Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4315915 Zoonosi i una Sola Salut (One Health) | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Com a requisit per a l'admissió s'ha d'estar en possessió d'algun dels títols que es relacionen a continuació:
Graduats, Llicenciats o Diplomats en l'àmbit de Ciències de la Salut (Veterinària, Medicina, Infermeria, Farmàcia, Ciència i tecnologia dels aliments, Ciència i Salut Animal, Biomedicina, Psicologia ...) i Ciències de la Vida (Biologia, Bioquímica, Biotecnologia , Zoologia, Botànica, Ecologia, Biodiversitat, Ciències ambientals, Enginyeria agronòmica, Silvicultura ...) o equivalents.
Es complementaran les eines bàsiques necessàries per poder treballar l'enfocament d'Una Sola Salut tenint en compte interaccions amb diferents sectors, com la salut ambiental (el canvi climàtic i les seves repercussions en la distribució de les malalties), el comportament humà (canvi socioeconòmic i cultural de les civilitzacions) i els impactes de la globalització com futures amenaces per a la salut de tots els seus habitants.
Es treballarà amb detall sobre la vigilància de malaltia mitjançant aquest enfocament integrat de salut en humans, animals, medi ambient i ecosistema. S'ha de proveir d'una sèrie de coneixements teòrics i tècnics útils per a l'elaboració de protocols d'actuació i contingència davant problemes sanitaris així com els fonaments en la gestió i comunicació del risc.
- Salut Ambiental i Ecologia
- Mètodes de diagnòstic laboratorial: microbiologia i biologia molecular
- Economia de la Salut
- Sociologia i Salut
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aprenentatge basat en problemes | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Classes de resolució de problemes, casos i exercicis | 31 | 1,24 | 1, 2, 5, 6, 11 |
Classes magistrals / Classes expositives | 22 | 0,88 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Debats | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 7, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Resolució de casos, exercicis i problemes de forma virtual | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tutories | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Lectura d'articles / informes d'interès | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Realització de treballs e informes | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Activitat dirigida:
Classes magistrals / Classes expositives
Aprenentatge basat en problemes
Debats
Classes de resolució de problemes / casos / exercicis
Activitat supervisada:
Tutories
Resolució de casos / exercicis / problemes de forma virtual
Activitat autònoma:
Realització de treballs / informes
Lectura d'articles / informes d'interès
Estudi personal
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de síntesi | 50 | 0 | 0 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10 |
Exposició oral cost malaltia | 35 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Lliurament d'informes i treballs | 15 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
A. L'avaluació dels estudiants es farà mitjançant una combinació dels criteris següents:
- És obligatori assistir com a mínim al 80% de les classes presencials. Es registrarà l'assistència a classes magistrals i la participació en les activitats realitzades individualment o en grup durant aquestes sessions. No s'admetran faltes no justificades a una activitat determinada. En cas d'absència justificada (malaltia, qüestions laborals, etc.) es tindrà en compte la qualificació d'aquesta activitat però poden aplicar-se restriccions.
- En el treball en equip i les exposicions orals, l'avaluació tindrà en compte la qualitat i claredat de l'exposició i els coneixements demostrats durant la discussió de l'assignatura.
B. Per superar aquest mòdul és necessària l'assistència obligatòria a un mínim del 80% de les hores lectives presencials del mòdul. La nota mitjana final del mòdul ha de ser igual o superior a 5 sobre 10.
C. En cas de suspens, els estudiants tindran una oportunitat addicional consistent en un treball complementari en el qual hauran d'obtenir almenys 5 punts sobre 10.
- Exposicions orals (40%):
Anàlisi de riscos (20%)
Cost de les malalties (20%)
- Activitat a l'aula sobre eines de diagnòstic de laboratori en salut animal (10%)
- Examen de síntesi (50%)
Inclou preguntes sobre tots els temes tractats al llarg del mòdul excepte els ja avaluats durant les exposicions orals i l'activitat a l'aula (és a dir, anàlisi de riscos, cost de malalties i taller d'eines de diagnòstic de laboratori). Cal una nota mínima de 4/10 per poder fer la mitjana amb la resta de puntuacions.
Els estudiants que no es presentin a cap treball seran "no avaluables"
Economía de la Salud (Health economics).
