Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4315658 Polítiques Socials i Acció Comunitària | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els prerequisits per a cursar el Mòdul de Treball Final de Màster és haver realitzat prèviament tots els altres mòduls del Màster, és a dir les assisgantures 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7.
L'objectiu del Treball de Fi de Màster (TFM) és la posada en pràctica dels aprenentatges adquirits en el Màster permetent a l'alumne el desenvolupament d'una investigació social, que abordi els continguts aportats en el desenvolupament del Màster.
1. Disseny i planificació de recerques socials.
2. Aplicació de mètodes i tècniques de recerca social, prèviament definits.
3. Redacció i elaboració d'Informes de recerca social.
4. Gestió i avaluació del processos de recerca social.
5. Exposició i defensa de la investigació devant d'un tribunal acadèmic.
6. Devolució i divulgació de resultats de recerques socials.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
seminaris, exercicis pràctics en grup a l'aula i debats | 22,5 | 0,9 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment | 32,5 | 1,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura d'articles / capítols llibre / informes d'interès i visualització de material audiovisual | 70 | 2,8 |
L'objectiu del Treball de Fi de Màster (TFM) és la posada en pràctica dels aprenentatges adquirits en el Màster, permetent a l'alumne el desenvolupament d'una investigació social, que abordi els continguts aportats en tot el programa d'estudis.
EL TFM es realitza de manera individual i haurà de ser una recerca inèdita, d'autoria de cada alumne/a.
La metodologia d'aquesta assignatura se centra en la Tutoria de cada TFM, que estarà a càrrec d'un professor/a especialista en metodologia de recerca i/o en les temàtiques que abordi el TFM.
La primera activitat serà la consulta i identificació dels temes d'interès que cada alumne/a vulgui investigar. Segons això, se'ls assignarà un professor tutor o tutora, que els acompanyarà durant tot el procés.
Les tutories es basessin inicialment, en el "Pre-disseny de Recerca del TFM", que els alumnes van realitzar com a treball final de l'assignatura "mètodes i tècniques de recerca social".
Els professors tutors/es realitzaran seguiment, acompanyament i supervisió del procés de recerca de cada alumne, revisions als avanços escrits que l'alumne li lliuri, a més de devolució mitjançant opinions i suggeriments de millora. El lliurament d'avanços escrits als tutors/es és obligatòria i en conjunt, hauran de planificar en quines dates es realitzarà.
Les sessions de tutoria podran ser presencials o virtuals segons acord entre cada alumne i el seu professor tutor/a. Segons les necessitats que cada tutor/a identifiqui, aquestes sessions, podran ser individuals o grupals.
Finalment els alumnes hauran de redactar un esborrany definitiu del TFM, acontrastar amb el tutor de forma prèvia a la seva presentació com a document final. Un cop validat el document pel tutor, l'alumne/a haurà de presentar la versió definitiva i defensar-la de forma oral davant el corresponent Tribunal.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Memòria escrita del TFM i defensa oral davant un tribunal avaluador | 100% | 100 | 4 | CA15, CA16, CA17, KA15, KA16, SA15, SA16, SA17 |
El treball es qualifica de la següent manera:
La memòria escrita del TFM s'avaluarà tenint present els següents criteris:
- Objectius i hipòtesi, preguntes o aportacions de nou coneixement del treball: oportunitat del tema, originalitat, plantejament dels objectius i de les hipòtesis, preguntes o aportacions de nou coneixement.
- Metodologia i fonts: bibliografia adequada i àmplia, recopilació de dades correcta.
- Contingut: anàlisi de les dades rigorosa, marc teòric adequat, aportació i innovació del treball, importància dels resultats.
- Aspectes formals: redacció acurada, presentació correcta, notes a peu de pàgina, referències bibliogràfiques d’acord amb les normes.
- Procés que ha seguit l’alumne en la seva elaboració: la capacitat de treball i la resolució de dificultats, la planificació i puntualitat en els lliuraments de les tasques.
També caldrà fer una defensa oral del treball realitzat davant un tribunal que valorarà el treball escrit i la capacitat de l'alumne per exposar i comunicar el treball tenint en compte els següents criteris:
- L’estructura de la presentació i discurs.
- L’ús dels recursos emprats.
- L’oralitat i capacitat d’empatia, la resposta adequada a les preguntes.
- La demostració del coneixement i domini del tema analitzat.
- L’administració del temps disponible.
- L'adequació i oportunitat del tema.
Per cursar aquest mòdul no és necessari cap programari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |