Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313666 Unió Europea-Xina: Cultura i Economia | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els estudiants que prenguin aquesta matèria han d'haver completat amb èxit els estudis dels programes dels mòduls anteriors (Mòduls I a IV) d'aquest màster.
Fases en l'elaboració del TFM:
- Els TFM han de centrar-se en un tema concret
- Per a anar delimitant l'objecte del treball convé identificar els diferents aspectes i facetes del tema d'interès.
• Mètode d'enfocament (Un alumne pot començar interessant-se per un projecte de suposada implantació empresarial a la Xina en general i acabar fent un treball en el qual analitzi algun aspecte concret de la legislació vigent per a aquest tipus d'implantació de projecte a la Xina en general o en una zona determinada del país.)
EXEMPLE
Implantació empresarial a la Xina -> Legislació i política aplicable -> És viable i resultarà rendible el projecte en una regió concreta de la Xina?
- Per a obtenir informació sobre un tema, el primer pas sol ser el d'una revisió bibliogràfica a la biblioteca/biblioteca virtual, a través del catàleg informàtic. Això ens permet:
• Anar delimitant i desenvolupant el tema del TFM.
• Obtenir informacions sobre les formes en què ha estat estudiat amb anterioritat un tema en concret: conceptes utilitzats, explicacions proporcionades, enfocaments teòrics i mètodes d'anàlisis aplicades, etc.
• Trobar dades i arguments interessants per a donar suport a les afirmacions que realitzem en el nostre treball.
- Convé consultar en primera instància una bibliografia més general i més recent i després anar delimitant segons interessi.
• La tècnica de "tirar del fil": començar amb un parell de bones referències sobre un tema, preferiblement recents, i consultar posteriorment els autors i les obres anteriors que han estat citats en elles.
- No s'espera dels TFM una contribució teòrica fonamental i revolucionària.
- Sí que s'espera, en canvi, que demostrin un coneixement dels estudis anteriors del tema triat.
- Tampoc és imprescindible que en el TFM s'incloguin anàlisis originals (basats en treball de camp propis o en l'explotació de dades secundàries), però es valorarà si n'hi hagués.
- Redacció de la introducció: inclourà un resum de la revisió bibliogràfica, així com la concreció dels objectius i hipòtesis específiques del treball. També es descriurà breument l'estructura del treball per a aconseguir aquests objectius.
- Definir la metodologia d'estudi: sempre hi ha més d'un mètode possible, depenent del tema que es tracti i fins a de les preferències de l'autor. Cal valorar els avantatges i desavantatges de cada opció i decidir com es durà a terme el treball de recerca.
- L'estructura d'un treball es reflecteix en els epígrafs i sub-epígrafs en els quals s'ordena l'exposició. Per a anar avançant en la seva elaboració convé realitzar diversos esquemes en els quals es vagi decidint quins són els aspectes més rellevants del tema en qüestió, que es convertiran en epígrafs. Dins de cada epígraf poden distingir-se al seu torn diferents qüestions que constitueixen els sub-epígrafs o seccions. Per a guiar al lector és recomanable numerar les diferents parts de l'estructura.
- L'estructura d'un treball pot sofrir modificacions diverses a mesura que s'avanci en la seva execució. Però és imprescindible partir d'una estructura inicial.
- Redacció de les conclusions del treball, en les quals es recapitulen les principals troballes o punts fonamentals de la recerca. També es poden afegir algunes reflexions al fil dels punts més rellevants que puguin constituir motiu per a futures recerques.
EXEMPLE 2
Per què és necessari plantejar-se la implantació empresarial a la Xina?
1. Introducció: Importància del mercat xinès en l'escenari econòmic mundial.
En aquesta secció es planteja la qüestió que ens interessa explicar: descripció, evolució, anàlisi de les explicacions proposades per la bibliografia amb una perspectiva crítica.
2. Anàlisi de la viabilitat jurídica i empresarial del projecte d'implantació empresarial a la Xina.
En aquesta secció s'estudia el sistema jurídic existent, que condiciona la viabilitat del projecte i el mercat potencial per al producte que es desitja introduir.
3. Estudi de casos concrets de productes ja implantats dins del mateix sector o similar.
Treball de camp: enquestes, qüestionaris i anàlisis dels seus resultats.
4. Suggeriments concrets i perspectives per a la implantació empresarial amb èxit a la Xina.
Exposició dels passos necessaris per a aconseguir l'objectiu desitjat amb criteris útils per a aquest tipus d'implantació empresarial.
5. Conclusions: Donar una resposta a la pregunta és viable el projecte?.
Si la resposta és afirmativa, el projecte ha de ser executable de manera coherent i sostenible.
Si la resposta és negativa, és necessari aportar indicacions i consells per a fer viable el projecte.
EXEMPLE 3:
1. Plantejament d'una pregunta, justificació de la seva rellevància
2. Revisió bibliogràfica del tema
3. Presentació d'un argument teòric i hipòtesi
4. Selecció de casos i metodologia
5. Anàlisi
6. Presentació dels resultats
- Cal redactar diversos esborranys abans d'arribar a la versió final. En aquest procés s'ajusta l'estructura del treball i es va millorant la redacció del text.
• Desenvolupar una idea per paràgraf. A vegades hi ha un paràgraf introductori en el qual es planteja una idea fonamental i els següents serveixen per a desenvolupar-la.
• No excedir de deu a vint línies en un mateix paràgraf. No és admissible un treball en el qual cada pàgina sigui un continu; però tampoc és acceptable un treball amb successius paràgrafs de dues línies estilo "llista de la compra" o telegrama.
• Definir els termes emprats, especialment els que tinguindiverses accepcions.
• No articular un TFM exclusivament entorn d'un debat conceptual
• Sustentar les nostres afirmacions amb dades i/o arguments.
• Referenciar i comentar l’informació continguda en les taules, figures i gràfics. Les taules emprades per a resumir els resultats d'una anàlisi no poden substituir el text del mateix anàlisi.
• Situar les taules, figures i gràfics contextuals o addicionals en un apèndix o en un annex al treball
• Recórrer a un diccionari o a llibres de referència en cas de tenir dubtes en la redacció en castellà.
• Utilitzar un estil el més neutre, impersonal i clar possible en la redacció del text, evitant registres personals o poètics.
• Identificar i reconèixer les fonts quan:
• Usar notes a peu de pàgina per a realitzar comentaris o introduir informacions addicionals que no es considerin indispensables, o que sobrecarregarien en excés el text principal.
• La portada
• El resum
• Les referències bibliogràfiques
• Els annexos (si n'hi ha)
• Exposició de la informació més important del treball
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Lectura, revisió bibliografia, cerca d'informació, seminari de metodologia de recerca | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis de lectures i resolució de dubtes, tutoria presencial i virtual. | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació, elaboració i redacció del TFM | 62,5 | 2,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Preparació individual, lectura i defensa pública del TFM | 100% | 12,5 | 0,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
En l'avaluació es valoren el temps i l'esforç dedicats a les diferents fases de l'elaboració del treball, a saber:
(1) Revisió bibliogràfica
(2) Definició del tema del treball
(3) Estructuració del treball
(4) Obtenció i anàlisi de dades, si escau.
(5) Redacció dels esborranys
(6) Presentació de la versió final
(7) Defensa oral del treball
- Cervera, Ángel y Miguel Salas 1998, Cómo se hace un trabajo escrito, Madrid: Laberinto
- Clanchy, John y Brigid Ballard 2000, Cómo se hace un trabajo académico. Guía práctica para estudiantes universitarios, Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.
- Hanké, Bob 2009, Intelligent Research Design, Oxford: Oxford University Press
- Montolío, Estrella (ed.) 2000, Manual práctico de escritura académica, Barcelona: Ariel
- http://www9.georgetown.edu/faculty/kingch/Teaching_and_Learning.htm
- http://www.plagiarism.org/
Microsoft word, excel, PowerPoint, Teams, Outlook, OneDrive
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |