Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316214 Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura es cursa el primer semestre del primer curs i no te prerequistis.
Els objectius generals d'aquest modul son:
Esportista i carrera esportiva des d'una perspectiva global
Models d'assessorament a esportistes i el seu entorn (entrenadors, famílies, etc.)
Carreres duals, aproximació cultural, gènere i esport
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals | 32 | 1,28 | 7, 4, 3, 6, 1, 5, 2, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 22 | 0,88 | 7, 4, 3, 6, 1, 5, 2, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i elaboració de treballs | 76 | 3,04 | 7, 4, 3, 6, 1, 5, 2, 8, 9 |
La metodologia d'impartició i avaluació pot patir modificacions en funció de la situació sanitària pel COVID19.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Entrevista a un esportista i informe | 30% | 10 | 0,4 | 4, 3, 1, 5, 2 |
EV2. Reflexió a partir del material proporcionat pels professors (Violències i LGTBIQ en l'esport) | 25% | 4 | 0,16 | 7, 6, 8, 9 |
EV3. Reflexió a partir del material proporcionat pels professors (Dona i Esport) | 25% | 4 | 0,16 | 7, 6, 5, 9 |
EV4. Casos pràctics: Carrera esportiva i Transicions | 20% | 2 | 0,08 | 6, 9 |
L'avaluació única es farà al final de semestre. Consistira en una prova presencial de 4 hores en la que s'avaluaran les 4 evidències d'avaluació en format: a) examen, b) presentacions oral, i c) entrevista a un esportista/entrenador.
Pallarés, S., Azócar, F., Torregrosa, M., Selva, C., & Ramis, Y. (2011). Modelos de trayectoria deportiva en waterpolo y su implicación en la transición hacia una carrera profesional alternativa. Cultura, Ciencia Y Deporte, 6, 93–103. http://doi.org/10.12800/ccd.v6i17.36
Pallarès, S., Torregrossa, M., & Pérez-Rivases, A. (2017). No es por casualidad. Seis historias de mujeres en el deporte. Barcelona: Amentia Editorial.
Torregrosa, M., Chamorro, J. L., & Ramis, Y. (2016). Transición de júnior a sénior y promoción de carreras duales en el deporte: una revisión interpretativa. Revista de Psicología Aplicada Al Deporte Y Al Ejercicio Físico, 1, 1–11.
Torregrossa, M., Chamorro, J. L., Prato, L., & Ramis, Y. (2021). Grupos, Entornos y Carrera Deportiva. In T. García-Calvo, F. M. Leo, & E. Cervelló (Eds.), Dirección de Equipos Deportivos (pp. 355–374).
Torregrosa, M., Ramis, Y., Pallarés, S., Azócar, F., & Selva, C. (2015). Olympic athletes back to retirement: A qualitative longitudinal study. Psychology of Sport and Exercise, 21, 50–56. http://doi.org/10.1016/j.psychsport.2015.03.003
Torregrossa, M., Regüela, S., & Mateos, M. (2020). Career Assistance Programmes. In D. Hackfort & R. J. Schinke (Eds.), The Routledge International Encyclopedia of Sport and Exercise Psychology (pp. 73–88). Routledge.
Vilanova, A., & Puig, N. (2013). Compaginar la carrera deportiva con la carrera académica para la futura inserción laboral: ¿una cuestión de estrategia? Revista de Psicologia Del Deporte, 22(1), 61–68.
Vilanova, A., & Puig, N. (2016). Personal strategies for managing a second career: The experiences of Spanish Olympians. International Review for the Sociology of Sport, 51(5), 529–546. http://doi.org/10.1177/1012690214536168
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |