Logo UAB

Treball de Fi de Màster

Codi: 42855 Crèdits: 10
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4313805 Anàlisi Econòmica / Economic Analysis OB 2

Professor/a de contacte

Nom:
Amedeo Stefano Edoardo Piolatto
Correu electrònic:
amedeo.piolatto@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

*


Objectius

Durant el segon any d’estudis, l’estudiant escriu un treball de fi de màster sota la supervisió d’un membre del professorat. El tutor (o tutores) guien a l’estudiant en el seu treball. L’objectiu del treball de fi de màster és avaluar la maduresa de l’estudiant i la seva capacitat per dur a terme investigacions independents. L’estudiant tria un camp d’interès per al seu treball de fi de màster. El camp d’interès ha de ser un dels camps d’especialització d’IDEA. L’estudiant estableix, amb l’aprovació dl tutor, el tema de la investigació i els seus objectius. El paper del tutor és donar suport i orientar l’activitat investigadora de l’estudiant. Després d’entregar el treball de fi de màster, l’estudiant presenta el seu treball davant un comitè per avaluar la tesi.

 


Competències

  • Analitzar conceptualment un problema econòmic concret utilitzant eines analítiques avançades.
  • Aplicar la metodologia de recerca i tècniques i recursos específics avançats per investigar i produir resultats innovadors en un determinat àmbit d'especialització.
  • Buscar informació en la literatura científica fent servir els canals apropiats i integrar aquesta informació per plantejar i contextualitzar un tema de recerca.
  • Demostrar una actitud desperta, innovadora i analítica en relació amb els interrogants d'investigació.
  • Dissenyar, planificar i dur a terme recerques sobre economia.
  • Emetre judicis independents i defensar-los dialècticament.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
  • Utilitzar les noves tecnologies de captació i organització d'informació per solucionar problemes en l'activitat professional.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar la metodologia de recerca i tècniques i recursos específics avançats per investigar i produir resultats innovadors en un determinat àmbit d'especialització.
  2. Buscar informació en la literatura científica fent servir els canals apropiats i integrar aquesta informació per plantejar i contextualitzar un tema de recerca.
  3. Demostrar una actitud desperta, innovadora i analítica en relació amb els interrogants d'investigació.
  4. Donar resposta a una pregunta econòmica amb models desenvolupats a través de la lògica matemàtica o mitjançant una metodologia empírica que identifiqui la resposta correctament
  5. Emetre judicis independents i defensar-los dialècticament.
  6. Emmarcar una pregunta econòmica i oferir un model teòric o una metodologia empírica que permeti donar resposta a la pregunta
  7. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  8. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  9. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  10. Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
  11. Utilitzar les noves tecnologies de captació i organització d'informació per solucionar problemes en l'activitat professional.

Continguts

*


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Tutories i seminaris 62,5 2,5 1, 6, 4, 2, 10, 7, 8, 9, 11
Tipus: Autònomes      
Escriure i presentar un article de recerca 187,5 7,5 1, 3, 6, 4, 5, 2, 10, 7, 8, 9, 11

Tutories i seminaris

Escriure i presentar un article de recerca

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Presentació 20% 0 0 9
Tesina de màster 80% 0 0 1, 3, 6, 4, 5, 2, 10, 7, 8, 9, 11

 

Tesina de Màster

80%  

Presentació

20%  


Bibliografia

*


Programari

  • Matlab
  • R
  • Phyton
  • Stata

Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.