Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313754 Psicopedagogia | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Seria convenient que l'estudiant haguès realitzat tots els mòduls del màster.
La finalitat del Treball de Fi de Màster (TFM) és dur a terme una investigació que demostri l'adquisició de competències avançades en l'àmbit de la psicopedagogia. Aquest objectiu s'assolirà mitjançant la planificació, desenvolupament i avaluació d'un estudi empíric que inclogui la recollida, tractament i anàlisi de dades reals. Aquest TFM busca identificar àmbits de millora en l'orientació educativa i l'assessorament psicopedagògic, proporcionant evidències pràctiques i suggerint intervencions basades en l'evidència.
1. Identificació i justificació de la problemàtica d'investigació en l'àmbit de la psicopedagogia.
2. Anàlisi teòrico-pràctica del context psicopedagògic on s'emmarca la problemàtica des d'una perspectiva bio-psico-social.
3. Planificació, desenvolupament i avaluació d'un estudi empíric que identifiqui possibles àmbits de millora en el camp de la orientació educativa i l’assessorament psicopedagògic.
4. Elaboració de l'informe de la recerca desenvolupada.
5. Presentació i discussió pública de la recerca.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminari | 12 | 0,48 | CA24, CA26, CA27, SA32, SA33 |
Tutorias | 17 | 0,68 | CA25, CA26, CA27, KA17, SA33 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboracio del Treball | 120 | 4,8 | CA24, CA25, CA26, CA27, KA17, SA31, SA32, SA33 |
El Treball de Fi de Màster serà un treball d'indagació i/o recerca empírica, concebut com una activitat d'autoformació, que demostri l'adquisició de competències avançades en l'àmbit de la psicopedagogia i permeti identificar àmbits de millora en l'orientació educativa i l'assessorament psicopedagògic. Aquest treball es durà a terme individualment.
El primer pas consistirà en la tria del tema de recerca i l'assignació del professorat que supervisarà i tutoritzarà el TFM. Al primer semestre, l'alumnat haurà d'indicar les seves preferències. La coordinació del TFM, tenint en compte les demandes dels estudiants i l'expertesa del professorat, farà l'assignació. Durant el mes de desembre, els i les estudiants es posaran en contacte amb el professor assignat per acordar els detalls del tema i establir el procés de treball.
L’activitat formativa es desenvoluparà a partir de les dinàmiques següents:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa del treball | 25% | 1 | 0,04 | CA27, KA17, SA33 |
Informe de progrés del tutor/a | 10% | 0 | 0 | CA25, CA26, KA17 |
Treball TFM | 50% | 0 | 0 | CA24, CA25, CA26, KA17, SA31, SA32, SA33 |
Tutories | 10% | 0 | 0 | CA24, CA26, CA27, SA32, SA33 |
autoavaluació | 5% | 0 | 0 | CA24, CA26, CA27, SA33 |
L’avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats que s'assenyalen. El desenvolupament del treball de Fi de Màster es fonamenta en l’acció tutorial. L’estudiant i el/la tutor/a acordaran un calendari de 3 tutories, com a mínim, per al seguiment del treball, a més de la participació obligatòria als seminaris metodològics de la Setmana de la Recerca (inicis de febrer).
La nota final serà el promig ponderat de les activitats previstes. Per poder aplicar aquest criteri serà necessari obtenir com a mínim un 5 en totes les activitats, les realitzades durant el desenvolupament del mòdul i en la memòria/treball final de mòdul.
Data de lliurament: primera quinzena de Juliol (convocatòria de Tribunal-Juliol) i primera setmana de setembre (convocatòria de Tribunal-Setembre).
Data de defensa del TFM: segona o tercera quinzena de Juliol (convocatòria de Tribunal-Juliol) i primera o segona setmana de setembre (convocatòria de Tribunal-Setembre).
Avaluació única
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
En funció de la temàtica escollida per l'estudiant, es recomanarà la lectura i anàlisi de documentació bibliogràfica complementària.
Álvarez, C., i San Fabián, J. L. (2012). La elección del estudio de caso en investigación educativa. Gazeta de Antropología, 28(1), articulo 14. http://hdl.handle.net/10481/20644
Arnau-Sabatés, L., i Sala, J. (2020). La revisión de la literatura científica : pautas, procedimientos y criterios de calidad. Dipòsit digital de documents de la UAB. https://ddd.uab.cat/record/222109
Bonet, J. (2018). El Tefegé. SIMReF. http://www.eltefege.eu/index.php/2018/03/11/recepta-1-on-cercar-informacio-i-trobar-la/#more-215
Hernández-Sampieri, R., i Mendoza, C. (2018). Metodología de la investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw-Hill.
Jorrín, I. M., Fontana, M., i Rubia, B. (2021). Investigar en educación. Síntesis.
Jorrín, I. M., Koz, O., Fontana, M., i Steiner, H. (s.d.). Hopscotch. Create your Research Design. https://hopscotchmodel.com/
Nind, M., Curtin, A., i Hall, K. (2016). Research methods for pedagogy. Bloomsbury.
Pérez, E., Ruiz, P., Sainz, K., Vázquez, L., Vega, M., i Villena, U. (2019). Camino hacia la transformación social: Trabajos Fin de Grado y Trabajos Fin de Máster como herramienta de cambio. Cuaderno de Trabajo. Ingeniería Sin Fronteras País Vasco - EuskalHerriko Mugarik Gabeko Ingeniaritza (ISF-MGI)
Rodríguez, M. L., i Llanes, J. (2015). El trabajo de fin de màster. Edicions Universitat Barcelona.
Sánchez, A.; Olmos, P.; Torrado, M., i Garcia, J. (2015). Trabajos de grado y postgrado. Aljibe.
Jamovi: https://www.jamovi.org/
Nvivo: https://www.qsrinternational.com/nvivo-qualitative-data-analysis-software/home
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.