Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313788 Gestió dels Recursos Humans en les Organitzacions | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerrequisits.
El mòdul presenta i discuteix les diferents aproximacions a la gestió de persones en l'organització, posant-los en el context històric al qual pertanyen, per tal que els i les estudiants siguin capaços d'establir connexions entre els casos, les característiques de funcionament i implicacions de cada model i pot reconèixer-los de la manera en què una organització desenvolupa la gestió dels recursos humans.
Bloc 1: Evolució històrica de la gestió dels RRHH
Bloc 2: Les persones, les organitzacions i el treball
Bloc 3: Models de Gestió de RRHH (Model per competències)
Bloc 4: Models emergents en la gestió de RRHH
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisis de casos pràctics | 7 | 0,28 | 5, 1 |
Classe magistral | 15 | 0,6 | 4, 3 |
Sessions grup aula | 8 | 0,32 | 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió grupal | 60 | 2,4 | 5, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i treball individual i grupal | 60 | 2,4 | 4, 3, 1 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidència 1: El rol del professional dels recursos humans | 35% | 0 | 0 | 2 |
Evidència 2: Identificació de perfils de competències | 25% | 0 | 0 | 1, 2 |
Evidència 3: Sistema de gestió per competències | 40% | 0 | 0 | 5, 4, 3, 1, 2 |
Avaluació continuada en base als tres exercicis a desenvolupar durant el mòdul. Evidència 1: Generació d'un discurs Elevator Pitch i valoració seguint els paràmetres compartits d'un exemple. Evidència 2: Llistat per competències Evidència 3: sistema de gestió per competències. Els/les estudiants que obtinguin de nota final del mòdul entre 4.00 i 4.99, per la falta de lliurament d'alguna evidència per una situació justificada (malaltia...), podran lliurar una evidència alternativa que propossi l'equip docent del mòdul.
Avaluació única Normativa acadèmica de la Universitat Autònoma de Barcelona https://www.uab.cat/doc/TR_normativa_academica_UAB Article 265. Avaluació única 2. La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada, i implica el lliurament en una única data del nombre necessari d’evidències avaluadores per acreditar i garantir la consecució dels objectius i els resultats d’aprenentatge establerts en l’assignatura. L'avaluació única no implica la no assistència a les sessions presencials. Durant les sessions presencials es poden realitzar activitats que siguin necessàries per a poder realitzar de manera satisfactòria les evidències d'avaluació. S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que el de l'avaluació continuada. Recuperació Podra optar a recuperació l'alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per a superar el mòdul i aquells que hagin estat avaluats en un conjunt d'activitats amb un pes mínim de 2/3 parts de la qualificació total del mòdul. La nota mínima per a poder optar a la recuperació és de 3.5.
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/doc/DOC_PautesAvaluacio_FP_23-24
|
Abarzúa, E. i Robles, J. (2001). Modelo de balance e indicadores para la gestión de Recursos Humanos. Working paper, no publicado.
Albizu, E. i López de Guereño, A. (2001). La Gestión de los Recursos Humanos: Retos y Tendencias de una Función en Cambio. Alta Dirección.
Ulrich, D (1996). Human Ressource Champion. Boston: Harvard Business School Press.
Dolan, S.; Schuler, R.; Jackson, S. i Valle, R. (2003). La Gestión de los Recursos Humanos (3ª Ed.). McGraw Hill. Madrid.
Gómez-Mejía, L. i Balkin, D. (2001). Dirección y gestión de los recursos humanos. Madrid: Prentice Hall.
Infestas Gil, A; Sanagustín, Mª V. (coords.) (2004) Hacia una nueva empresa. Salamanca: Amaru
Köhler, H-D; Martín Artiles, A. (2007). La empresa. A Manual de de la sociología del trabajo y de las relaciones laborales (pp 33-54). Madrid: Delta Publicaciones (2º edición).
Martín-Quirós, Mª A. i Zarco Martín, V. (2009). Psicología del Trabajo, de las Organizaciones y de los Recursos Humanos. Madrid: Ediciones Pirámide.
Rodríguez-Serrano. JC. (2011). El modelo de gestión de recursos humanos. Barcelona: Editorial UOC
Valle Cabrera, R. J. (2003). La gestión Estratégica de los Recursos Humanos. Madrid: Pearson Prentice Hall.
Articles
Castro, J-L., Guérin, F. i Lauriol, J. (1998). Management estratégique et gestion des ressources humaines. Le modèle des 3C en question. Revue francaise de gestion, no118, Mars, Avril, Mai 1998.
Connolly, T., Mardis, W., i Down, J. (1997). Transforming Human Resources. ManagementReview , Junio 1997.
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |