Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313788 Gestió dels Recursos Humans en les Organitzacions | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisites are not requested.
El mòdul pretén oferir un coneixement a l'estudiantat basat en l'aprenentatge pràctic i vivencial -mitjançant l'experiència- de les principals eines de gestió dels RRHH, emfatitzant en les competències relacionals.
En finalitzar el mòdul l'estudiantat serà capaç de posar en pràctica tècniques de negociació, manteniment i presentació, reconeixent les seves competències i debilitats en cadascun dels àmbits comunicacionals.
• Conèixer el propi estil, fortaleses i debilitats personals en l'enfrontament de diferents situacions comunicacionals
• Identificar les exigències i característiques dels diferents escenaris comunicacionals associats a la gestió de recursos humans.
• Dissenyar i realitzar diferents tipus de presentacions.
• Posar en pràctica les estratègies de negociació adquirides en el desenvolupament del mòdul corresponent.
• Posar en pràctica procesos de coaching
1- Comunicació en públic
5.1. Autocontrol. Definició, funcions i metodologia d'aprenentatge.
5.2. La comunicació. Definició, funcions i metodologia d'aprenentatge.
5.3. Tècniques d'afrontament
2-L'entrevista
2.1. Comunicación: paper des de recursos humans
2.2. Estil de comunicació
2.3. Exercitant diferents tipus d'entrevista
2.4. Autoavaluació
3-Presa de decisions participativa: les Reunions
3.1. Preparació de la reunió
3.2. Com dirigir la reunió
3.3. Seguiment de la reunió
4-Negociació i Resolució de conflictes
1.1. Procés vivencial d'una negociació
1.2. Anàlisi i identificació: conceptes claus, autoavaluació
5 Coaching
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Debats a l'aula | 4 | 0,16 | 2 |
Pràctiques grupals | 24 | 0,96 | 1, 3, 2 |
Sessions de classe magistral | 8 | 0,32 | 5 |
Sessions de docència col·laborativa | 8 | 0,32 | 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió virtual del projecte i les activitats | 20 | 0,8 | 4, 2 |
Tutories grupals | 15 | 0,6 | 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament de l'activitat | 41 | 1,64 | 1 |
Recerca d'informació | 30 | 1,2 | 5 |
La metodologia docent que s'emprarà per a aquest mòdul serà variada, combinant l'exposició i presentació de continguts amb la pròpia praxi a l'aula.
Activitats formatives:
-Classes magistrals on es desenvoluparan els conceptes més rellevants del mòdul.
-Exercitació de les principals eines de gestió de persones en els RRHH, en què s'analitzarà i reflexionarà sobre les habilitats requerides i el desenvolupament de les mateixes.
-Rol playing, debats, simulacions i casos per contextualitzar els continguts a l'aula, a manera de laboratori i que l'estudiantat s'exercici en l'ús d'eines.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidència 1: Comunicació en públic | 25% | 0 | 0 | 1, 3, 2 |
Evidència 2: Habilitats entrevista | 25% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 2 |
Evidència 3: Negociació i resolució conflictes | 25% | 0 | 0 | 5, 4, 2 |
Evidència 4: Coaching | 25% | 0 | 0 | 5, 4 |
L'avaluació de les evidències estarà vinculat amb el procés d'aprenentatge durant tot el mòdul.
Avaluació única
Normativa acadèmica de la Universitat Autònoma de Barcelona https://www.uab.cat/doc/TR_normativa_academica_UAB
Article 265. Avaluació única
2. La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada, i implica el lliurament en una única data del nombre necessari d’evidències avaluadores per acreditar i garantir la consecució dels objectius i els resultats d’aprenentatge establerts en l’assignatura.
L'avaluació única no implica la no assistència a les sessions presencials. Durant les sessions presencials es poden realitzar activitats que siguin necessàries per a poder realitzar de manera satisfactòria les evidències d'avaluació.
Els i les estudiants que s'acullin a l'opció d'avaluació única presentaran, una vegada finalitzat el mòdul, les mateixes evidències previstes per a la modalitat d'avaluació continuada.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que el de l'avaluació continuada.
Recuperació
Podran optar a recuperació: l'alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar el mòdul i aquells que hagin estat avaluats en un conjunt d'activitats amb un pes mínim de 2/3 parts de la qualificació total del mòdul.
La nota mínima per poder optar a recuperació és de 3.5
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/doc/DOC_PautesAvaluacio_FP_23-24
Borrell, F. (1996). Comunicar Bien Para Dirigir Mejor. Barcelona: Gestión 2000 S.A.
Breakwell, G. (1996). Cómo realizar entrevistas con éxito. Barcelona: Gestión 2000 S.A.
Costa, M. y López Méndez, E. (1991): Manual para el Educador Social. Madrid: Ministerio de Asuntos Sociales.
Fisher, R., Ury, W., Patton, W. (1998). Obtenga el sí: El arte de negociar sin ceder. Barcelona: Gestión 2000.
Germain, M. L. (2010). The role of HRD in crisis situations: Lessons learned from hurricane Katrina. Advances in Developing Human Resources, 12(5), 536-551. doi:10.1177/1523422310394432
Harris, T. E., & Nelson, M. D. (Eds.). (2008). Applied organizational communication: theory and practice in a global environment (3rd ed.). New York: L. Erlbaum Associates
Morgado, I. (2010). Emociones e inteligencia social. Barcelona: Ariel
Lalonde, C. (2007). The potential contribution of the field of organizational development to crisis management. Journal of Contingencies and Crisis Management, 15(2), 95-104.
Lalonde, C., & Roux-Dufort, C. (2010). Crisis management in institutional healthcare settings: From punitive to emancipatory solutions. Organizational Development Journal, 28(1), 19-36.
Perrow, C. (1994). The limits of safety: The enhancement pf a theory of accidents. Journal of Contingencies and Crisis Management, 2(4), 212-220.
Portero, P. (2009). Piensa menos, vive más. Madrid: Planeta.
Ribes E., y F. López, Teoría de la conducta. Un análisis de campo para-métrico, México:Trillas.
Roux-Dufort, C. (2007). Is crisis management (only) a management of exceptions? Journal of Contingencies andCrisis Management, 15(2), 105-114.
Roux-Dufort, C. (2009). The devil lies in details! how crises build up within organizations. Journal of Contingencies and Crisis Management, 17(1), 4-11.
Shrivastava, S., Sonpar, K., & Pazzaglia, F. (2009). Normal accident theory versus high reliability theory: A resolution and call for an open systems view of accidents. Human Relations, 62(9), 1357-1390. doi:10.1177/0018726709339117
Seligman, M.E.P. (1983). Indefensión. Madrid: Debate.
Skinner, B. F.(1971). Ciencia y conducta humana. Barcelona: Fontanella.
Vinyamata, E. (2001). Conflictología. Teoría y práctica en resolución de conflictos. Barcelona: Ariel Practicum.
Wang, J. (2008). Developing organizational learning capacity in crisis management. Advances in Developing Human Resources, 10(3), 425-445. doi:10.177/1523422308316464
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |