Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316214 Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no te prerequisits
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant tingui contacte vivencial amb els tres abordatges metodològics més utilitzats per a l'avaluació en psicologia de l'esport. D'aquesta forma l'estudiant adquirirà els coneixements necessaris per al disseny d'una investigació empírica o teòrica en l'àmbit de la psicologia de la salut i de l'esport. Una altra finalitat es que l'estudiant sigui capaç d'aplicar el mètode científic a nivell professional. Es desenvoluparan habilitats relatives a la gestió, anàlisi i interpretació de les dades i habilitats relacionades amb la cerca, selecció, lectura crítica i síntesi de la informació rellevant per portar a terme investigacions i per actuar a nivell professional.
UD1. Metodologia: Planificació de dissenys d'intervenció.
1. Com intervenir per a modificar un fenòmen. 2. Com afrontar la variabilitat del fenòmen que estudiarem. 3. Control dels factors de confusió.
UD2.Metodologia: Mesures de resultats.
1. Com registrar els resultats 2. Indicadors de qualitat dels registres de resultats.
UD3. Metodologia: Análisi de dades.
1. Representació gràfica. 2. Análisi visual. 3. Técniques estadístiques d'análisi.
UD4. Técniques d'avaluació en psicologia de l'esport i de l'activitat física
1. Avaluació psicofisiológica. 2. Avaluació cognitiva y conductual. 3. Avaluació de la intervenció.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 30 | 1,2 | 1, 10, 9, 7, 3, 6, 2, 4, 5, 8, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
tutories | 32 | 1,28 | 1, 10, 9, 7, 3, 6, 2, 4, 5, 8, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
activitats autònomes | 82 | 3,28 | 1, 10, 9, 7, 3, 6, 2, 4, 5, 8, 11 |
Dirigides
◊ Classes magistrals
Supervisades
◊ Tutories
Autònomes
◊ Lectura d'articles/ informes d'interés
Elaboració de treballs i informes
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament de treballs | 50% | 3 | 0,12 | 9, 7, 2, 4, 5, 8, 11 |
Presentacions orals | 50% | 3 | 0,12 | 1, 10, 9, 3, 6, 2, 8, 11 |
Durant les sessions les estudiants i els estudiants lliuren treballs per escrit i fan presentacions orals en relació amb els temes que s'estan tractant. Algunes d'aquestes evidències d'aprenentatge es desenvolupen presencialment i altres com activitats autònomes.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
León, Orfelio G. y Montero, Isabel (2003). Métodos de investigación en Psicología y Educación. McGraw Hill.
Montero, Isabel y León, Orfelio G. (2002). Clasificación y descripción de las metodologías de investigación en Psicología. International Journal of Clinical and Health Psychology, 2(3), 503–508. http://www.aepc.es/ijchp/articulos.php?coid=Espa%EF%BF%BDol&id=53
Fisterra atención primaria en la red (s.f.) Metodología de la investigación. Elsevier. http://www.fisterra.com/formacion/metodologia-investigacion/
Capdevila, L. (1997). Metodología de evaluación en Psicología del deporte. En J. Cruz (Ed.). Psicología del Deporte (pp. 111-145). Madrid: Síntesis.
Rodas, G., Pedret, C., Capdevila, L. y Ramos, J. (2008a). Variabilidad de la frecuencia cardiaca: concepto, medidas y relación con aspectos clínicos (I). Archivos de Medicina del Deporte, 25 (123), 41 - 47.
Rodas, G., Pedret, C., Capdevila, L. y Ramos, J. (2008b). Variabilidad de la frecuencia cardiaca: concepto, medidas y relación con aspectos clínicos (II). Archivos de Medicina del Deporte, 25 (124), 11 - 18.
sense programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |