloses del procés de recuperació.
Plagi
L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat, etc.) que pugui conduir a unavariació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació.En cas que es produeixi més d'una irregularitat, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
La següent és una llista bàsica de la bibliografia del curs. L'equip docent podrà incloure nous recursos segons el desenvolupament de l'assignatura.
Bro, P. (2018). Models of Journalism. London: Routledge.
Crusafon Baques, C., González-Saavedra, C., & Murciano Martinez, M. (2020). Las redes sociales y las aplicaciones móviles en las estrategias de transformación digital de los medios de servicio público europeos. Comunicació, Revista de Recerca i Anàlisi, 37(2), 33-54, DOI: 10.2436/20.3008.01.195
Díaz-Noci, J. (2021) The life of news and the wealth of media companies in the digital world: Reader revenues and professional practices on a post-COVID world. Barcelona: DigiDoc Research Group (Pompeu Fabra University), DigiDoc Reports.
García-Avilés, J. A., Carvajal-Prieto, M., Arias, F., & De Lara-González, A. (2018). How journalists innovate in the newsroom. Proposing a model of the diffusion of innovations in media outlets. The Journal of Media Innovations, 5(1), 1–16, DOI: 10.5617/jomi.v5i1.3968
Jeffrey Kuiken, Anne Schuth, Martijn Spitters & Maarten Marx (2017) Effective Headlines of Newspaper Articles in a Digital Environment, Digital Journalism, 5:10, 1300-1314, DOI: 10.1080/21670811.2017.1279978
Peres-Neto, L. (2022). Journalist-Twitterers as Political Influencers in Brazil: Narratives andDisputes Towards a New Intermediary Model. Media and Communication, 10(3), 28-38, DOI: 10.17645/mac.v10i3.5363
Perreault, & Stanfield, K. (2019). Mobile Journalism as Lifestyle Journalism?: Field Theory in the integration of mobile in the newsroom and mobile journalist role conception. Journalism Practice, 13(3), 331–348, DOI: 10.1080/17512786.2018.1424021
Petre, C. (2021). All the news that’s fit to click: how metrics are transforming the work of journalists. Princeton University Press.
Richard Fletcher & Rasmus Kleis Nielsen (2017) Paying for Online News, Digital Journalism, 5:9, 1173-1191, DOI: 10.1080/21670811.2016.1246373
Sanne Kruikemeier & Sophie Lecheler (2018) News Consumer Perceptions of New Journalistic Sourcing Techniques, Journalism Studies, 19:5, 632-649, DOI: 10.1080/1461670X.2016.1192956
Simelio, N.; Ginesta, X.; San Eugenio Vela, J. & Corcoy, M. (2019) Journalism, transparency and citizen participation: a methodological tool to evaluate information published on municipal websites, Information, Communication & Society, 22:3, 369-385, DOI: 10.1080/1369118X.2017.1386706
Tejedor Calvo S., Cervi L., Pulido C. M. y Pérez Tornero J. M. (2021). Análisis de la integración de sistemas inteligentes de alertas y automatización de contenidos en cuatro cibermedios. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 27(3), 973-983, DOI: 10.5209/esmp.77003
Tejedor, S. . (2022). Artificial Intelligence and Newsgames in Journalism: Proposals and ideas from the case study of three projects. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review / Revista Internacional De Cultura Visual, 12(3), 1–8, DOI: 10.37467/revvisual.v9.3749
Zelizer, B., Boczkowski, P. J., & Anderson, C. W. (2022). The Journalism manifesto. Polity Press.
NOTA: Al llarg del curs es treballarà igualment amb materials derivats de weblogs, llocs web, mitjans de comunicació i congressos del sector.
L'assignatura desenvolupa un taller de producció de continguts a partir d'eines multimèdia en línia. El treball es realitza en laboratoris d'informàtica. Les sessions virtuals seran conduïdes per Teams o Zoom.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 60 | Espanyol | anual | matí-mixt |