Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316222 Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements del mòdul 1, especialment els referits a metodologia i dissenys d'investigació, per la seva vinculació directa amb el modelat estadístic, i els referits a anàlisi de dades descriptiva i bivariant, i sobre funcionament del software utilitzat.
Proporcionar les habilitats necessàries (teòriques i instrumentals) perquè l'alumnat sigui capaç de:
- Analitzar les propietats psicomètriques d'un qüestionari relatives a estructura interna i fiabilitat
- Realitzar l'anàlisi de dades d'una investigació mitjançant models de regressió lineal o logística, tant amb la finalitat de predir la resposta com d'estudiar la influència d'una exposició sobre la resposta
- Incorporar en el procés de modelatge estadístic els fenòmens de la interacció i la confusió
- Realitzar el diagnòstic de les condicions d'aplicació dels models de regressió lineal i logística
- Distingir una variable moderadora d'una variable mediadora i estimar models d'equacions estructurals (SEM) per a l'anàlisi de models de mediació
- Interpretar els resultats dels models de regressió i SEM, sabent seleccionar aquells més adequats per a ser inclosos a l'informe d'investigació
Bloc A
- Estructura interna: anàlisi en components principals (A1) i anàlisi factorial confirmatòria i invariància (A2)
- Fiabilitat (A3)
Bloc B
- Regressió lineal: models predictius i per a avaluar efectes
- Modelat estadístic en presència d'interacció i confusió
- Diagnòstic del model de regressió lineal
Bloc C
- Regressió logística: models predictius i per a avaluar efectes
- Regressió logística i proves diagnòstiques
- Diagnòstic del model de regressió logística
Bloc D
- Moderació vs mediació
- Models d'equacions estructurals per a l'anàlisi de variables mediadores
Nota: l'ordre d'impartició del temari pot estar subjecte a canvis.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral + sessions pràctiques amb programari estadístic (9 sessions de durada variable segons els continguts de cada bloc) | 30 | 1,2 | 1, 5, 11, 12, 7, 17, 9, 8, 4, 13, 14, 15, 10, 6, 3, 2, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories presencials i/o virtuals | 6 | 0,24 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de textos, estudi i treball personal, elaboració d'informes individuals i/o grupals | 110 | 4,4 | 1, 5, 11, 12, 7, 17, 9, 8, 4, 13, 14, 15, 10, 6, 3, 2, 16 |
Sessions dirigides:
- Classes magistrals. A partir d'un material docent publicat pel professat, es realitza l'explicació en base a exemples i matrius de dades reals de recerca en psicologia. Cada classe magistral es combina amb un espai dedicat al debat amb l'alumnat, de qui s'espera una retroalimentació sobre la comprensió, utilitat i aplicabilitat que troben als conceptes presentats.
- Sessions pràctiques. Els resultats presentats en la classe magistral són replicats emprant programari estadístic. També s'afegeixen exercicis nous d'estructura similar.
Els materials són en castellà i anglès; els enunciats de les evidències d'aprenentatge són en castellà; la interfície i menús del programari estadístic poden ser en anglès.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EvA Informe pràctic d'estructura interna i fiabilitat (individual, escrit, lliurament virtual, AC: en finalitzar les 3 sessions de classe d'aquest bloc A) | 25 | 0 | 0 | 1, 11, 17, 13, 15, 2, 16 |
EvB Prova de regressió lineal (individual, escrita, presencial, en finalitzar les 5 sessions de classe dels blocs B i C) | 35 | 2 | 0,08 | 1, 5, 11, 12, 7, 17, 9, 8, 4, 13, 14, 15, 10, 6, 3, 2, 16 |
EvC Prova de regressió logística (individual, escrita, presencial, en finalitzar les 5 sessions de classe dels blocs B i C [setmana posterior a evB]) | 25 | 2 | 0,08 | 1, 5, 11, 12, 7, 9, 8, 4, 14, 15, 6, 2, 16 |
EvD Informe-resumen de mediación (AC grupal o AU individual, escrit, lliurament virtual, AC: en finalitzar la sessió de classe d'aquest bloc D) | 15 | 0 | 0 | 1, 5, 11, 12, 7, 17, 9, 8, 4, 13, 14, 15, 10, 6, 3, 2, 16 |
L'avaluació, ja sigui continuada (AC) o única (AU), consta de 4 elements avaluatius. Per l'avaluació continuada, vegeu la taula d'Activitats d'avaluació continuada (el cronograma detallat es proporcionarà abans d'iniciar el mòdul). L'avaluació única només diferirà en l'autoria i la data de realització/lliurament: individual el darrer dia d'avaluació presencial de l'avaluació continuada per totes 4 evidències d'aprenentatge.
La qualificació final s'obtindrà com la mitjana ponderada de les 4 evidències d'avaluació. El mòdul es superarà amb qualificacions iguals o superiors a 5 punts (en una escala de 0 a 10 punts), amb un mínim de 3 punts de promig en les EvB i EvC; en cas contrari la nota màxima del mòdul serà 4.5.
El sistema de recuperació serà el mateix per a l'avaluació continuada i per a l'avaluació única. L'estudiant que hagi obtingut una qualificació final entre 3.5 i menys de 5 punts i que hagi realitzat evidències d'avaluació amb un pes d'almenys 2/3 de la qualificació total, podrà presentar-se a la prova de recuperació (en finalitzar el mòdul), per a tornar a realitzar les evidències B i/o C que no hagin estat superades. La qualificació màxima que es pot obtenir a cada evidència recuperada serà de 6 punts. La nota obtinguda a la/es evidència/es recuperada/es substituirà la respectiva nota original i es recalcularà la nota final.
Si s'han presentat evidències amb pes acumulat del 40% o més no es podrà constar en actes com a "No avaluable".
No es preveu que l’estudiant de 2ª o posterior matrícula s'avaluï mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
El document amb les pautes d'avaluació de la facultat es troba a: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Abad, Francisco J.; Olea, Julio; Ponsoda, Vicente; García, Carmen. (2011). Medición en ciencias sociales y de la salud. Síntesis. [Recurs electrònic disponible a: biblioteca de la UAB]
American Educational Research Association, American Psychological Association, National Council on Measurement in Education (2014). The standards for educational and psychological testing. Autor. [https://www.testingstandards.net/open-access-files.html]
Ato, Manuel; Vallejo, Guillermo. (2011). Los efectos de terceras variables en la investigación psicológica. Anales de Psicología, 27, 550-561. [https://revistas.um.es/analesps/article/view/123201/115851]
Bandalos, Deborah L. (2018). Measurement theory and applications for the social sciences. Guilford Press. [ISBN 1462532136] [Recurs electrònic disponible a: biblioteca de la UAB]
Kleinbaum, David G.; Kupper, Lawrence L.; Nizam, Azhar; Rosenberg, Eli S. (2014). Applied regression analysis and other multivariable methods. (5ª ed.). Brooks/Cole. [ISBN 1285051084]
Kleinbaum, David G.; Klein, Mitchel. (2010). Logistic regression. A Self-learning text. 3ª ed. Springer. [https://www.springer.com/gp/book/9781441917416; https://link.springer.com/book/10.1007/978-1-4419-1742-3]
Shmueli, Galit. (2010). To explain or to predict? Statistical Science, 25, 289-310. https://dx.doi.org/10.1214/10-STS330
Stata
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |