Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316214 Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura no té prerequisits.
El mòdul té com a objectiu general que l'estudiantat adquireixi experiència professional a partir de pràctiques supervisades per professionals de la psicologia de l'esport, a través de la participació en activitats preparatòries per a la pràctica professional com a psicòleg o piscòloga de l'esport i de l'activitat física; la relació i aplicació dels coneixements teòrics previs i els adquirits en el màster en el context de pràctica aplicada; la utilització dels coneixements de metodologia i intervenció per a la col·laboració en projectes de recerca del centre, en el cas que sigui convenient.
De manera específica, les pràctiques externes professionals tenen com a objectius:
a) Ampliar, diversificar i intensificar el contacte amb la pràctica professional aplicada que ja es va iniciar durant els estudis de grau.
b) Desenvolupar les competències i habilitats necessàries per a l'exercici de la professió, incloent la legislació vigent.
c) Conèixer el funcionament, la dinàmica de treball i les característiques pròpies del context social i comunitari al qual donen servei.
d) Conèixer y aprendre a donar resposta a problemes deontològics propis de la pràctica professional.
e) Informar-se sobre el desenvolupament de la carrera professional i formació continuada.
f) Conèixer les competències i límits en l'exercici pràctic de la professió, que li permetin reconéixer els casos i situacions que siguin de la seva competència i saber derivar a altres professionals els casos i situacions que sobrepassin la seva capacitació professional.
El mòdul té com objectiu general que l'estudiantat adquireixi experiència professional a partir de pràctiques supervisades per professionals de la psicologia de l'esport i de l'activitat física. En aquest sentit, l'estudiantat acudeix a un centre extern de reconegut prestigi en l'àmbit de la psicologia de l'esport, amb el qual s'ha subscrit prèviament un conveni de col·laboració. En aquest centre l'estudiantat: a) aprèn les habilitats bàsiques de la pràctica professional col·laborant directament amb un professional d'experiència reconeguda en l'àmbit; b) s'incorpora al centre i al seu equip professional, assistint en tot el procés d'intervenció aplicada relacionat amb algun dels casos reals que s'estan duent a terme.
De manera específica, els continguts que es treballaran en les pràctiques que es duran a terme són els següents:
Participació en activitats preparatòries per a la pràctica professional com a psicòleg/psicòloga de l'esport i de l'activitat física.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 13, 8, 9, 4, 12 |
Sesions de presentació de casos pràctics | 15 | 0,6 | 2, 3, 13, 10, 11, 8, 6, 7, 5, 9, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica presencial en entorn esportiu | 120 | 4,8 | 1, 2, 3, 13, 10, 11, 8, 6, 7, 5, 9, 4, 12 |
Tutoria | 80 | 3,2 | 1, 2, 3, 13, 8, 9, 4, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de la memòria de pràctiques | 40 | 1,6 | 2, 3, 13, 8, 7, 9, 4 |
Lectura d'articles o informes d'interès | 30 | 1,2 | 2, 8, 9, 4 |
Les Activitats Dirigides consisteixen en:
Les Activitats Supervisades consisteixen en:
Les Activitats Autònomes consisteixen en:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i/o participació en seminaris i activitats programades | 5 | 0 | 0 | 1, 13, 8, 7, 5, 9, 4, 12 |
Informe del Tutor | 70 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 13, 10, 11, 8, 6, 7, 5, 9, 4, 12 |
Memòria de Pràctiques | 25 | 0 | 0 | 2, 3, 13, 10, 8, 7, 9 |
Els/les tutors/es del centre i els/les tutors/es acadèmics seran qui avaluaran el desenvolupament, l'assistència i compliment de l'horari de les pràctiques establert, l'actitud, disposició, i nivell d'aprenentatge de l'estudiantat d'acord als següents procediments:
a) Memòria, portafoli o un altre format alternatiu de treball escrit (25%). El citat document inclourà la descripció del centre, les característiques i desenvolupament de les pràctiques amb les tasques, experiències i aprenentatge realitzat. Així mateix, la capacitat de reflexió i crítica sobre el propi treball i de l'experiència de les pràctiques en general, amb referències i annexos pertinents. És un document que ha de reflectir les competències d'aprenentatge previstes per a aquesta activitat formativa.
b) Informe del tutor de pràctiques del centre (70%).
c) Altres procediments d'avaluació complementaris (presentacions, pòsters, discussions en grup, etc.) (5%).
Per a poder considerar que l'alumnat ha superat les pràctiques externes, cal que: acompleixi amb les sessions i horaris de pràctiques establerts; lliuri la memòria de pràctiques dins del període establert; assoleixi els resultats d'aprenentatge establerts al mòdul.
La bibliografia a consultar es correspondrà a l'especificada per cada centre de pràctiques.
Sense programari específic
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.