Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313767 Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Atès que aquesta assignatura està pensada per a alumnes que de forma optativa volen endinsar-se al terreny de la investigació es recomana estar cursant o haver cursat la matèria de Principis i mètodes. De la mateixa manera, és convenient tenir formació en un grau humanístic que permeti a l'alumnat comptar amb una base formativa en les principals línies metodològiques de les humanitats i en els grans paradigmes de reflexió dels segles XX i XXI. Es considera molt recomanable, encara que no és imprescindible, la formació en llengua i literatura espanyoles.
Els objectius d'aquesta assignatura són els següents:
1. Mostrar, amb exemples pràctics, les condicions que defineixen la recerca en llengua i en literatura, els eixos en què s'organitzen les disciplines i la relació entre la teoria i les dades.
2. Introduir a l'estudiantat en els principals paradigmes teòrics i les corresponents aplicacions pràctiques des de les quals s'ha pensat la recerca en llengua i literatura espanyoles.
II. Introducció a la recerca en literatura
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i pràctiques | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 27 | 1,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació, estudi, elaboració de treballs | 73 | 2,92 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
L'aprenentatge d'aquesta assignatura per part de l'alumne es distribueix de la manera següent:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercici d'avaluació (literatura) | 50% | 5 | 0,2 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Exercici d'avaluació (llengua) | 50% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18 |
Avaluació continuada
L’avaluació consistirà en dues proves, una corresponent a la part de Llengua (50% de la nota) i una altra a la de Literatura (50%). En el Campus Virtual s’indicaran les característiques i les dates d’entrega. Els estudiants han de presentar totes les proves i han d’obtenir una mitjana de 5 per aprovar. Per obtenir la mitjana es requereix haver obtingut una nota de 3,5 com a mínim en cadascuna de les proves.
Avaluació única
L’avaluació única consistirà en dues proves, una corresponent a la part de Llengua (50% de la nota) i una altra a la de Literatura (50%). En el Campus Virtual s’indicaran les característiques i la data d’entrega. Els estudiants han de presentar totes les proves i han d’obtenir una mitjana de 5 per aprovar. Per obtenir la mitjana es requereix haver obtingut una nota de 3,5 com a mínim en cadascuna de les proves.
El/la professor/a indicarà durant el desenvolupament de l'assignatura les lectures obligatòries i recomanades per a cada punt del temari.
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
Ariño, A. & López-Cortés, N. (coords.) (2022): Metodologías lingüísticas: de los datos empíricos a la teoría del lenguaje. Número monográfico de la revista Estudios de Lingüística del Español (número 55). Disponible en https://infoling.org/elies.
Blecua, A. (1983): Manual de crítica textual. Madrid: Castalia.
Booth, W., C. Gregory, G. Colomb y J. Williams (2001): Cómo convertirse en un hábil investigador. Barcelona: Gedisa.
Bosque, I & V. Demonte, eds. (1999): Gramática descriptiva de la lengua española, 3 vols. Madrid: Espasa Calpe.
Chalmers, A. F. (1982): ¿Qué es esa cosa llamada ciencia? Madrid: Siglo XXI.
Colobrans, J. (2001): El doctorando organizado. Zaragoza: Mira Editores.
Díez Borque, J. M. (coord.) (1985): Métodos de estudio de la obra literaria. Taurus: Madrid
Eco, U. (2002): Cómo se hace una tesis. Barcelona: Gedisa [1977].
García de la Fuente, O. (1994): Metodología de la investigación científica. Madrid: Ediciones CEES.
Guillén, C. (1985): Entre lo uno y lo diverso. Introducción a la literatura comparada. Barcelona: Crítica.
Gutiérrez Reixach, J. (2015): Enciclopedia de Lingüística Hispánica. London: Routledge. 2 vols.
Hualde, J. I., A. Olarrea, y E. O’Rourke (eds.) (2012): The Handbook of Hispanic Linguistics. Malden: Wiley-Blackwell.
Kertész, A. y C. Rakósi (2012): Dataand Evidence in Linguistics. A Plausible Argumentation Model. Cambridge: CUP.
Litosseliti, L. (ed.) (2010): Research Methods in Linguistics. London: Bloomsbury.
Muñoz-Alonso López, G. (2003): Técnicas de investigación en ciencias humanas. Madrid: Dykinson.
Molina, H. B. (2004): “La ciencia literaria yel método de investigación”, en V. M. Castel, S. M. Aruani y V. C. Ceverino (eds.), Investigación en ciencias humanas y sociales: del ABC disciplinar a la reflexión metodológica, Editorial de la Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad de Cuyo, pp. 225-250.
Montaner Frutos, A. (1999): Prontuario de bibliografía: pautas para la realización de descripciones, citas y repertorios. Gijón: TREA.
Paun de García, S. (2004): Manual práctico de investigación literaria. Madrid: Castalia.
Podesva, R. J. y D. Sharma (eds.) (2013): Research Methods in Linguistics. Cambridge: CUP.
Polacco, M. (1998): L’intertestualità. Roma-Bari: Editori Laterza.
Primo Yúfera, E. (1994): Introducción a la investigación científica y tecnológica. Madrid: Alianza.
Prolope (2008): La edición del teatro de Lope de Vega: las «Partes» de comedias. Criterios de edición. Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona.
RAE y ASALE (2009): Nueva gramática de la lengua española. Madrid, Espasa.
Thompson, S. (1955-1958): Motif-Index of Folk Literature. A classification of narrative elements in folktales, balads, miths, fables, medieval romances, exempla, fabliaux, jest-books and local legeds. Copenhague y Bloomington: Indiana University Press. 6 vols.
Walker, M. (2000): Cómo escribir trabajos de investigación. Barcelona:Gedisa.
Aquesta assignatura no requereix cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |