Logo UAB

Treball de Final de Màster

Codi: 43663 Crèdits: 9
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4315658 Polítiques Socials i Acció Comunitària OB 0

Professor/a de contacte

Nom:
Carolina Alejandra Muñoz Mendoza
Correu electrònic:
carolina.munoz@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Els prerequisits per a cursar el Mòdul de Treball Final de Màster és haver realitzat prèviament tots els altres mòduls del Màster, és a dir les assisgantures 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7.


Objectius

L'objectiu del Treball de Fi de Màster (TFM) és la posada en pràctica dels aprenentatges adquirits en el Màster permetent a l'alumne el desenvolupament d'una investigació social, que abordi els continguts aportats en el desenvolupament del Màster.


Resultats d'aprenentatge

  1. CA15 (Competència) Formular recursos metodològics i tècnics propis i àrees de millora personals necessàries per desenvolupar el projecte de recerca social del TFM.
  2. CA16 (Competència) Justificar un comportament de recerca regit per un marc ètic que respecti els entorns i els actors participants en la recerca, mantenint-hi una relació i un tracte respectuós.
  3. CA17 (Competència) Comunicar adequadament, de manera escrita i oral, els resultats del projecte de recerca social desenvolupat en el marc del TFM.
  4. KA15 (Coneixement) Definir les principals respostes teòriques davant del problema de recerca prioritzat per al TFM.
  5. KA16 (Coneixement) Distingir, des dels punts de vista conceptual i empíric, les eines metodològiques pertinents per al desenvolupament del projecte de recerca del TFM.
  6. SA15 (Habilitat) Aplicar les eines de disseny metodològic a l'hora d'elaborar un projecte de recerca social.
  7. SA16 (Habilitat) Aplicar les eines de recollida i anàlisi d'informació requerides per al projecte de recerca social del TFM.
  8. SA17 (Habilitat) Comparar les troballes teòriques i empíriques de la recerca i proposar conclusions ben fonamentades, recomanacions plausibles i línies de recerca futures.

Continguts

1. Disseny i planificació de recerques socials.

2. Aplicació de mètodes i tècniques de recerca social, prèviament definits.

3. Redacció i elaboració d'Informes de recerca social.

4. Gestió i avaluació del processos de recerca social.

5. Exposició i defensa de la investigació devant d'un tribunal acadèmic. 

6. Devolució i divulgació de resultats de recerques socials.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
seminaris, exercicis pràctics en grup a l'aula i debats 22,5 0,9
Tipus: Supervisades      
Tutories de seguiment 32,5 1,3
Tipus: Autònomes      
Lectura d'articles / capítols llibre / informes d'interès i visualització de material audiovisual 70 2,8

L'objectiu del Treball de Fi de Màster (TFM) és la posada en pràctica dels aprenentatges adquirits en el Màster, permetent a l'alumne el desenvolupament d'una investigació social, que abordi els continguts aportats en tot el programa d'estudis.

EL TFM es realitza de manera individual i haurà de ser una recerca inèdita, d'autoria de cada alumne/a. 

La metodologia d'aquesta assignatura se centra en la Tutoria de cada TFM, que estarà a càrrec d'un professor/a especialista en metodologia de recerca i/o en les temàtiques que abordi el TFM. 

La primera activitat serà la consulta i identificació dels temes d'interès que cada alumne/a vulgui investigar. Segons això, se'ls assignarà un professor tutor o tutora, que els acompanyarà durant tot el procés.

Les tutories es basessin inicialment, en el "Pre-disseny de Recerca del TFM", que els alumnes van realitzar com a treball final de l'assignatura "mètodes i tècniques de recerca social".

Els professors tutors/es realitzaran seguiment, acompanyament i supervisió del procés de recerca de cada alumne, revisions als avanços escrits que l'alumne li lliuri, a més de devolució mitjançant opinions i suggeriments de millora. El lliurament d'avanços escrits als tutors/es és obligatòria i en conjunt, hauran de planificar en quines dates es realitzarà.

Les sessions de tutoria podran ser presencials o virtuals segons acord entre cada alumne i el seu professor tutor/a. Segons les necessitats que cada tutor/a identifiqui, aquestes sessions, podran ser individuals o grupals.

Finalment els alumnes hauran de redactar un esborrany definitiu del TFM, acontrastar amb el tutor de forma prèvia a la seva presentació com a document final. Un cop validat el document pel tutor, l'alumne/a haurà de presentar la versió definitiva i defensar-la de forma oral davant el corresponent Tribunal.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Memòria escrita del TFM i defensa oral davant un tribunal avaluador 100% 100 4 CA15, CA16, CA17, KA15, KA16, SA15, SA16, SA17

El treball es qualifica de la següent manera:

La memòria escrita del TFM s'avaluarà tenint present els següents criteris:

- Objectius i hipòtesi, preguntes o aportacions de nou coneixement del treball: oportunitat del tema, originalitat, plantejament dels objectius i de les hipòtesis, preguntes o aportacions de nou coneixement.
- Metodologia i fonts: bibliografia adequada i àmplia, recopilació de dades correcta.
- Contingut: anàlisi de les dades rigorosa, marc teòric adequat, aportació i innovació del treball, importància dels resultats.
- Aspectes formals: redacció acurada, presentació correcta, notes a peu de pàgina, referències bibliogràfiques d’acord amb les normes.
- Procés que ha seguit l’alumne en la seva elaboració: la capacitat de treball i la resolució de dificultats, la planificació i puntualitat en els lliuraments de les tasques.


També caldrà fer una defensa oral del treball realitzat davant un tribunal que valorarà el treball escrit i la capacitat de l'alumne per exposar i comunicar el treball tenint en compte els següents criteris:

- L’estructura de la presentació i discurs.

- L’ús dels recursos emprats.

- L’oralitat i capacitat d’empatia, la resposta adequada a les preguntes.

- La demostració del coneixement i domini del tema analitzat.

- L’administració del temps disponible.

- L'adequació i oportunitat del tema.


Bibliografia

  • Della Porta and Keating (eds.) (2008) Approaches and Methodologies in the Social Sciences. Cambridge: Cambridge University Press, particularment les pàgines 296-315
  • Yin, R. (2003) Case Study Research. Design and Methods. Londres: Sage. Especialment, les pàgines 1-56

Programari

Per cursar aquest mòdul no és necessari cap programari.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TE) Teoria 1 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt