Titulaciķ | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313815 Recerca en Educaciķ | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informaciķ al final del document.
No es contemplen, a part d'una competència adequada en llengua española que permeti llegir, escriure i interactuar oralment. En el cas de l'anglès, també cal una competència receptiva mínima que permiti llegir textos en anglès i entendre presentacions orals.
Aquest mòdul és obligatori de l’especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura i és optatiu de la resta d’especialitats.
En aquest mòdul es presentarà l’estat actual de la recerca en educació literària i didàctica de la literatura. Es destacaran les aportacions de la literatura a la construcció lingüística i cultural dels individus, a l’imaginari col·lectiu i a la interrelació cultural a partir de la literatura dirigida a la infància i l’adolescència. El mòdul se centrarà en la interacció entre el desenvolupament de la competència literària de l'alumnat i la intervenció docent en els diferents tipus de situacions educatives, des del foment d’hàbits lectors a l’aprenentatge de les convencions i la interpretació cultural, i en els diferents camps i perspectives d’investigació que existeixen en relació amb tot plegat (fonamentalment a partir d’exemples i casos concrets). D'altra banda, es presentaran les bases conceptuals i metodològiques per fer recerca en l'àmbit de la formació de lectors en contextos formals i informals, incloent l'àmbit de la promoció de la lectura.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Participaciķ a classe i reacciķ davant dels treballs presentats pels companys/es | 36 | 1,44 | |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment del treball: procés seguit | 36 | 1,44 | |
Tipus: Autōnomes | |||
Treball final presentat oralment i per escrit | 78 | 3,12 |
L'activitat formativa es desenvoluparà a partir de les dinàmiques següents:
- Classes magistrals / expositives per part de l'equip docent.
- Lectura d'articles i fonts documentals.
- Anàlisi i discussió col·lectiva de lectures teòriques i literàries.
- Pràctiques d'aula: resolució de problemes i reptes, casos pràctics i exercicis.
- Presentació oral i/o escrita de treballs i activitats.
- Tutories.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulaciķ, per a la complementaciķ per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluaciķ de l'actuaciķ del professorat i d'avaluaciķ de l'assignatura/mōdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entrega escrita i/o oral de l'anālisi de textos literaris i projectes literaris (activitats individuals o grupals) | 20% | 0 | 0 | CA35, CA36, KA35 |
Lliurament escrit i/o oral d'anālisis d'articles (activitat en parella) | 15% | 0 | 0 | CA35, KA34, SA23, SA24 |
Qualitat de la participaciķ a classe i de les activitats (de classe o al fōrum) | 15% | 0 | 0 | CA36, KA35 |
Treball individual de mōdul | 50% | 0 | 0 | CA35, KA33, KA34, KA35, SA23, SA24, SA25 |
L’avaluació del mòdul es farà mitjançant les activitats indicades. El primer dia de clase es lliurarà un calendari de lliuraments de les diverses activitats. La memoria final es lliurarà 15 días després d'acabar l'assignatura.
La nota final serà la mitjana ponderada de les activitats previstes. Per poder aplicar aquest criteri serà necessari obtenir com a mínim un 5 a totes les activitats realitzades durant el desenvolupament del mòdul i el treball final. El primer dia de classe es donarà un calendari de lliuraments de les activitats i de la memòria final del mòdul.
L’assistència a classe és obligatòria. Per poder obtenir una avaluació final positiva l'estudiant haurà d'haver assistit a un mínim d'un 80% de les classes.
Es farà un procediment individual de revisió de treballs i activitats. El docent farà una devolució de les activitats d’avaluació en un període no superior a 20 dies hàbils del calendari acadèmic.
Els lliuraments rebran avaluació formativa (excepte en el cas de l’avaluació única).
Només es pot optar a la recuperació en cas d'haver lliurat el 66% de les activitats d'avaluació. Només és recuperable la memòria/treball individual. La recuperació consistirà en un nou lliurament de la memòria i un examen oral, que es convocarà durant la segona setmana de gener, 2025. L’alumnat que no lliuri les activitats d’avaluació o que el percentatge de lliurament no superi el 20% constarà com a NO avaluable.
Els plagis o les còpies suposen un no apte i es comunicaran a la coordinació de la titulació.
Avaluació única
En el cas d'optar per a l'avaluació única, s’aplicarà el mateix sistema d'avaluació i recuperació que per l’avaluació continuada però el lliuraments escrits i les presentacions orals es faran en un únic dia (9 de gener). Cap d'aquestes entregues rebrà avaluació formativa. En aquestes activitats s'afegeix una entrevistaavaluadora.Per tant, en el cas d'optar al'avaluació única les evidències que s'avaluaran seran:
Qualitat de la participació a classe i de les activitats (de classe i al fòrum): 2%
Lliurament escrit i/o oral d'anàlisis d'articles (individual): 10%
Lliurament escrit i/o oral de textos literaris i de projectes literaris (individual): 10%
Treball individual del mòdul: 50%
Entrevista avaluadora: 28%
REFERÈNCIES I ENLLAÇOS:
Cap en concret
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (māster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |