Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316214 Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana estar familiaritzat amb la plataforma virtual d'aprenentatge amb el fi de seguir i interactuar amb els continguts del modul. S'aconseja el domini de la llengua anglesa.
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant aprofundeixi en l'estudi dels diferents aspectes fisiològics, psicològics, pedagògics i sociològics i de teoria de l'entrenament vinculat a l'activitat física i l'esport:
1. Bases de l'entrenament esportiu
1.1. Introducció a l'entrenament esportiu
Teoria de l'entrenament esportiu: definició i propòsits
Concepte i objectius d'entrenament
Accions per elaborar un entrenament
Metodologies de l'entrenament esportiu
1.2. Fases del procés d'entrenament esportiu
Anàlisi de la disciplina esportiva
Diagnòstic de l'estat de forma
Formulació dels objectius
Periodització
Programació
Disseny
Realització
Control
1.3. Relacions entre l'adaptació i la càrrega d'entrenament
El procés d'adaptació a l'esport
Tipus de sobrecompensació
Aspectes que determinen la càrrega de l'entrenament
1.4. Exemples de planificacions
Esports individuals
Esports de situació
2. Bases pedagògiques de l'activitat física i l'esport
2.1. Pedagogia de les conductes motrius
La teoria de l'acció motriu
Lògica interna, sectors i dominis d'acció motriu
La conducta motriu
3. Bases psicològiques de l'activitat física i l'esport
3.1. Aspectes psicològics bàsics
Model funcional psicològic i la seva aplicació a l'àmbit esportiu.
Adaptació psicobiològica, psicofísica i psicosocial.
Anticipació i esport.
Factors psicològics bàsics des del model funcional per a l'aprenentatge i el rendiment esportiu.
Integració funcional i la seva aplicació a la dimensió esportiva.
3.2. Habilitats i Aptituds en l'esport
Aptituds en l'esport
Model relacional de les habilitats
Aprenentatge d'habilitats en l'esport
4. Bases socials de l'activitat física i l'esport
4.1. Sociologia aplicada a l'activitat física i l'esport
Influència de l'activitat física i l'esport en el desenvolupament psicosocial de l'individu
Aspectes psicosocials vinculats a l'activitat física i l'esport
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 33 | 1,32 | 5, 3, 4, 10, 12 |
Presentació oral de treballs | 11 | 0,44 | 9, 8, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 44 | 1,76 | 2, 1, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 54 | 2,16 | 2, 1, 8, 6, 12 |
Lectura d'articles / informes d'interès | 49 | 1,96 | 2, 1, 6, 10 |
La metodologia emprada es basa en abordar el procés d’aprenentatge des d’un entorn obert, participatiu i constructiu. S’utilitzaran diferents estratègies docents, dirigides a tota la classe, en petits grups i de forma personalitzada. Es vol afavorir la reflexió i la construcció del coneixement crític. La forma de desenvolupar les sessions és mitjaçant:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Carpeta d'aprenentatges | 10 | 4 | 0,16 | 2, 8, 7 |
Defensa oral | 10 | 2 | 0,08 | 8, 6, 12 |
Disseny d'un informe | 15 | 8 | 0,32 | 9, 4, 10 |
Elaboració de treball | 20 | 8 | 0,32 | 2, 5, 3, 11 |
Exposició oral | 5 | 2 | 0,08 | 1, 8, 11 |
Informe reflexiu | 15 | 4 | 0,16 | 9, 5, 6, 7, 12 |
Prova tipus test | 15 | 2 | 0,08 | 1, 5, 3, 12 |
Treball de síntesis | 10 | 4 | 0,16 | 4, 8, 6 |
L’avaluació continuada implica l’assistència regular, participació i el desenvolupament de les activitats formatives proposades a cadascuna de les sessions. L’aprofitament i domini d’habilitats i coneixements es valorarà mitjançant les activitats de:
Cox, R.H. (2009). Psicología del Deporte. Madrid: Editorial Médica Panamericana.
De la Vega, R., Del Valle, S., Maldonado, A., & Moreno, A. (2008). Pensamiento y acción en el deporte. Wanceulen: Sevilla.
Dosil, J. (Ed.). (2006). The sport psychologist's handbook: A guide for sport-specific performance enhancement. John Wiley & Sons. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/book/10.1002/9780470713174
Hackfort, D., Schinke, R. J., & Strauss, B. (Eds.). (2019). Dictionary of sport psychology: sport, exercise, and performing arts. Academic Press. https://www.sciencedirect.com/science/book/9780128131503
Garcés, E.J., Olmedilla, A., & Jara, P. (2006). Psicología y Deporte. Murcia: Diego Marín.
Olmedilla, A., Abenza, L., Boladeras, A., & Ortín, F. (2011). Manual de Psicología de la Actividad Física y del Deporte. Murcia: Diego Marín.
Riera, J. (2005). Habilidades en el deporte. Barcelona: INDE.
Solé, J. (2008). Teoría del entrenamiento deportivo. Barcelona: Sicropat Sport.
Solé, J. (2006). Planificación del entrenamiento deportivo. Barcelona: Sicropat Sport.
Tenenbaum, G., & Eklund, R. C. (Eds.). (2020). Handbook of sport psychology. John Wiley & Sons. ttps://onlinelibrary.wiley.com/doi/book/10.1002/9781118270011
Weinberg, R.S., & Gould, D. (2010). Fundamentosde Psicología del deporte y del Ejercicio Físico. Madrid: Editorial Panamericana.
No és necessari programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |