Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4314947 Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els contemplats en el pla docent del Màster.
En aquest mòdul s'aborda la figura del/de la nou/a consumidor/a, entesa com una persona que, gràcies al nou entorn digital, està hiperconnectada, per la qual cosa ha evolucionat cap a un perfil més informat, conscient, sensible i exigent amb les empreses. Aquest/a consumidor/a nou/a està transformant la relació entre l'empresa i els seus públics, on la responsabilitat (econòmica, social i ambiental) i l'agilitat en les respostes s'erigeixen com a protagonistes.
Des d’aquest enfocament s'espera que al finalitzar el màster l'alumnat sigui capaç de:
1. Estatut del "Consumidor" des de la perspectiva de la Comunicació: Model de comunicació comercial vs. model de comunicació corporativa. Públics vs target. Valors intangibles.
2. Els consumidors i les consumidores: Característiques i tipologia. Hàbits i comportament. Necessitats i desitjos: “Shopper understanding studies”. Identitat i biaixos cognitius del consumidor, dos determinants clau en la presa de decisions.
3. Gestió de les emocions a la comunicació persuasiva: Models psicològics del comportament del consumidor/a.
4. Noves tendències de consum: el/la consumidor/a responsable.
5. Els nous consumidors/es: Estratègies de comunicació inclusives des de la funció de la publicitat com a ens de transformació social.
6. Aproximació antropològica: la creació d’identitat a través del consum.
7. Eficàcia de la comunicació davant el/la nou/nova consumidor/a: Planificació de Mitjans.
NB: El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 18 | 0,72 | 1, 3, 5, 7 |
Classes problemes | 16 | 0,64 | 2, 5, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 5, 7, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 45 | 1,8 | 2, 5, 13 |
Estudi personal | 56 | 2,24 | 1, 3, 7, 13 |
Les metodologies docents del mòdul són:
- Classes magistrals.
- Classes de resolució de problemes (casos).
- Tutories.
- Estudi i treball personal.
- Elaboració de treballs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Estudi de cas | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Exercici pràctic | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Treball final de mòdul | 40% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
El sistema d'avaluació de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
A) 30% exercici pràctic
B) 30% estudi de cas
C) 40% treball final de mòdul
A (30%) + B (30%) + C (40%) = 100% NOTA FINAL DEL MÒDUL
PLAGI. MOLT IMPORTANT:
L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat...,) es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Aljure, Andrés. (2016). El plan estratégico de comunicación. Barcelona: UOC.
Anarte Ortiz, Maria Teresa. (2008). Psicología aplicada a la publicidad y las relaciones públicas. Universidad de Málaga: Servicio de Publicaciones.
Añaños, Elena. y otros (2008). Psicología y Comunicación Publicitaria. UAB: Servicio de Publicaciones.
Barletta, Marti (2006). Marketing to Women. USA: Dearborn Trade Publishing.
Barrio, Estrella; Enrique, Ana-María. (2021). The strategic value of corporate social responsibility (CSR): the present and future of its management. Profesional de la información, v. 30, n. 3, e300312. https://doi.org/10.3145/epi.2021.may.12
Barrio, Estrella. (2019). Responsabilidad Social Corporativa. De la noción a la gestión. Barcelona: UOC. https://elibro.net/es/ereader/uab/105597
Cernuda, Gemma (2014). Ellas deciden. Barcelona: Empresa activa.
Chavez, Brenda (2017). Tu consumo puede cambiar el mundo. Barcelona: Península.
de Fina, A., Schiffrin, D. & Bamberg, M. (2006), Discours and identity. Cambridge University Press.
Lorite García, N. (2021). Publicidad, diversidad fenotípica y dinamización intercultural en Cataluña en tiempos de crisis y cambios. Cuadernos.Info , (48), 139-165. https://doi.org/10.7764/cdi.48.27671
Lorite García, N., Grau Rebollo, J. & Lacerda J. (2018). Representation of sociocultural diversity in audiovisual advertising: materials for inclusive treatment. Revista Latina de Comunicación Social, 73, 425-446. DOI: 10.4185/RLCS-2018-1263en
Morató, Jordi (2016) La comunicación corporativa. Barcelona: UOC.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2005). Comportamiento del consumidor. Pearson Educación.
Sinek, Simon (2013). La clave es el por qué. Barcelona: Península.
Sotillo, Sandra (2021). La era de la confiança. Cómo convertirse en una empresa TrusMaker. Madrid: ESIC.
Turow, J. (2012). The daily you: How the new advertising industry is defining your identity and your worth. Yale University Press.
Vinyals, A. (2019). El consumidor tarado. Barcelona: Amazon.
Zaltman, G. (2003). Cómo piensan los consumidores". Empresa Activa, Barcelona.
No hi ha software específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |