Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316214 Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els propis del Master
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant conegui les característiques bàsiques de diferents esports i les propostes d'intervenció psicològica per a cadascun d'ells. L'estudiant tindrà clar, a partir dels coneixements adquirits en els mòduls anteriors, un model base d'intervenció que s'adaptarà a cadascuna de les característiques i requeriments esportius. En primer lloc, es realitza una classificació d'esports en funció dels diferents nivells de relació (tipus de pista, nombre de participants, característiques dels implements, col·laboració i / o oposició, necessitats de rendiment). En segon lloc, es valoren els sistemes d'avaluació psicològica més usuals aplicats a diferents esports, i finalment es desenvolupen diferents intervencions professionals aplicades a esports amb diferents característiques.
* Models d'intervenció en psicologia del rendiment esportiu.
* Classificació d'esports (Pista petita, camp, col.laboració, oposició, col.laboració-oposició.
* Moments i caracter´sitiques psicològiques en els esports treballats.
* Sistemes d'avaluació psicològica en esports específics
* Intervencia psicològica en esports específics:
- Hípica - Hoquei patins. - Basquet - Futbol - Tennis - golf - Vela -E. Motor - Atletsime -e-Sports - Taekwondo -Natació
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases magistrals | 48 | 1,92 | 8, 9, 5, 4, 2, 6, 7, 11, 12, 10, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 48 | 1,92 | 8, 9, 5, 4, 2, 3, 1, 11, 12, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats Autònomes | 123 | 4,92 | 8, 9, 5, 4, 2, 3, 1, 6, 7, 11, 12, 10, 13 |
- Les activitats dirigides consisteixen en classes magistrals i la presentación oral de treballs.
- Les activitats supervisades consisteixen en tutories que pot sol·licitar.
- Les activitats autònomes consisteixen en la lectura d’articles científics i d’informes d’interès, en l’elaboració de treballs i informes, i en l’estudi personal.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i valoració de practiques aula | 25% | 2 | 0,08 | 8, 9, 2, 3, 1, 6, 11, 12, 10, 13 |
Entrega de treballs/informes | 35% | 2 | 0,08 | 8, 9, 5, 2, 1, 6, 7, 11, 12, 10 |
Proves escrites | 40% | 2 | 0,08 | 8, 9, 5, 4, 6, 7, 11, 12, 10 |
- Els estudiants entreguen els treballs/ informes on fan el rsum i comentari crític de totes les seeions del módul (individualment/ parelles).
- Els estudiants realitzen una prova escrita a l'aula a partir de l'estudi personal dels continguts impartits en les classes magistrals i dels dossiers facilitats pels professors.
- En l'apartat de valoració de la practica es destinarà uns minuts a qualificar el grau d'assoliment dels continguts de cada sessió.
Anderson, M. B. (2000). Doing sport psychology. Champaign, Il.: Human Kinetics.
Anderson, A.C., Knowles, Z. i Gilbourne, D. (2004). Reflective practice for Sport psychologist: concepts, models, practical implications, and thoughts on dissemination. The Sport Psychologist 18, 188-203.
Cox, R.H. (2009). Psicología del deporte. Conceptos y sus aplicaciones (6ª Ed). Madrid : Ed. Panamericana.
Dosil, J. (2006) (Ed.). The sport psychologist´s handbook. John Wiley & Sons: Chichester.
Horn, T. (2008) (Ed.). Advances in sport psychology. Champaign, Il.: Human Kinetics.
Lathlean, T.J.; Gastin, P.B.; Newstead, S.V.; Finch, C.F. (2020). Player Wellness (Soreness and Stress) and Injury in Elite Junior Australian Football Players Over 1 Season. Intern. J. Sports Phys. Perform. 15, 1422–1429.
Lourido, D.T., Arce,C. i Ponte,D. (2018). Adaptation of the Test of Performance Strategies Competition Subscale to Spanish. Psicothema, 30(1), 123-129
Mujika,I., Halson,S., Burke,M.L., Balagué, G. i Farrow,D. (2018). An Integrated, Multifactorial Approach to Periodizationfor Optimal Performance in Individual and Team Sports. International Journal of Sports Physiology and Performance, 13, 538-561
Palmi,J.(2020). Modelo de Estado óptimo de rendimiento (EOR). En Actas III Congreso Internacional sobre Futbol, Futbol sal y Psicología. 43-45. Santiago de Compostela; Universidade de Santiago,
Palmi,J. (2022), El estado óptimo de Rendimiento y autorregulación del deporitsta. En P.Jodrá, J.hernandez, F.Arbinaga. Actas del XVII Congreso Nacional de psiologia de psicologia de l'Actividad f´sicia y del deporte. (p.25-28). Santander: FEPD.
Palmi, J.; Alcubierre, N.; Gil Moreno de Mora, G.; Reig, F. i Planas-Anzano, A. (2021).4BR: Educational Training Programme for the Prevention of Sports Injuries in Young Athletes.Int. J. Environ. Res. Public Health, 18, 5487.
Palmi, J.; Planas, A. i Solé, S. (2018) Intervención Mindfulness de Rehabilitación de un Deportista Lesionado: Caso en Futbol Profesional. Rev. Psicol. Deporte 27, 115–122.
Available online: https://www.rpd-online.com/article/view/v27-n1-palmi-planas-sole69338
Palmi,J. i Riera,J. (2017). Las competencias del deportista para el rendimiento. Cuadernos de Psicología del Deporte,17(1), 13-18.
Reig, F.; Planas, A.; Rosselló, L.; Pifarré, F.; Ticó, J.; Sans, N. i Prat, J.A. (2019) La fuerza dinamométrica en adolescentes. Una revisión sistemática y los percentiles normativos. Acta Pediátrica Española, 77, 122–129.
Riera,J., Caracuel,J.C.,Palmi,J. i Daza,G.(2017). Psychology and Sport: The athlete’s self skills. APUNTS Educación Física y deportes, 127(1), 82-93
Rotella, B. i Cullen, B. (1999). El golf es el juego de la confianza. Madrid: Tutor.
Weinberg, R.S. i Gould,D. (2010). Fundamentos de psicología del deporte y el ejercicio físico (4ª Ed). Madrid:Editorial Panamericana.
Weinberg, R.S. i Gould,D. (2018), Fundations of Sport and Exercise Psychology. 7 th Ed. (Cap.11-16). Cloth Pass/Kycd: Human kinetics.
Williams, J.M. i Krane, V. (2020). (Eds.) Applied Sport Psychology. (8 Ed.). McGraw Hill. Nueva York.
No aplicable
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |