Logo UAB

Estratègies de Recerca en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física

Codi: 43886 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4316214 Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física OB 1

Professor/a de contacte

Nom:
Lluís Capdevila Ortís
Correu electrònic:
lluis.capdevila@uab.cat

Equip docent

Jose Maria Losilla Vidal
Yago Ramis Laloux
Anna Jordana Casas
Miquel Torregrossa Alvarez

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

L'assignatura es desenvolupa el segon semestre del primer curs i no té prerequissits


Objectius

Els objectius d'aquest modul son:

  • Familaritzar l'estudiant amb el Treball de Fi de Master i començar a definir-ne la temàtica
  • Treballar la cerca d'informació científica en bases de dades especialitzades
  • Analitzar i descriure les diferents parts d'un treball acadèmic o un artícle científic
    • Aspectes formals
    • Introducció
    • Mètode
    • Resultats
    • Discussió
    • Referències
  • Discutir sobre la originalitat i les contribucions dels treballs científics

Competències

  • Analitzar de manera crítica les teories, els models i els mètodes més actuals de recerca psicològica.
  • Analitzar les dades i interpretar els resultats d'una recerca en psicologia de l'esport i de l'activitat física.
  • Avaluar l'efectivitat de les intervencions psicològiques en la iniciació, el manteniment i el rendiment esportius.
  • Buscar informació en la literatura científica utilitzant els canals apropiats i integrar la informació esmentada per plantejar i contextualitzar un tema de recerca.
  • Dissenyar i planificar un projecte de recerca psicològica aplicada a psicologia de l'esport i de l'activitat física.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Treballar en equips de manera coordinada i col·laborativa, i demostrar habilitats per treballar en equips interdisciplinaris.
  • Utilitzar terminologia científica per argumentar els resultats de la recerca en el context de la producció científica, per comprendre i interactuar eficaçment amb altres professionals.

Resultats d'aprenentatge

  1. Buscar informació en la literatura científica utilitzant els canals apropiats i integrar la informació esmentada per plantejar i contextualitzar un tema de recerca.
  2. Discutir de manera crítica l'adequació de propostes d'intervenció per a una demanda concreta en l'àmbit de la psicologia de l'esport i de l'activitat física i avaluar-ne l'efectivitat de manera rigorosa.
  3. Escollir els instruments més adequats per a un projecte de recerca en psicologia de l'esport i de l'activitat física, argumentant-ne de manera raonada l'oportunitat.
  4. Identificar les principals característiques dels enfocaments teòrics en l'estudi de la psicologia de l'esport i de l'activitat física.
  5. Proposar un disseny de recerca realista en la planificació i d'acord amb els objectius plantejats.
  6. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  7. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  8. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  9. Seleccionar els resultats més rellevants d'una recerca i destacar l'aportació que fan a la literatura científica en psicologia de l'esport i l'activitat física.
  10. Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  11. Treballar en equips de manera coordinada i col·laborativa, i demostrar habilitats per treballar en equips interdisciplinaris.
  12. Utilitzar terminologia científica per argumentar els resultats de la recerca en el context de la producció científica, per comprendre i interactuar eficaçment amb altres professionals.

Continguts

  • Treballs acadèmcis: format, estructura i continguts
  • La cerca d'informació actualitzada en bases científiques
  • La introducció de documents acadèmics
  • El mètode en documents acadèmics
  • Els resultats en documents acadèmcis
  • La discussió de documents acadèmics

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes Magistrals 32 1,28 3, 9, 8, 2, 4, 6, 5, 1, 7, 10, 12, 11
Tipus: Supervisades      
Tutories i Tallers 17 0,68 3, 9, 8, 2, 4, 6, 5, 1, 7, 10, 12, 11
Tipus: Autònomes      
Lectura, treballs i estudi 61 2,44 3, 9, 8, 2, 4, 6, 5, 1, 7, 10, 12, 11

Dirigides

  • Classes magistrals

Supervisadas

  • Tutories

Autònomes:

  • Lectura d'artícles / informes d'interès
  • Elaboració de treballs i informes

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
EV1. Recerca en bases de dades científiques 25% 10 0,4 9, 8, 2, 4, 1, 7, 12
EV2. Plantejar una recerca original 25% 10 0,4 3, 8, 6, 5, 10, 11
EV3. Avaluació de taules i figures publicades 25% 10 0,4 9, 2, 4, 6, 7, 12
EV4. Pòster 25% 10 0,4 9, 5, 12

L'avaluació consistirà en 4 activitats a realitzar de forma autònoma a partir del que s'ha treballat en les sessions de classe magistral. S'haura de presentar un informe vinculat a cascuna de les activitats.

L'avaluació única es farà al final de semestre. Consistira en una prova presencial de 4 hores en la que s'avaluaran les 4 evidències d'avaluació en format: a) examen, b) presentacions oral, i c) poster.


Bibliografia

American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). https://doi.org/10.1037/0000165-000

 


Programari

-


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TEm) Teoria (màster) 1 Espanyol segon quadrimestre tarda