Logo UAB

Organització d'Esdeveniments Socials, Corporatius i de Comunicació

Codi: 43079 Crèdits: 9
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4313799 Direcció i Organització de Turisme d'Esdeveniments OB 0

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Jose Aguar Martinez
Correu electrònic:
mariajose.aguar@uab.cat

Equip docent

Maria Abril Sellarés
Santiago Tejedor Calvo
(Extern) Almudena Barrientos
(Extern) Jordi Gimeno
(Extern) Jordi Gratacòs
(Extern) Priscila Llorens
(Extern) Raúl Ciprés

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No hi ha prerequisits


Objectius

  1. Conèixer la realitat, organització i àmbit d’actuació dels esdeveniments esportius
  2. Conèixer la realitat, organització i àmbit d’actuació dels esdeveniments culturals 
  3. Conèixer la realitat, organització i àmbit d’actuació dels esdeveniments socials
  4. Coneixement i aplicació del protocol en els esdeveniments públics i corporatius.
  5. Coneixement del protocol públic i corporatiu
  6. Conèixer les activitats culturals en els esdeveniments. Creació i organització Social Day

Competències

  • Adaptar-se a noves situacions, adquirint iniciativa per desenvolupar estratègies innovadores i competitives.
  • Distingir i interpretar el paper i competències del patrocini per analitzar l'estructura d'un pla de patrocini i les seves consideracions legals.
  • Gestionar la captació i comercialització d'un esdeveniment, tenint en compte els diferents mètodes de mesura del retorn de la inversió en esdeveniments.
  • Planificar i gestionar els diferents tipus d'activitats necessàries per a l'organització d'un esdeveniment (disseny, comercialització, producció i avaluació).
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Treballar en equip i adquirir capacitat de lideratge.

Resultats d'aprenentatge

  1. Adaptar-se a noves situacions, adquirint iniciativa per desenvolupar estratègies innovadores i competitives.
  2. Analitzar el paper i les competències del patrocini.
  3. Analitzar els elements cerimonials d'un esdeveniment públic.
  4. Crear una candidatura esportiva.
  5. Dissenyar el finançament d'un esdeveniment esportiu.
  6. Dissenyar i aplicar les diferents fases d'un esdeveniment corporatiu.
  7. Dominar els principis rectors i els elements bàsics del protocol.
  8. Dominar els processos de venda i comercialització durant un esdeveniment social o corporatiu.
  9. Elaborar un pla de màrqueting de patrocini.
  10. Identificar els diferents tipus d'esdeveniments públics, així com els elements d'organització d'esdeveniments públics i de protocol.
  11. Identificar els serveis d'atenció a l'esportista: allotjaments, transport, càtering, instal·lacions d'entrenament i competició, serveis mèdics, serveis de cortesia.
  12. Localitzar i revisar la legislació reguladora sobre els esdeveniments públics i sobre l'ús d'infraestructures públiques.
  13. Poder dissenyar estructures organitzatives: equip humà, organigrama i voluntariat.
  14. Poder elaborar la planificació d'un acte que requereix protocol públic.
  15. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  16. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  17. Saber identificar i contactar patrocinadors potencials.
  18. Saber identificar la viabilitat d'iniciatives esportives.
  19. Treballar en equip i adquirir capacitat de lideratge.

Continguts

  1. Disseny i definició de propostes per a l’organització d’esdeveniments nupcials 
  2. Esdevenimenrs culturals
  3. Esdeveniments musicals I/II
  4. Les candidatures esportives I/II/III
  5. Esdeveniments i comunicació corporativa 
  6. Protocol públic i corporatiu
  7. Esdeveniments i comunicació corporativa II/III
  8. Habilitats de comunicació
  9. Social Day en esdeveniments I/II

Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques 36 1,44 3, 2, 4, 6, 13, 5, 9, 10, 11, 18, 7, 14, 12, 8
Tutories 15,5 0,62 1, 16, 15
Tipus: Supervisades      
Resolució casos 35,5 1,42 19, 1, 16, 15
Treballs aula 15 0,6 19, 1, 3, 2, 16, 6, 14, 15
Tipus: Autònomes      
Elaboració de treballs 90 3,6 19, 1, 3, 2, 16, 13, 8

La metodologia docent combina les classes magistrals  amb la discussió i resolució de casos pràctics amb l'eztudiantat. També és plantegen temes de discussió sobre temes prèviament llegits o explicats. La pràctica avaluadora de Mòdul s’orienta a fixar els coneixements desenvolupats durant el Mòdul.
1. Presencials:

  • Classes magistrals 
  • Resolució/discussió d’exercicis i casos ambl'estudiantat, en grup o individualment 
  • Debats entre l'estudiantat sobre temes exposats prèviament llegits o explicats
  • Tutories

2. No presencials tutoritzades:

  • Exercicis de cas per treballar fora de l’aula
  • Preparació de pràctica d’avaluació de Mòdul

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Debats-Forums 40% 6 0,24 19, 1, 3, 2, 16, 4, 6, 9, 18, 14, 12, 15
Presentacions orals 10% 7 0,28 1, 16, 13, 5, 10, 11, 18, 12, 8
Prova escrita avaluadora Mòdul 50% 20 0,8 1, 3, 16, 6, 17, 7, 14, 8, 15

Avaluació continua

Per aprovar el Mòdul l’assistència a les sessions lectives és obligatòria amb un mínim requerit del 80%

Avaluació continua (assistència, observacions puntuades): 25%

Realització de treballs ( individuals o en grup): 25%

Proves escrites/ prova avaluadora del Mòdul: 50%

Avaluació única

En aquest Mòdul es contempla l''avaluació única. L'alumnat té la possibilitat d'assolir aquest Mòdul mitjançant l'elaboració d'un projecte que reculli tots els aspectes treballlats en aquest. Els apartats que ha d'incloure són: resum, introducció, creació de l'esdeveniment, pressupost contable, ROI i presentació oral del projecte.

Valor del projecte: 100% de la nota 

 


Bibliografia

Bowdin, G.A., McDonnel, I., Allen, J. and O'Toole, W., (2001). Events Management, Butterworth Heinemann, Reed Educational an dProfessional Publishing Ltd., Woburn, MA 01801.

Event Marketing Institute y Freeman XP (2015). The Viral Impact of Events: Extending & Amplifying Reach via Social Media. Disponible en https://goo.gl/is32BM

Fernández y Vázquez, Jorge (2018): Guía de protocolo y ceremonial para la organización de eventos deportivos. Síntesis. Madrid

Goldblatt, Dr. Joe, CSEP, Nelson, Kathleen S. CSEP, editors (2001). The International Dictionary of Event Management, second edition, John Wiley & Sons, Inc. NY, NY.

Jiménez-Morales, Mónica y Manuel Panizo, Julio (2017): Eventos y protocolo. La gestión estratégica de actos corporativos e institucionales. Barcelona, UOC

Martos Molina, M. (2013). El papel del turismo de eventos en el desarrollo urbano. El caso de Expo Zaragoza. Pasos. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 11(1), 57-71. https://doi.org/10.25145/j.pasos.2013.11.004

Manual de gestió del voluntariat (2009). Obra Social Fundació La Caixa.

Moran, Jill S., CSEP, (2004). How To Start a Home-Based Event Planning Buisness. Globe Pequot Press., Guilford, CT 06437.

Torrecillas, Carles (2017):  Tópicos, retos, realidad y ficción. Estudio 360º del sector nupcial.Esade

Wiersma, Elizabeth A. CSEP, Strolberg, Karl E. (2003). Exceptional Events, Concept to Completion, second edition. Chips Books, Weimar, TX 78962.

Wohlfeil, M. & Whelan, S. (2005). Consumer Motivations to Participate in Marketing-Events: The Role of Predispositional Involvement. In K. M. Ekstrom & H. Brembeck (Eds.), E- European Advances in Consumer Research, 7 (pp. 125-130). Goteborg, Suiza: Association for Consumer Research.

 


Programari

Dins del calendari establert es reservaran 15 minuts d’una classe per a que l’alumnat complimenti les enquestes d’avaluació del professorat i del mòdul


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TE) Teoria 1 Espanyol segon quadrimestre matí-mixt