Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Treball de Fi de Màster

Codi: 43081 Crèdits: 9
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4313799 Direcció i Organització de Turisme d'Esdeveniments OB 0

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Jose Aguar Martinez
Correu electrònic:
mariajose.aguar@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No hi ha prerequisits


Objectius

1.- Posseir i comprendre els coneixements que permetin ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees en un context d'invesigació

2.- Aplicar els coneixements assolits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinars) relacionats amb el seu àmbit d'estudi

3.- Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis

4.- Comunicar clarament i sense ambigüitats conclusions, coneixements i les raons que els sustenten a públics especialitzats i no especialitzats

5.- Demostrar que posseeixen les habilitats d'aprenentatge que els hi permetran continuar estudiant de manera autònoma

 


Competències

  • Adaptar-se a noves situacions, adquirint iniciativa per desenvolupar estratègies innovadores i competitives.
  • Analitzar, raonar críticament, sintetitzar, organitzar i planificar els entorns i les actuacions de gestió.
  • Dissenyar i planificar accions de comunicació i de màrqueting per a esdeveniments, entenent la visió de l'empresa que contracta l'organització d'un esdeveniment.
  • Identificar els actors i conceptes fonamentals del turisme d'esdeveniments per analitzar les dades sectorials d'actualitat i poder detectar noves tendències.
  • Planificar i dur a terme treballs d'anàlisi sectorials així com plans d'empresa en l'àmbit del turisme d'esdeveniments.
  • Planificar i gestionar els diferents tipus d'activitats necessàries per a l'organització d'un esdeveniment (disseny, comercialització, producció i avaluació).
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
  • Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.

Resultats d'aprenentatge

  1. Adaptar-se a noves situacions, adquirint iniciativa per desenvolupar estratègies innovadores i competitives.
  2. Analitzar estadísticament les noves tendències del sector del turisme d'esdeveniments.
  3. Analitzar, raonar críticament, sintetitzar, organitzar i planificar els entorns i les actuacions de gestió.
  4. Comparar diferents zones geogràfiques utilitzant dades disponibles sobre el turisme d'esdeveniments.
  5. Crear i dissenyar un esdeveniment nou.
  6. Elaborar un pla de màrqueting i de millora d'un esdeveniment ja existent.
  7. Investigar acadèmicament l'estat del sector del turisme d'esdeveniments en una àrea geogràfica o període temporal.
  8. Localitzar bibliografia i dades disponibles sobre el turisme d'esdeveniments.
  9. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  10. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  11. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  12. Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
  13. Realitzar un estudi de mercat per a un esdeveniment específic.
  14. Recopilar dades empíriques disponibles o de nova creació.
  15. Redactar amb llenguatge acadèmic.
  16. Seleccionar i sintetitzar bibliografia especialitzada.
  17. Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  18. Utilitzar correctament el sistema de cites bibliogràfiques.

Continguts

En el primer Mòdul es dediquen tres sessions magistrals a explicar Tècniques d’Investigació relacionades amb un treball de recerca així com les que s’apliquen a un Pla d’Empresa. L'estudiantat disposa de personal docent doctorat per a la tutorització del procés, revisió i avenços d'aquest Treball.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques 12 0,48 2, 4, 14, 7, 9, 8, 18, 3, 16, 10, 17
Tipus: Supervisades      
Lliuraments parcials de treballs 11 0,44 2, 4, 7, 12, 5
Tutories 10 0,4 11, 4, 12, 13, 3
Tipus: Autònomes      
Redacció del Trabajo Final de Máster 177 7,08 2, 11, 4, 14, 7, 5, 6, 9, 8, 18, 13, 3, 16, 10, 15, 17

Activitats d’aprenentatge
1. Presencials:
1.1 Classes magistrals 

1.2 Tutories
2. No presencials tutoritzades:
2.1. Estudi personal

2.2 Recerca de bibliografia

2.3. Recollida de dades

2.4 Elaboració del Treball Final de Màster

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Presentació i defensa del Treball Final de Màster 70% 10 0,4 1, 11, 4, 14, 12, 6, 9, 8, 3, 10, 17
Valoració tutor Treball Final de Màster 30% 5 0,2 2, 11, 7, 5, 9, 18, 13, 3, 16, 10, 15, 17

Avaluació persona tutora Treball Final del Màster: 30% de la nota

Presentació i defensa del Treball Final de Màster. Avaluació tribunal acadèmic: 70% de la nota


Bibliografia

Máster Universitario en Dirección y Organización de Turismo de Eventos: Normativa y Guía básica de los aspectos formales para la elaboración del Trabajo Final de Máster

Urbano, David y Rodriguez, Lluís: GUIA PARA LA ELABORACIÓN DE UN PLAN DE EMPRESA1 David Urbano y Lluís Rodríguez Departamento de Economía de la Empresa. Universitat Autònoma de Barcelona  

 


Programari

-


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TE) Teoria 1 Espanyol anual matí-mixt