Rushton, J.; Bruce, M. (2016) Using a One Health approach to assess the impact of parasitic disease in livestock – how does it add value?. Parasitology
Rushton, J. (2015) Antimicrobial use in animals, how to assess the trade offs. Zoonoses and Public Health 62 (suppl. 1) (2015) 10–21
Babo Martins, S. and Rushton, J. (2014) Cost-effectiveness analysis – adding value to animal health, welfare and production assessment. OIE Revue Scientifique et Technique 33(3):681-9.
Rushton, J. Guest Editor (2012) A special edition on the Economics of Animal Health Eurochoices
Rushton, J. (2009) The Economics of Animal Health and Production. Foreward by Peter Ellis with contributions from Andrew James, Alexandra Shaw, David Leonard, Clem Tisdell, Joachim Otte,Alistair Stott, Hernan Rojas, Pascal Bonnet, C. Devendra, Liz Redmond, Harvey Beck, Ugo Pica-Ciamarra, Matthieu Lesnoff, Vinod Ahuja, Martin Upton & Rommy Viscarra. CABI Publishing, Wallingford, UK. Pages 364
Modelos cualitativos y estudios sociológicos (qualitative models and sociological studies).
Azofra Márquez, M.J. (1999) Cuestionarios. Cuadernos Metodológicos, núm. 26. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.
Valles, M.S. 1997. Técnicas cualitativas de investigación social. Reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Síntesis.
Prades, A.; Espluga, J.; Horlick-Jones, T. (2015) “Riesgos tecnológicos, conflictos sociales y políticas ambientales. Del estudio de las percepciones a la implicación pública”. Papers, Revista de Sociologia, núm. 100 (4): 395-423. DOI: http://dx.doi.org/10.5565/rev/papers.2223
Renn, Ortwin (2008): Risk Governance. Coping with Uncertainty in a Complex World, London: Earthscan.
Slovic, Paul (2000): The perception of risk, London: Earthscan.
Salud Ambiental y Ecología (Environmental Health and Ecology).
Mark J. Nieuwenhuijsen. (2003). Exposure Assessment in Environmental Epidemiology
Vigilancia epidemiológica
Mo Salman (2003) Animal Disease Surveillance and Survey Systems: Methods and Applications
Comunicación del riesgo (Risk Communication).
Emerging zoonoses: Responsible communication with the media-lessons learned and future perspectives Article in International journal of antimicrobial agents 36 Suppl 1:S80-3 · November 2010 Impact Factor: 4.30 · DOI: 10.1016/j.ijantimicag.2010.06.028 · Source: PubMed
Infanti J, Sixsmith J, Barry MM, Núñez-Córdoba J, Oroviogoicoechea-Ortega C, Guillén-Grima F. A literature review on effective risk communication for the prevention and control of communicable diseases in Europe. Stockholm: ECDC; 2013
Interdisciplinary perspectives on the management of infectious animal and plant diseases Papers of a Theme issue compiled and edited by Philip Lowe, Jeremy Phillipson, Laura E. Green, Stephen Hunter, Michael J. Jeger, Guy M. Poppy and Jeff Waage
Kasperson, R. E., Renn, O., Slovic, P., Brown, H. S., Emel, J., Goble, R., Kasperson, J. X. and Ratick, S. (1988), The Social Amplification of Risk: A Conceptual Framework. Risk Analysis, 8: 177–187. doi:10.1111/j.1539-6924.1988.tb01168.x
Luis González Vaqué, “La prevención y represión de los fraudes alimentarios en la Unión Europea”. Revista CESCO (2015) 125-142: https://www.revista.uclm.es/index.php/cesco/article/view/873/695
Tetty Havinga y otros, “The Changing Landscape of Food Governance - Public and Private Encounters”. Edward Elgar Publishing (2015) 288 págs.
Luis González Vaqué, “Lecciones de Derecho alimentario 2015-2016”. Aranzadi (2015) 395 págs.
Matteo Ferrari, “Risk Perception, Culture, and Legal Change - A Comparative Study on Food Safety in the Wake of the Mad Cow Crisis”. Routledge (2009) 216 págs
No hi ha
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAULm) Pràctiques d'aula (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |