Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4310025 Economia i Administració d'Empreses / Economics and Business Administration | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Fundamentals of Economics and Business I
Fundamentals of Economics and Business II
El MEBA s'imparteix i s'avalua íntegrament en anglès. Només el domini acreditat de l'anglès permet cursar aquest màster.
Metodologies d'avaluació de polítiques públiques:
L’objectiu del curs és familiaritzar els estudiants amb l’avaluació d’impacte en economia. El curs presenta els principals mètodes utilitzats per quantificar els efectes causals de les polítiques públiques sobre les variables objectiu: evaluacions aleatorietzades, diferència en diferències, disseny de regressió discontínua, variables instrumentals, experiments naturals. Aquests mètodes es presenten de forma crítica, posant èmfasi en els seus supòsits, les seves debilitats i les seves fortaleses. El curs també mostra com implementar aquests mètodes amb Stata.
Polítiques d'infraestructures:
Aquest curs estudia els aspectes econòmics de les infrastructures emprant les eines de l'anàlisi econòmica per decidir el nivell òptim de provisió d'infrastructures, el paper del sector públic i del privat en la seva provisió i gestió, i mostra les implicacions polítiques del procés de desregulació que ha tingut lloc en els mercats recolzats en infrastructures en els últims anys. El curs emfatitza l'anàlisi empírica, amb exemples detallats i casos d'estudi per mostrar la conseqüències econòmiques de diferents dissenys de polítiques.
Polítiques d'educació:
El curs ofereix una profunda immersió en la intersecció entre educació i economia. Es comença amb l'anàlisi dels conceptes bàsics, com el capital humà i les perspectives globals, per després avançar cap a l'anàlisi de les funcions de producció d'educació i la innovació en educació. El curs conclou amb una exploració de la política educativa, els models de finançament i les estratègies per a abordar les desigualtats, així com la autonomia dels centres educatius. Mitjançant classes magistrals i estudis de casos, els estudiants podran adquirir una comprensió integral de com els principis econòmics interactuen amb els resultats educatius de manera global, preparant-los per ser capaços d'analitzar críticament les polítiques educatives i contribuir a la discussió sobre el futur de l'educació.
El MEBA s'imparteix i s'avalua íntegrament en anglès. Només el domini acreditat de l'anglès permet cursar aquest màster.
Metodologies d'avaluació de polítiques públiques
Polítiques de infraestructures
Polítiques d'educació:
1. Introducció a l'economia de l'educació
1.1 Definició i àmbit
1.2 Creixement del capital humà
1.3 El rendiments de l'educació
1.4 Perspectives globals sobre l'educació
2. Funcions de producció d'educació
2.1 Introducció a les funcions de producció d'educació
2.2 Especificacions de les funcions de producció educatives a la literatura
2.3 Mesurament dels resultats educatius
3. Innovació en educació
3.1 Impacte de la tecnologia en els resultats educatius
3.2 Mètodes d'innovació pedagògica
3.3 Competències educatives rellevants y com reforçar-les
4. Desigualtats educatives
4.1 Status socioeconòmic i resultats educatius
4.2 Diferències per gènere i minories
4.3 Polítiques per a afrontar les desigualtats educatives
5. Política educativa i finançament
5.1 El paper del govern en el finançament i la regulació
5.2 Models de finançament i equitat
5.3 Federalisme fiscal i educació
5.4 Autonomia dels centres educatius
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Lectures amb suport de TIC | 37,5 | 1,5 | 1, 7, 8, 3, 5, 4, 6, 10, 2, 11 |
Resolució d'exercicis | 37,5 | 1,5 | 1, 7, 8, 3, 5, 4, 6, 10, 2, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i monitorització del treball dels estudiants | 62,5 | 2,5 | 1, 7, 8, 9, 3, 5, 4, 6, 10, 2, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, Lectures, Resolució d'exercicis, Assajos | 79,5 | 3,18 | 7, 8, 3, 5, 4, 6, 10, 2, 11 |
El MEBA s'imparteix i s'avalua íntegrament en anglès. Només el domini acreditat de l'anglès permet cursar aquest màster.
Les activitats que permetran als estudiants aprendre els conceptes bàsics inclosos en aquest curs són :
1. Classes teòriques en les quals el/la professor/a explica els conceptes principals.
L’objectiu d’aquesta activitat és introduir les nocions bàsiques i guiar l’estudiant en els procés d’aprenentatge.
2. Problemes
En algunes assignatures s’inclouen llistats d’exercicis que els estudiants han de resoldre individualment o en grup. Aquesta activitat té un objectiu doble. D’una banda, els estudiants treballen els conceptes teòrics explicats a l’aula i, de l’altra banda, mitjançant aquesta pràctica desenvolupen les habilitats necessàries per a resolució de problemes.
3. Classes pràctiques
El propòsit d’aquesta activitat és comentar i resoldre qualsevol dubte que els estudiants puguin haver tingut resolent els exercicis. D’aquesta forma seran capaços d’entendre i corregir els errors que hagin pogut cometre durant aquest procés.
4. Redacció d’assaigs
En algunes assignatures els estudiants redacten assaigs sobre temes proposats.
5. Hores de tutories
Els estudiants compten amb hores de tutories en les quals el/la professor/a els ajuda a resoldre els dubtes que puguin tenir.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen: Metodologies d'Avaluació | 21.66% | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 6, 10, 2, 11 |
Examen: Polítiques d'Educació | 21.66% | 2 | 0,08 | 1, 3, 5, 10, 2, 11 |
Examen: Polítiques d'Infraestructures | 21.66% | 2 | 0,08 | 7, 3, 10, 2, 11 |
Exercicis i assajos | 35% | 27 | 1,08 | 1, 7, 8, 9, 3, 5, 4, 6, 10, 2, 11 |
El MEBA s'imparteix i s'avalua íntegrament en anglès. Només el domini acreditat de l'anglès permet cursar aquest màster.
1. El mòdul es composa de diferents assignatures o parts impartides per diferents professors/es. La nota final del mòdul s’obté com a mitjana de les notes de cada assignatura que integren el mòdul.
IMPORTANT: La assistència a classe és obligatòria. Per superar cada asignatura del mòdul, els/les estudiants han d'assistir a totes les sessions. Els casos especials, degudament justificats, seran considerats de forma individual pels professors/es juntament amb els coordinadors del MEBA.
Si un mòdul no s’ha superat, els coordinadors del MEBA demanaran al/la estudiant de presentar-se a l’examen de recuperació d’aquelles assignatures que, segons la valoració dels coordinadors i els/les professors/es, li puguin permetre superar el mòdul. Si l’estudiant aprova el mòdul després de/ls examen/s de recuperació, la nota del mòdul serà convenientment actualitzada. Altrament, prevaldrà la nota obtinguda inicialment. Els resultats després dels examens de recuperació compliran aquestes dues restriccions:
El calendari dels exàmens de recuperació es donarà a conèixer juntament amb les notes dels examens finals
2. La nota – entre 0 i 10 – per a cada assignatura serà calculada per cada professor/a d’acord amb el seu criteri i l’actuació de l’estudiant. Com a norma general, el 35% de la nota correspondrà a l’avaluació contínua realitzada durant el curs i el 65% provindrà de l’examen final de cada assignatura. La duració i el tipus d’examen final es fixa per part de cada professor/a.
3. Els exàmens finals són obligatoris. Els exàmens de recuperació només s’adrecen a aquells/es estudiants que prèviament hagin fet l’examen final i l’hagin suspès.
Referèncias generals
Referències específiques
STATA
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |