Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313797 Enginyeria de Telecomunicació / Telecommunication Engineering | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es requereixen coneixements de comunicacions digitals i sistemes de comunicacions.
El disseny de l’enginyeria de sistemes és un camp interdisciplinari cap a la conceptualització, l’optimització i la realització de sistemes d’enginyeria d’èxit.
Els requisits i les funcionalitats estan orientats a les clientes i poden arribar a ser altament interdisciplinaris i complexos. Les alternatives de disseny i la validació del sistema formen part del procés de disseny, que requereix esforços interdisciplinaris de l'equip.
A diferència del que aprèn els estudiants d’enginyeria, l’objectiu general d’aquesta assignatura és com pensar en lloc que pensar.
Es donarà una visió taxonòmica dels sistemes de comunicacions dins de l'enginyeria de sistemes per contextualitzar el disseny del sistema de comunicacions.
Es descriuran exemples de sistemes reals que inspiraran lalumnat en els seus propis dissenys a desenvolupar en el treball pràctic.
1. Introducció: sistema de pensament.
2. Disseny de sistemes d’enginyeria.
3. Elements dels sistemes de comunicació.
4. Fases de disseny: declaració del problema i requisits.
5. Fases de disseny: arquitectura funcional i física.
6. Fases de disseny: verificació i validació del sistema (V i V).
7. Cicle de vida.
8. Optimizació.
Laboratori:
Sessió 0. Ideació del sistema.
Sessió 1. Declaració de problemes i reunió de requisits.
Sessió 2. Disseny del sistema: Arquitectura funcional i física.
Sessió 3. Verificació i validació del sistema (V&V).
Sessió 4. Presentacions dels projectes dels estudiants.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Lectures | 45 | 1,8 | 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Practical activities | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Students's work | 86 | 3,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
La metodologia consistirà en classes teòriques i casos d’estudi.
L'alumnat rebran dos exemples de casos d’estudi de disseny complet basats en requisits, després dels quals, equips d’estudiants treballaran en els seus casos de disseny (interdisciplinaris).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
A | 0.25 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
B | 0.25 | 1 | 0,04 | 3, 5 |
C | 0.25 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
D | 0.25 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Avaluació
Teoria: 50% (avaluació individual)
50% qüestionari de conceptes
50% lliurament individual
Laboratori: 50% (avaluació en equip)
50% lliuraments de les sessions de laboratori
50% memòria final i presentació
S'oferirà l'opció de millorar les qualificacions obtingudes tant en cas d'error com de puntuació baixa (<7). Això es farà proporcionant un conjunt de millores potencials específiques sobre el disseny presentat, que es lliuraran abans de decidir la qualificació final. La qualificació serà "NO PRESENTADA" sempre que no existeixin registres d'avaluació durant el període d'avaluació general.
Nota sobre còpies, plagis i altres irregularitats.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que es considerin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació en una activitat avaluable es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs.
Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
còpia total o parcial d'una pràctica, informe, o qualsevol altra activitat d'avaluació;
deixar copiar;
presentar un treball de grup no fet íntegrament pels membres del grup (aplicat a tots els membres, no només els que no han treballat);
presentar com a propis materials produïts per un tercer, encara que siguin traduccions o adaptacions, i en general treballs amb elements no originals i exclusius de l'estudiant;
tenir dispositius de comunicació (com telèfons mòbils, smartwatches, bolígrafs amb càmera, etc.) accessibles durant les proves d'avaluació teòrico-pràctiques individuals (exàmens);
parlar amb companys durant les proves d'avaluació teòrico-pràctiques individuals (exàmens);
copiar o intentar copiar d'altres alumnes durant les proves d'avaluació teòrico-pràctiques (exàmens);
usar o intentar usar escrits relacionats amb la matèria durant la realització de les proves d'avaluació teòrico-pràctiques (exàmens), quan aquests no hagin estat explícitament permesos.
La nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3.0 i la mitjana ponderada de les notes en cas que l'estudiant hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació (i per tant no serà possible l'aprovat per compensació). En edicions futures d'aquesta assignatura, a l'estudiant que hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació no se li convalidarà cap de les activitats d'avaluació realitzades.
En resum: copiar, deixar copiar o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS, no compensable i sense convalidacions.
No es requereix.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.