Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4314947 Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té requisits previs.
És recomanable que l'alumne disposi de coneixements de màrqueting així com d'analítica i creativitat.
Els nous escenaris que planteja la societat de la informació requereixen un nou enfocament al disseny, planificació i adreça de les accions de màrqueting.
Conèixer i utilitzar les tècniques emergents en l'àmbit del màrqueting proporcionarà a l'alumne adquirir les habilitats necessàries per aplicar les noves tendències en màrqueting d'una forma rendible i efectiva en l'empresa. Per a això estudiarem els aspectes i les eines més rellevants del màrqueting online i sensorial, així com l'anàlisi de dades per avaluar els resultats i establir estratègies.
Per tant, aquest mòdul serà eminentment pràctic.
Continguts
1. El Màrqueting: Una visió integral 360º de tots els temes que abordarem al mòdul, analitzats des d'una perspectiva no tradicional.
2. Estratègia en línia. Estudis de tendències en màrqueting emergent.
3. Branding i ecommerce. Hacks, dins de l'entorn cada cop més canviant de l'Ecommerce, cal tenir en compte per crear un avantatge competitiu sostenible.
4. Operativa. Abordatge tàctic de les P, tenint en compte eines i recursos dinterès per a les empreses emergents essencialment innovadors.
5. Startups i negocis digitals.
6. MarTech i Data driven Màrqueting.
7. Noves tendències en estratègia de marca.
8. Impacte de la intel·ligència artificial en el màrqueting emergent.
9. Realitat augmentada, realitat virtual i metavers.
10. Màrqueting sensorial (àudio branding).
11. Màrqueting sensorial (olfacte).
El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, discussió de casos i presentació de treballs | 55 | 2,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment dels treballs a realitzar i dels casos a preparar | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures relacionades, preparació de casos i pràctiques, estudi i elaboració d'esquema | 90 | 3,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
L'assignatura inclou classes magistrals, activitats dirigides teòriques, activitats supervisades individuals i en grups, així com un conjunt d'activitats autònomes per assolir els objectius del mòdul.
Cadascun dels apartats en què s'organitzen els continguts són impartits per un professor especialista.
Els estudiants s'organitzaran en grups de 4 o 5 persones i cada grup treballarà sobre un cas.
El mòdul es divideix en tres parts amb el pes i contingut següent:
Teoria màrqueting i transformació digital
● Assoliment de la teoria sobre màrqueting digital emergent impartit a les classes, mitjançant classes magistrals a les quals s'instarà al debat.
● Pràctiques de casos de clients reals, per a la consecució completa de la teoria impartida.
Projecte màrqueting emergent
● Investigació de mercat i de consumidor per detectar una oportunitat, sense necessitat de crear alguna cosa que no sigui inventada, potser simplement millorar allò que ja existeix.
● Crear una petita empresa que vibri la consciència social al seu ADN, més allà de buscar la rendibilitat econòmica. Aquesta empresa ha de poder ser extrapolable a l'entorn online i més concretament ecommerce.
Màrqueting sensorial
● Màrqueting sensorial: àudio branding.
● Màrqueting sensorial: olfacte.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Projecte integral de marketing emergent I (plantejament i eines bàsiques) | 35% | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Projecte integral de marketing emergent II (sensorial) | 35% | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Proves marketing digital (test + pràctiques casos reals) | 30% | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Aquest mòdul no preveu el sistema d'avaluació única
L'avaluació de cada part tindrà les següents proves:
1) Màrqueting digital (30%):
-Test individual dels principals conceptes.
-Realització de les pràctiques de casos reals en grup.
2) Projecte integral de màrqueting emergent (70%): Plantejament i eines bàsiques (35%) i marketing sensorial (35%)
Els estudiants, en grup, desenvoluparan un projecte integral de marquèting emergent en relació amb una organització (empresa o institució) real, tot aplicant els continguts desenvolupats al llarg del mòdul. Cal tenir en compte que, amb independència d’incorporar les eines bàsiques pel seu desenvolupament, el pla de màrqueting haurà d'incorporar una estratègia d'audiobranding on s'incloguin diferents eines sonores aplicades a accions comunicatives que pugui emprendre l'organització seleccionada (o bé un producte/servei d'aquesta). Aquesta estratègia haurà d´incloure un sono-tipus. Encara que no serà obligatori materialitzar sonorament els elements d'audiobranding pels quals s'opti, si s'haurà d'elaborar una descripció, el més detallada possible, de les característiques i perfils acústics principals, així com de les experiències sensorials que es persegueixen amb les accions comunicatives que es proposen.
D’altra banda, en el marc d’aquest projecte els estudiants hauran de desenvolupar un briefing amb objectius, definició d’estratègia, públic, espais i elements de contacte, etc i posteriorment realitzar una proposta d’aroma per a ser emprat en una marca comercial ja coneguda per tothom, per veure així si encaixa bé al seu posicionament de marca.
Recuperació:
Per a aquells estudiants que en l'avaluació hagin obtingut una nota que sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 hi haurà una prova de síntesi, la qual es determinarà en funció de la part que no s’hagi superat.
Un alumne es considera que està "No avaluable" en l'assignatura sempre que no hagi participat en alguna de les activitats d'avaluació descrites.
Segona matrícula:
En cas de segona matrícula, l’alumnat podrá fer una única prova de síntesi que consistirà en un treball teórico-pràctic sobre el conjunt del mòdul.
Plagi. Molt important:
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Màrqueting Digital
CRM i Business Intelligence
Màrqueting sensorial
No s'utilitza programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |