Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4314939 Nanociència i Nanotecnologia Avançades / Advanced Nanoscience and Nanotechnology | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements de Fisica d'estat sòlid i ciència de materials.
Aquest mòdul té per objectiu aprofondir en el coneixement de les propietats físiques dels materials de baixa dimensionalitat.
S'estudien un ventall de propietats físiques amb èmfasi en les electròniques, òptiques, mecàniques, magnètiques, superconductores i tèrmiques, tot i que podem haver petites variacions o es poden incloure d'altres en funció de l'interès de l'alumnat.
Propietats electròniques i òptiques: Bandes d'energia. K.p i pseudopotencials. Propietats òptiques de semiconductors de baixa dimensió. Absorció de la llum. Emissió espontània i estimulada. Luminescència. Efectes de pressió.
Transport: electrons i fonons. Teoria cinètica. Equació de transport de Boltzmann. El formalisme de Landauer: Conductància i fluxos. Aplicació a semiconductors de baixa dimensió i grafè. Efectes termoelèctrics en nanoestructures de semiconductors.
Propietats mecàniques: Correlació de la microestructura amb les propietats mecàniques: Efecte Hall-Petch. Nanoindentació: Mètode Oliver & Pharr. Efectes de mida. Nanoindentació en sòlids cristal·lins i amorfs.
Superconductivitat: Aquesta part es centra en l'estudi dels materials superconductors. Descriurem les propietats bàsiques d'un superconductor, incloent el fenomen de la resistència zero, els efectes Meissner i Josephson, els superconductors tipus I i tipus II, i els diferents enfocaments teòrics desenvolupats per entendre l'estat superconductor. Es revisarà la importància de la nanotecnologia i la seva implicació en les potents aplicacions dels materials superconductors.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 46 | 1,84 | 1, 7, 10, 12, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball supervisat. | 14 | 0,56 | 9, 8, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 77 | 3,08 | 9, 1, 7, 10, 12 |
L'alumnat disposa d’apunts al campus virtual o de còpia de les transparències en format pdf amb antelació i dins el campus virtual de la UAB.
Lliçons: S'expliquen els conceptes més importants de cada assignatura. Les notes estaran disponibles al campus virtual o seran distribuïdes pel professorat.
Seminaris: lectura d'articles científics i la seva discussió a classe.
Activitats supervisades: En hores específiques el professorat estarà disponible per discutir els continguts de les seves respectives assignatures.
Activitats d'autoaprenentatge: Resolució de problemes.
Lliuraments: els professors poden sol·licitar treballs, ja siguin bibliogràfics o més de desenvolupament, i la resolució de problemes per consolidar els continguts de cada assignatura.
Estudiar per als exàmens: Treball personal de l'alumnat
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entregues | 40-50% | 10 | 0,4 | 14, 9, 6, 3, 11, 2, 13 |
Exámenes | 50-60% | 3 | 0,12 | 14, 1, 4, 5, 7, 3, 10, 12, 2, 8 |
Exàmens finals (50-60%).
Entregues (40-50%): que inclouen diverses activitats com ara resolució de problemes, treballs de minireserach i petits experiments de laboratori o simulació.
És possible tenir la possibilitat d'augmentar les notes dels exàmens de síntesi en una prova addicional (només per alumnes que hagin realitzat totes les avaluacions previes al llarg del curs).
Elmprofessorat proporcionarà referències per a llibres i articles científics el primer dia de l'activitat.
Es fan servir programes basats en windows per ajudar en la presentació de documents
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAULm) Pràctiques d'aula (màster) | 1 | Català | anual | tarda |
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | anual | tarda |