Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313774 Ecologia terrestre i gestió de la biodiversitat | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquest mòdul no té més prerequisits que els generals del Màster
Aquest mòdul porta a l'alumnat a llocs i circumstàncies on es desenvolupen estudis en ecologia terrestre. El mòdul es basa en la presa de contacte de l'alumnat amb diversos grups de recerca i/o diversos dissenys experimentals, i amb la interacció amb aquests. El mòdul consisteix en classes teòriques barrejades amb pràctiques relacionades, perquè l'alumnat coneguin les bases de les diferents tècniques utilitzades i els principals equips utilitzats en cadascuna de les àrees (ecofisiologia, ecologia vegetal, ecologia animal). Així, l'alumnat coneix als equips científics encarregats d'estacions experimentals i camps experimentals actius, i coneix i manipula equips científics d'avantguarda en el context dels estudis en ecologia. Durant les sessions, es realitzen activitats per valorar els diversos aspectes, pràctics i teòrics, de cadascun dels casos, posant especial èmfasi en el balanç trobat entre qualitat de disseny experimental i limitacions logístiques o operatives.
Descripció dels continguts d'aquest mòdul:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions de camp en formació de tècniques en ecologia terrestre | 49 | 1,96 | 5, 6 |
Sessions teòriques | 5 | 0,2 | 3, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Disseny d'un treball experimental | 35 | 1,4 | 2, 1, 8, 3, 5, 7 |
Proposta d'un treball científic | 23 | 0,92 | 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Organització del treball en grup | 30 | 1,2 | 8, 10 |
La metodologia utilitzada en aquest mòdul segueix el procés científic, sent algunes activitats dirigides i la resta supervisades. Tot el treball es desenvolupa en grups de treball. Així, la metodologia que se segueix és la següent:
1) presentació de les principals tècniques de camp en eco-fisiologia, ecologia vegetal i ecologia animal
2) valoració in situ de dissenys experimental en diferents àmbits, incloent els objectius, les hipòtesis, la metodologia que es pretén utilitzar, i els resultats esperats
3) presentació de diversos treballs relacionats amb les visites realitzades
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa | 20 | 4 | 0,16 | 8, 10 |
Disseny d'un treball experimental, aplicació del mètode científic | 30 | 0 | 0 | 2, 1, 3, 5, 6, 7, 4 |
Presentació dels resultats del treball realitzat | 50 | 4 | 0,16 | 9, 10 |
Els estudiants han de presentar diversos treballs, alguns individuals i alguns en grups, relaciontas amb les visities realitzades.
Plagi: En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Avaluació única
En cas que algun estudiant es vulgui acollir a l'avaluació única, farà un examen escrit el dia acordat amb el professorat.
Chapin FS, Matson PA, Mooney, HA (2002) Principles of Terrestrial Ecosystem Ecology. Springer, New York, NY, USA.
Farina A (2007) Principles and Methods in Landscape Ecology: Towards a Science of the Landscape. Springer, New York, NY, USA.
Gotelli NJ & Ellison AM (2004) A primer of Ecological Statistics. Sinauer, Sunderland, MA, USA.
Karban R & Huntzinger M (2006) How to Do Ecology. A concise Handbook. Princeton University Press, Princeton, NJ, USA.
Krebs CJ (1999) Ecological Methodology (2nd Edition). Benjamin Cummings, Menlo Park, CA, USA.
Lambers H, Chapin III FS, Pons JL (1998) Plant Physiological Ecology. Springer, New York, NY, USA.
Lovejoy TE & Hannah L (2005) Climate Change and Biodiversity. Yale University Press, New Haven, USA.
Pearcy RW, Ehleringer J, Mooney HA, Rundel P (eds.) (1989) Plant physiological ecology: field methods and instrumentation. Chapman and Hall, London, UK.
Quinn GP & Keough MJ (2002) Experimental Design and Analysis for Biologists. Cambridge University Press, Cambridge, UK.
Sala OE, Jackson RB, Mooney HA, Howarth RW (eds.) (2000) Methods in Ecosystem Science. Springer, New York, NY, USA.
Schlesinger WH (1997) Biogeochemistry. An analysis of global change (2nd edition). Academic Press, San diego, California, USA.
Schulze E-D, Beck E, Müller-Hohenstein K (2005) Plant Ecology. Springer, Berlin, Germany.
Sutherland WJ (2006) Ecological Census Techniques (2nd edition). Cambridge University Press, Cambridge, UK.
West PW (2004) Tree and Forest Measurement. Springer, Berlin, Germany.
No cal cap programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PCAMm) Pràctiques de camp (màster) | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |