Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313148 Màrqueting | OT | 0 |
4314947 Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es requereix cap requisit previ per cursar el mòdul.
1.- Identificar les estratègies creatives en l’àmbit del marketing.
2.- Aplicar les tècniques de planificació de mitjans en el camp de la comunicació comercial avançada.
El mòdul, per tant, es divideix en dos blocs:
a) Estratègies creatives de màrketing
b) Planificació de mitjans
Competències
a) Màrqueting
• Abordar situacions i/o problemes empresarials que puguin comportar un dilema ètic a partir d'una reflexió crítica.
• Aportar solucions innovadores a problemes comercials.
• Demostrar un ampli coneixement de les eines de comunicació comercial en el seu context actual.
• Desenvolupar habilitats comunicatives en presentacions orals davant de públics crítics.
• Generar idees i solucions innovadores i competitives.
• Planificar i portar a terme campanyes publicitàries.
b) Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques
• Analitzar les dades dels mercats (competència, imatge de marca), i d'acord amb el brífing de l'anunciant dissenyar un pla estratègic de comunicació.
• Demostrar esperit de superació: curiositat, creativitat, etc.
• Dissenyar i executar investigacions de mercat.
• Establir objectius de comunicació i dissenyar les estratègies més adequades en el diàleg entre marques i consumidors.
• Que els estudiants sàpiguen comunicar les pròpies conclusions, i els coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
a) Estratègies creatives publicitàries:
- El marketing de la comunicació.
- Fonts d'informació: producte-marca-target-mercat.
- Visió hol·lística dins del plà de marketing.
- Gestionar els punts de contacte.
- Creativitat en l'estratègia.
b) Planificació de mitjans:
- Sistemes d'informació de Marketing (SIM).
- El marketing mix i la seva interrelació amb l'estratègia de mitjans.
- Procés de treball: la negociació, el seguiment i reglatge, avaluació i tancament.
NB: El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
NB2: En una de les sessions de l’assignatura es destinaran uns 15 minuts per a que els estudiants puguin respondre les enquestes d’avaluació de l’actuació docent i d’avaluació de l’assignatura o mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 75 | 3 | 1, 7, 11, 12, 13, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi, plantejament i presentació oral de casos reals i d'estudi | 25 | 1 | 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i anàlisi de casos reals i d'estudi | 100 | 4 | 1, 7, 14 |
El mòdul inclou sessions de 4 hores en les que es realitzaran classes dirigides, activitats supervisades individuals i en grup a l'aula, així com un conjunt d'activitats autoònomes (lectures d'articles i treball sobre case studies).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació activa a classe | 40% | 10 | 0,4 | 1, 4, 8, 14, 15 |
Presentació final de treballs | 30% | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 5, 6, 9, 14, 15, 16 |
Revisió de treballs a classe | 30% | 20 | 0,8 | 1, 4, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16 |
L'avaluació del mòdul consta de les següents activitats d'avaluació:
- Activitat A, participació activa a classe (40%).
- Activitat B, seguiment de treballs a classe (30%)
- Activitat C, presentació final de treballs (30%)
Per poder aprovar l’assignatura, caldrà treure una nota mínima de 5 en les activitats A, B i C, així com assistir a un mínim del 80% de las classes del mòdul. L'avaluació és continuada i no hi ha examen final de mòdul.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
1) Consulta d'estudis específics relacionats camb l'evolució del mercat, els hàbits de compra, estils de vida i el consum de mitjans del mercat de referència (a definir en cada cas). Exemples de fonts genèriques:
- Estudio General de Medios: http://www.aimc.es/-Datos-EGM-Resumen-General-.html
- Estudio de medios de inversión en medios digitales IAB: https://iabspain.es/estudio/estudio-de-inversion-publicitaria-en-medios-digitales-2024/
- Estudios de inversión publicitaria: http://www.infoadex.es/estudios.html
- Estudios optimedia: http://www.optimedia.es/optimedia-intelligence/
- Instituto Nacional de Estadística
- Marco general de medios AIMC: http://www.aimc.es/-Marco-General-.html
- Statista:https://www.statista.com/
- Nielsen Insights: http://www.nielsen.com/us/en/insights/reports.html
2) Investigacions IAB (Interactive Advertising Bureau): http://www.iabspain.net/investigacion/
- Estudio anual Ecommerce: https://iabspain.es/wp-content/uploads/estudio-ecommerce-iab-2018_vcorta.pdf
- Libro blanco de la publicidad programática: http://www.iabspain.net/wp-content/uploads/downloads/2014/09/Libro-blanco-de-Compra-Program%C3%A1tica-y-RTB.pdf
- Marketing de Afiliados: http://www.iabspain.net/wp-content/uploads/downloads/2011/07/12_LB_Marketing_afiliacion.pdf
3) Documents per a la Mobile Strategy:
- Manual ASO: https://pickaso.com/guia-aso
- Estudi State of Mobile: https://www.data.ai/es/go/state-of-mobile-2024/
4) Nous models de negoci a l'era digital: http://www.dosdoce.com/upload/ficheros/noticias/201409/modelos_de_negocio_pdf.pdf
5) Eines específiques per l'anàlisi competitiva i posicionament de la marca:
- PESTEL Analysis: Business Environment Scanning Task (Aguilar, 1967)
- Eines d'anàlisi web: SEMrush, PageRank, Mention.com, Google Keyword Planner/Trends, etc.
- Estudi de conversió en negoci digital i e-commerce: https://www.flat101.es/app/uploads/2023/04/Estudio-de-Conversio%CC%81n-2023.pdf
- Gestió de la reputació online: http://carlosvictorcosta.com/2011/modelo-de-gestion-integral-de-la-reputacion-online-corporativa/
- Dashboarding: https://datastudio.google.com
- Formats d’anunci per a xarxes socials: https://www.adsmurai.com/es/recursos/guia-formatos-social-media
6) Business Model Canvas. Osterwalder, Alexander. “Value proposition design: How to create products and services customers want” (2014)
8) Traction book http://tractionbook.com/
9) “Estrategias de comunicación” según Patti and Frazer (1988)
10) Webloyalty. Estudio Online Shoppers: http://www.slideshare.net/Ikusmer/estudio-online-shoppers-2016-sistemas-de-ahorro-online
11) Cómo crear buyer personas: https://www.40defiebre.com/como-crear-buyer-personas
11) How to Plan triggered email campaigns: http://www.smartinsights.com/email-marketing/behavioural-email-marketing/how-to-plan-event-triggered-email-campaigns/
12) Design Thinking methodology and Design Principles. Stanford University. Oct 2013. https://www.interaction-design.org/literature/article/design-thinking-a-quick-overview
13) “Talking to humans”. Giff Constable. 2018 https://www.talkingtohumans.com/
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |