Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313782 Citogenètica i Biologia de la Reproducció | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits específics per cursar l'assignatura.
No obstant això, per assegurar el correcte seguiment dels casos pràctics, es recomana que l'alumnat tingui assimilats els coneixements impartits en les assignatures teòriques i pràctiques impartides prèviament en el Màster.
Així mateix, es recomana que l'alumnat tingui coneixement de l'idioma anglès ja que és habitual utilitzar fonts d'informació i bibliografia recomanada en aquest idioma.
Oferir una interacció directa amb professionals del àmbit, apropar els estudiants a la realitat professional i facilitar la seva incorporació a l'àmbit laboral a la investigació.
Assignatura impartida per professionals de centres de recerca, centres de reproducció assistida i laboratoris de diagnòstic genètic nacionals i internacionals
El temari es desenvoluparà en forma de casos clínics seleccionats pel professorat participant.
La coordinació del mòdul supervisarà la idoneïtat de la temàtica dels casos proposats.
Tema 1: Casos exemple en citogenètica
Es plantejaran casos pràctics de diagnòstic genètic prenatal, postnatal, citogenètica constitucional i citogenètica de tumors sòlids i càncers oncohematològics. Es tractaran les metodologies diagnòstiques més adequades per a cada cas, la integració i interpretació dels resultats i el maneig de decisions.
Els casos inclouran: diagnòstic prenatal d'aneuplodías, diagnòstic prenatal de malalties monogèniques, anomalies cromosòmiques estructurals, variants cromosòmiques, trastorns originats per delecions/microduplicacions i anomalies cromosòmiques associades a càncer.
Tema 2: Casos exemple en biologia de la reproducció
S'estudiaran casos pràctics de diagnòstic genètic de la infertilitat femenina i masculina, tractaments de reproducció assistida, donació de gàmetes i preembrions, criopreservació de gàmetes i preembrions, diagnòstic genètic preimplantacional. Es tractarán les metodologies diagnòstiques més adequades, s'establiran hipòtesis en funció dels resultats i es discutiran les intervencionsmés indicades en cada cas.
Els casos inclouran: aplicació de tècniques de reproducció assistida en factors femenins, aplicació de tècniques de reproducció assistida en factors masculins, síndrome d'hiperestimulació ovàrica (SHO), avortament de repetició, seguiment del cultiu embrionari in vitro mitjançant paràmetres morfocinètics, diagnòstic genètic preimplantacional d'anomalies cromosòmiques i diagnòstic genètic preimplantacional de malalties monogèniques.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de resolució de casos clínics. | 44 | 1,76 | |
Tipus: Supervisades | |||
Presentació de casos i supòsits per part de lalumnat. Seminaris. Simulació de cas clínic. | 20 | 0,8 | 3, 4, 5, 2, 1, 21, 17, 18, 9, 6, 7, 12, 13, 14, 11, 15, 8, 16, 19, 20, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació seguiment casos. Preparació i presentació de casos i supòsits. Preparació seminaris i debats | 76 | 3,04 | 3, 4, 5, 2, 1, 21, 17, 18, 9, 6, 7, 12, 13, 14, 11, 15, 8, 16, 19, 20, 10 |
Resolució de casos clínics presentats per professionals.
Preparació i presentació de casos i supòsits per part dels alumnes.
Seminaris.
Debat.
Estudi autònom.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Preparació d'un cas supòsit | 40% | 7 | 0,28 | 3, 4, 2, 1, 21, 17, 18, 9, 6, 7, 12, 13, 14, 11, 15, 8, 16, 19, 20, 10 |
Presentació d'un cas supòsit. Simulació de consulta clínica. | 20% | 1 | 0,04 | 3, 4, 5, 2, 1, 21, 17, 18, 9, 6, 7, 12, 13, 14, 11, 15, 8, 16, 19, 20, 10 |
Proves escrites | 40% | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 21, 6, 7, 12, 13, 14, 11, 16 |
Aquest mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Per superar l'assignatura serà imprescindible obtenir una qualificació final igual o superior a 5 punts (sobre 10).
Activitats d'avaluació
1. Es realitzarà un examen escrit al final de la docència programada (veure la data al calendari de l'assignatura) que l'alumnat haurà de respondre de manera individual. Aquesta
prova constarà d'una sèrie de preguntes tipus test. L'objectiu és avaluar el domini dels conceptes i els coneixements tractats a classe i comprovar la correcció alhora d'aplicar-los i relacionar-los. Aquesta prova tindrà un pes del 40% sobre la nota final de l'assignatura. L'alumnat haurà d'obtenir una qualificació mínima de 3,5 punts (sobre 10) en aquest examen per poder aprovar l'assignatura.
2. L'alumnat haurà de preparar individualment un cas supòsit que serà entregat al personal docent responsable en la data proposada. Cada un dels membres de l'alumnat haurà de fer la presentació i defensa oral del cas supòsit entregat. L'avaluació d'aquesta activitat es realitzarà tenint en compte la elaboració i el plantejament del cas i la presentació/defensa oral del cas, i la participació en els debats. Es pot incloure una consulta amb un pacient simulat. Aquesta activitat tindrà un pes del 60% sobre la nota final de l'assignatura.
Tenint en compte que l'assistència a les classes és obligatòria, s'aplicarà la següent correcció per determinar la nota final de l'assignatura:
100-80% d'assistència: La qualificació final serà el 100% de la puntuació obtinguda de les activitats d'avaluació
≤80 - ≥50% d'assistència: La qualificació final serà el 75% de la puntuació obtinguda de les activitats d'avaluació
<50% d'assistència: La qualificació final serà el 50% de la puntuació obtinguda de les activitats d'avaluació
Examen de recuperació
Hi pot haver un examen de recuperació de l'assignatura per l'alumnat que no hagi superat la nota mìnima requerida en l'examen teòric (3,5 sobre 10) o que no hagin assolit la nota mínima per aprovar l'assignatura (5 punts sobre 10)
Revisions d'exàmens
Les revisions d'examen seran amb cita concertada en les dates proposades pel personal docent responsable
Es recomanarà al llarg de les sessions. Preferentment es proposaran recursos on line.
No hi ha programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEMm) Seminaris (màster) | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |