Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313769 Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
El mòdul es divideix en 4 blocs.
Tema 1. Investigació i comparació transcultural.
Tema 2. Històries de vida.
Tema 3. Ús de la fotografia en Documentació Antropològica.
Tema 4. Antropologia Audiovisual.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals / expositives | 56,25 | 2,25 | 1, 4, 7, 8, 10, 12, 5 |
Lectura i anàlisi d'articles / informes d'interès | 25,5 | 1,02 | 7, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentació / exposició oral de treballs | 26,25 | 1,05 | 2, 1, 12, 11 |
Tutories | 30 | 1,2 | 7, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 38 | 1,52 | 2, 3, 12, 11 |
Estudi personal | 49 | 1,96 | 4, 8, 10, 5 |
|
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaig / vídeo-assaig individual | 50% | 0 | 0 | 3, 9, 6, 12 |
Assistència i participació activa a classe | 20% | 0 | 0 | 1, 4, 8, 10, 5 |
Lliurament d'informes / treballs | 30% | 0 | 0 | 2, 3, 7, 12, 11 |
Aquest apartat de la Guia Docent conté tota la informació relacionada amb el procés d’avaluació del mòdul.
Avaluació del mòdul
Es porta a terme un sistema d’avaluació continuada que inclou tres metodologies:
És fonamental respectar els terminis de lliurament.
Cada docent determinarà la fórmula d’entrega dels treballs (a través del Moodle, del correu electrònic, en paper –presencialment–o a la seva bústia del Departament). El professorat comunicarà el resultat de l’avaluació mitjançant les vies establertes i obrirà un termini de revisió per consultes abans de comunicar-les al coordinador de cada mòdul pel tancament de les actes.
Amb caràcter general, la no presentació de qualsevol de les evidències d’avaluació suposarà la qualificació de “No avaluable”. En casos excepcionals, degudament justificats, la comissió del programa del màster podrà resoldre un procediment alternatiu d’avaluació.
Dins del blocd'Històries de vida hi ha prevista una sortida de camp a Bonansa. Consulteu el Moodle per a més informació sobre dates i caràcter de la sortida.
Criteris generals:
L’avaluació s’entén com un procés continu que s’estén durant tot el període lectiu.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Les qualificacions utilitzades seran en l’escala 0-10 amb un únic decimal. Per considerar superada l’assignatura caldrà obtenir una nota mínima de 5,0 com nota mitjana resultant de les notes obtingudes en cada una de les activitats avaluades, considerant el percentatge de cadascuna d’elles en la nota final. Una vegada superada l’assignatura, aquesta no podrà ser objecte d’una nova avaluació.
La programació de les activitats d’avaluació no es podrà modificar, exceptuant que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat. En aquest cas, es proposarà una nova programació dins del període lectiu corresponent.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació. La qualificació de “No avaluable”en l’acta final d’avaluació implica exhaurir els drets inherents a la matrícula de l’assignatura o el mòdulencara que el “No avaluable” no comptarà a l’expedient acadèmic.
Plagi:
Qui dugui a terme irregularitats que pugui conduir a una alteració significativa de la qualificació de qualsevol evidència, rebrà un 0 com a nota de la mateixa, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats a les proves d’avaluació d’un mateix mòdul, la qualificació final d’aquest mòdul serà 0 .
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Bibliografia general de referències. Els llistats detallats per blocs estaran disponibles al Moodle del mòdul.
ABEL, Theodore. (1947). The Nature and Use of Biograms. American Journal of Sociology, 53, 111-8.
AGAR, Michael. (1982). Hacia un lenguaje etnográfico, en Reynoso, comp. 1992, El surgimiento de La Antropología postmoderna.Barcelona: Gedisa: 117-137.
AGAR, Michael. (2006). An Ethnography by Any Other Name… Forum Qualitative Socialforschung / Forum: Qualitative Research: 7(4), Art. 36, http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/177/396
ANDERSON, Benedict. (2006). Imagined communities. London, New York: Verso.
BÁN, Szófia; HEDVIG Turai (2010). Exposed Memories: Family Pictures in Private and Collective Memory. Budapest: International Association of Art Critics. Budapest: CEU Press.
BANKS, Marcus; RUBY, Jay (2011). Introduction: Made to be seen. Historical Perspectives on Visual Anthropology. In M. Banks & J. Ruby (eds.) Made to be seen. Historical Perspectives on the History of Visual Anthropology. Chicago: Chicago University Press, pp. 1-18.
BARTH, Frederik. (1969), Los grupos étnicos y sus fronteras. México: Fondo de Cultura Económica.
BAUMAN, Zygmunt. (1990) “Modernity and Ambivalence”, en Theory, Culture & Society, London: Newbury Park and New Deli: Sage, vol.7, pp:143-169
BECKER Howard. (2002). Visual Evidence: A Seventh Man, the Specified Generalization, and the Work of the Reader. Visual Studies, 17 (1): 3-11. In: http://home.earthlink.net/~hsbecker/articles/evidence.html
BOURDIEU, Pierre. (1989). La ilusión biográfica. Historia y FuenteOral, 2, 27-33.
BRUBAKER, Rogers & COOPER, Frederick. (2000). Beyond “identity”. Theory and Society. 29: 1-47.
BUXÓ Mª Jesus, DEMIGUEL Jesús M. (1999). De la investigación audiovisual: Fotografía, cine, vídeo, televisión. Barcelona: Proyecto*a Ediciones.
CLOT, Yves (1989). La otra ilusión biográfica. Historia y Fuente Oral, 2, 35-39.
CLUA I FAINÉ, Montserrat & Sánchez García, José. (2004). “Més enllà de la identitat: noves conceptualitzacions per a vells problemes?”, introducció a Quaderns-e de l’Institut Català d’Antropologia, 19 (2), Barcelona: ICA, pp. 1-9.
CHRISTIAN Jr., William A. (2017). Presence, Absence and the Supernatural in Postcards and Family Photographs, Europe 1895-1920, in The Stranger, the Tears, the Photograph, the Touch; Divine Presence in Spain and Europe since 1500. Budapest, Central European University Press, 2017, pp. 65-200.
EDWARDS, Elizabeth. (1999). Photographs as Objects of Memories. In M. KWINT, C. BREWARD and J. AYNSLEY, Material Memories; Design and Evocation. Oxford: Berg, 1999, pp. 221-236
FEIXA, Carles. (2018). La imaginación autobiográfica. Las historias de vida como herramienta de investigación. Barcelona: Gedisa.
FALZON, Mark-Anthony. (2016). Multi-sited ethnography: Theory, praxis and locality in contemporary research. Routledge
FLECK, Ludwik (1986 [1935]). La génesis y el desarrollo de un hecho científico. Introducción a la teoría del estilo de pensamiento y del colectivo de pensamiento. Madrid: Alianza Editorial
GONZÁLEZ ECHEVARRÍA, Aurora. (2014). Estilos de pensamiento y adecuación etnográfica. Las epistemologías de Pike, Fleck y Agar, en M. Cátedra y M. J. Devillard (eds). Saberes culturales. Homenaje a Jose Luis Garcia , Barcelona, Bellaterra: 297-318.
GONZÁLEZ ECHEVARRÍA, Aurora. (2009). La dicotomía emic/etic. Historia de una confusion. Barcelona: Anthropos.
GONZÁLEZ ECHEVARRÍA, Aurora. (2003). La concepción estructural de las teorías, Las etnografías como predicados de estructura, y La crítica no empírica de conceptos, en Crítica de la singularidad cultural, Barcelona/ México, Anthropos y Universidad Autónoma Metropolitana,: 426-430, 446-455, 465-472.
GONZÁLEZ ECHEVARRÍA, Aurora. (2006). Del utillaje conceptual de la antropología: los usos del término “inductivismo” y los usos del término “hermeneútica”. Dos propuestas de clarificación”, Revista de Antropología Social, Universidad Complutense de Madrid, 15, 2006: 327-372.
GRAU REBOLLO, Jorge (2020). Posverdad y Ficción. Barcelona: Edicions Belalterra.
GRAU REBOLLO, Jorge. (2012). Antropología Audiovisual. Reflexiones teóricas, Alteridades. 43: 155-169. UAM, Mexico D.F.
GRAU REBOLLO, Jorge. (2005). Antropología, cine y refracción: Los textos fílmicos como documentos etnográficos, en Gazeta de Antropología. 21. Publicación electrónica: Htpp://www.ugr.es/~pwlac/Welcome.html. ISSN 0214-7564. Texto 21-03
GRIMSHAW, Anna;RAVETZ, Amanda. (Eds.) (2005). Visualizing Anthropology. Bristol: Intellect Books.
KESSELS, Erik (2001). In almost every picture. Amsterdam, Artimo/Gijs Stork.
HAGE, Ghassan. (2005). A not so multi-sited ethnography of a not so imagined community. Anthropological Theory, 5(4), 463–475. https://doi.org/10.1177/1463499605059232
HINE, Christine. (2007). Multi-sited ethnography as a middle range methodology for contemporary STS. Science, Technology, & Human Values, 32(6), 652–671.
LÉVI-STRAUSS, Claude. (1996 [1952]). Raza y cultura, Madrid: Cátedra.
MACDOUGALL, David. (2011). Anthropological Filmmaking: An empirical Art. In Margolis, Eric & Pauwels, Luc (Eds.) (2011) The SAGE Handbook of Visual Research Methods. London: SAGE, pp. 99-113.
MARCUS, George (1995). Ethnography in/of the World System: The Emergence of Multi-Sited Ethnography. Annual Review of Anthropology, 24(95), 117.
MARCUS, George (2009). Multi-sited ethnography: Notes and queries. Multi-Sited Ethnography: Theory, Praxis, and Locality in Contemporary Research, 181–196.
MARCUS, George (2012). Multi-sited ethnography: Five or six things I know about it now. In Multi-sited ethnography (pp. 24–40). Routledge.
MARINAS, Miguel., & SANTAMARÍA, Cristina. (Eds.). (1993). La historia oral. Madrid: Debate.
MILLER, Daniel, ed. (2001). Home Possessions: Material Culture behind closed doors. Oxford: Berg.
NARANJO Juan (ed.) (2006). Fotografía, antropología y colonialismo (1845-2006). Ed. Gustavo Gili, S.L., Barcelona, 2006 [introducción].
ORTIZ GARCÍA, Carmen; SÁNCHEZ-CARRETERO, Cristina; CEA GUTIÉRREZ, Antonio (2005) Maneras de Mirar: Lecturas antropológicas de la fotografía. Madrid: CSIC.
PIAULT, Marc Henry. (2002). Antropología y cine. Madrid: Cátedra.
PIKE, Kenneth L. (1971). Language in Relation to a Unified Theory of the Structure of Human Behavior.2ªimpresión de la 2ª edición revisada de 1967. La Haya, Mouton (1ª edición 1964, ediciones preliminares 1954-55-60).
PINK, Sarah. (2007 [2001]). Doing Visual Ethnography. London: Sage.
ROBINSON ACHUTTI Luiz Eduardo. (2004). L‘homme sur la photo; manuel de photoethnographie. Paris : Téraèdre.
SAN ROMÁN, Teresa. (2009). Sobre la investigación etnográfica, Revista de Antropología Social, 18. 235-260. Comentario: 261-263, Comentario al comentario: 265-266.
STOLCKE, Verena. (1995). Talking Culture. New Boundaries, New Rhetorics of Exclusion in Europe, Current Anthropology, 36:1-24
THOMAS, William I. & ZNANIECKI, Florian. ([1918-20] 1984). The Polish Peasant in Europe and America. New York: Dover.
Convé que l'alumnat estigui familiaritzat amb programari ofimàtic (processador de textos, presentació de diapositives, fulls de càlcul, etc.) i algun gestor bibliogràfic (principalment Mendeley).
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |