Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313500 Gestió Pública | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els estudiants que cursin aquest mòdul han d'haver superat la resta d'assignatures del màster, excepte les pràctiques.
L'objectiu d'aquest mòdul és ajudar els estudiants a dissenyar i elaborar un treball final de màster (TFM) que respongui a les característiques pròpies de la recerca en ciències socials. És un treball acadèmic autònom. Es posarà l’èmfasi en el rigor en la definició dels conceptes, els objectius de la recerca i la selecció de la metodologia d’anàlisi més adequada. Es treballarà en profunditat la capacitat de dissenyar el propi projecte de recerca, tant si presenta un interès principalment teòric com si el seu interès és d’anàlisi en base a casos empírics.
El TFM és un treball de recerca que ha d’aprofundir en algun aspecte tractat en algun dels altres mòduls temàtics cursats en el màster. L’objectiu és desenvolupar algun tema de gestió pública rellevant des d’un punt de vista analític i empíric. El TFM ha de tenir les característiques formals i de contingut de la recerca en ciències socials. Haurà d’incloure la definició d’una pregunta de recerca rellevant i abordable, el plantejament d’una teoria focal adequada, una estratègia metodològica de recerca i el disseny del projecte. Eventualment, es pot arribar a realitzar l’anàlisi de l’evidència empírica corresponent.
Per a unes instruccions més detallades sobre l'elaboració del TFM, cal consultar la Guia d'Elaboració del TFM, penjada al web del màster (http://mastergestiopublica.uab.cat)
Selecció de programa de TFM:
Les fases de l’elaboració del TFM inclouen:
1. Estudiar la bibliografia sobre el tema.
2. Definir una pregunta abordable que guiï el treball.
3. Estructurar el treball, ordenar les idees i el material disponible.
4. Si s’escau, obtenir i analitzar dades.
5. Redactar els esborranys.
6. Elaborar en detall la presentació de la versió final.
Índex orientatiu per al Treball de Fi de Màster
Les tres propostes d’índex que es presenten a continuació són genèriques i orientatives. El treball ha de tenir entre 8.000 i 10.000 paraules.
Proposta 1: Realització d’una recerca.
1. Presentació de la problemàtica o objecte d’estudi.
2. Metodologia (enfoc, tipus de dades, tècniques per a recollir-les, tècniques d’anàlisi)
3. Presentació/Descripció de les dades (quantitatives o qualitatives) /Construcció del cas (justificació de la selecció de casos).
4. Anàlisi i resultats
5. Conclusions.
Proposta 2: Disseny d’un projecte de recerca.
Proposta 3: Informe de consultoria.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions magistrals/expositives | 25 | 1 | 2, 1, 3, 19, 7, 9, 8, 5, 14, 13, 4, 11, 10, 12, 17, 15, 6, 16, 20, 21, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories, presentacions i discussions d'avenços | 75 | 3 | 2, 1, 3, 19, 7, 9, 8, 5, 14, 13, 4, 11, 10, 12, 17, 15, 6, 16, 20, 21, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Realització del treball | 150 | 6 | 2, 1, 3, 19, 7, 9, 8, 5, 14, 13, 4, 11, 10, 12, 17, 15, 6, 16, 20, 21, 18 |
Per a la realització del TFM l’estudiant comptarà amb la tutorització individual per part d’un docent del màster. L’esquema de seguiment inclourà un mínim de quatre reunions:
1. Discussió de possibles temes i enfocs per al treball.
2. Discussió de l’esquema.
3. Discussió de l’evolució del treball.
4. Discussió de l’esborrany.
A més a més d’aquestes reunions amb el tutor/a, tots els estudiants acudiran a sessions de tutorització i discussió periòdiques col•lectives amb el/la coordinador/a del mòdul i/o altres docents del màster. En aquestes sessions cada estudiant presentarà un cop el seu projecte de TFM. Per tant, en aquestes sessions, l’estudiant rebrà comentaris del docent a càrrec de la sessió, i a més a més, assistirà a presentacions de recerques en curs de la resta d’estudiants i les seves corresponents discussions metodològiques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa del Treball de Final de Màster | 20% | 0 | 0 | 2, 1, 3, 19, 7, 9, 8, 5, 14, 13, 4, 11, 10, 12, 17, 15, 6, 16, 20, 21, 18 |
Presentation (research design) and collective tutorials | 10% | 0 | 0 | 7, 9, 14, 21 |
Treball de Final de Màster | 70% | 0 | 0 | 2, 1, 3, 19, 7, 9, 8, 5, 14, 13, 4, 11, 10, 12, 17, 15, 6, 16, 20, 21, 18 |
L'estudiant haurà de respectar de forma estricta el calendari de lliuraments indicat en el Campus Virtual
L’avaluació es realitzarà per part d’una comissió formada per dos docents del màster i inclourà una defensa oral del TFM per part de l’estudiant. El treball ha d’abordar una pregunta de recerca concreta de rellevància analítica i empírica. La comissió valorarà, per tant:
1. la comprensió crítica dels debats teòrics existents sobre el tema,
2. la capacitat per a definir una pregunta concreta i abordable,
3. l’habilitat per a vincular teoria i anàlisi empírica a través d’una metodologia adient,
4. la capacitat de presentar públicament els resultats del TFM.
En la qualificació final del mòdul el TFM representarà un 70% de la nota, la defensa oral un 20%, i presentació i participació en tutories col·lectives 10%. La qualificació final pot ser:
Excel·lent (9-10 sobre 10): Un TFM amb molt bona definició de la rellevància analítica i empírica del tema, coherència conceptual i metodològica sòlida i rigosora, i bona presentació escrita i oral.
Notable (7-8 sobre 10): Un TFM amb una pregunta/problemàtica interessant i bona definició dels principals conceptes i instruments metodològics, però amb un vincle millorable entre aquests aspectes, així com entre ells i els resultats.
Aprovat (5-6 sobre 10): Un TFM amb idees que no són especialment originals i en què cadascun dels aspectes anteriors és millorable.
Suspès (0-4 sobre 10): Problemes d’estructura o contingut que demostren un aprofitament insuficient dels temes tractats al màster.
La bibliografia serà suggerida pel tutor/a del Treball de Fi de Màster, en funció de la temàtica objecte d'anàlisi i de la metodologia emprada.
Bibliografía (recomendada):
McCauley, A., Ruggeri, A., 2020. From Questions and Puzzles to Research Project, in: The SAGE Handbook of Research Methods in Political Science and International Relations. SAGE Publications Ltd
Della Porta, Dontallea y Michael Keating 2008, Approaches and methodologies in the social sciences, Cambridge: CUP
Hanké, Bob 2009, Intelligent Research Design, Oxford: Oxford University Press
El programari es concretarà en funció de les característiques metodològiques de cada TFM.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |