Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313816 Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap.
Referits a coneixements:
Referits a procediments:
1. Recursos digitals d’informació: la biblioteca digital
2. Eines per a la desenvolupament de la biblioteca digital
3. L’organització i curació dels recursos en línia
4. La tria i la selecció de recursos
5. La difusió i la comunicació
6. Serveis i activitats
7. Promoció de la lectura
8. Competència mediàtica i informacional en context digital
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Creació de productes i eines digitals | 50 | 2 | |
Pràctiques de selecció i organització de recursos digitals per a la col.lecció | 25 | 1 |
L'activitat formativa es desenvoluparà a partir de les dinàmiques següents:
• Classes magistrals / expositives per part del professor
• Lectura i visualització de tutorials textuals i audiovisuals
• Anàlisis i discussió en fòrums virtuals d'articles i fonts documentals
• Pràctiques d'aula: resolució de problemes / casos / exercicis
• Elaboració de treballs d'aplicació de TIC i selecció de recursos
• Tutories i seguiment de les activitats en línia
Es reservaran 15 minuts d'una sessió per a facilitar l'avaluació del curs per part de l'alumnat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ex. 1: Disseny i elaboració d'un web de biblioteca escolar amb el programari Wordpress, amb una breu Memòria explicativa de l'exercici. | 40% | 35 | 1,4 | CA16, CA17, KA17, KA18, SA25, SA27, SA28 |
Ex. 2: Disseny i elaboració d'un escape room de formació d'usuaris amb el programari Genially (Individual, 15%) | 15 % | 10 | 0,4 | CA16, CA17, KA18, SA25, SA26, SA28 |
Ex. 3: Disseny i elaboració d'una exposició virtual relacionada amb la literatura infantil o juvenil amb el programari People Art Factory (Individual, 20% | 15% | 10 | 0,4 | CA16, CA17, KA18, SA26, SA27, SA28 |
Ex. 4: Selecció de recursos digitals i elaboració d'un repositori digital amb el programari Pearltrees (Individual, 20%) | 15% | 10 | 0,4 | CA16, CA17, KA17, KA18, SA25, SA26, SA27, SA28 |
Ex. 5: Disseny i elaboració d'un llibre digital col·laboratiu amb el programari Bookcreator (Grupal, 20%) | 15% | 10 | 0,4 | CA16, CA17, KA18, SA26, SA28 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats que s'assenyalen:
La nota final serà el promig ponderat de les activitats previstes. Per poder aplicar aquest criteri serà necessari obtenir com a mínim un 4 a totes les activitats realitzades durant el desenvolupament del mòdul. L'assistència a classe és obligatòria. Per poder obtenir una avaluació final positiva l'estudiant haurà d'haver assistit a un mínim d'un 80% de les sessions.
El procediment de revisió de les proves es realitzarà de forma individual.
Per poder-se acollir a l'avaluació continuada l'alumne ha de presentar i complir totes les condicions esmentades. En cas contrari, es considerarà No presentat. No es preveuen condicions específiques d'avaluació per a casos particulars. En tot cas, si ni n'ha algun, es considerarà en la comissió de coordinació.
Avaluació única
En elcas d'optar per a l'avaluació única, s’aplicarà el mateix sistema d'avaluació i recuperació que per l’avaluació continuada però els lliuraments escrits es faran en un únic dia (22 de desembre). Cap d'aquestes entregues rebrà avaluació formativa.
Blasco, Anna, Durban, Glòria. (2011). "La biblioteca escolar i les TIC, entorns articulars de la c-info". Competència informacional a l'aula. https://sites.google.com/a/xtec.cat/cinfo-aula/ [10-III-2018]
IFLA/UNESCO (2013). Manifiesto de la IFLA/UNESCO sobre las Bibliotecas Digitales. https://www.ifla.org/ES/publications/manifiesto-de-las-ifla-unesco-sobre-las-bibliotecas-digitales
IFLA/UNESCO (2018). Directrius IFLA per a la biblioteca escolar. 2a edició revisada. https://drive.google.com/file/d/146_i1nBwVt9FMmGDT_2D_tNpkN50NPwF/view
Pons, Amadeu. (2012). Directrius de l'IFLA sobre el servei d'informació digital. Barcelona: COBDC. http://www.cobdc.org/publica/directrius/sumaris.html [10-III-2018].
Wordpress
Genially
Bookcreator
Pearltrees
People Art Factory
Gemini o ChatGPT
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |