Logo UAB

Pràctiques Professionals

Codi: 42456 Crèdits: 10
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4313500 Gestió Pública OT 0

Professor/a de contacte

Nom:
Ixchel Perez Duran
Correu electrònic:
ixchel.perez@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

L'estudiant que cursi aquesta assignatura ha d'haver superat les matèries teòriques del màster.


Objectius

L’objectiu d’aquest mòdul és que l’estudiant pugui posar en pràctica els coneixements adquirits durant el màster. Es pretén:

  1. Que l’estudiant conegui amb la pròpia experiència el funcionament d’una organització pública o para-pública i que això li pugui servir de primer contacte amb l’àmbit professional propi d’aquesta titulació.
  2. Que l’estudiant sàpiga aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinars) relacionats amb la seva àrea d’estudi.

Competències

  • Abordar situacions d'intervenció pública complexes que puguin implicar dilemes ètics, a partir de propostes fonamentades tant en l'explicitació de valors com en el rigor conceptual i metodològic.
  • Analitzar polítiques públiques en diferents àmbits sectorials.
  • Avaluar projectes i informes fets per tercers amb criteris metodològics i argumentatius adequats.
  • Dissenyar i avaluar processos d'intervenció pública en situacions i problemàtiques socials, polítiques i sectorials específiques.
  • Dissenyar i elaborar projectes i informes tècnics utilitzant la metodologia de recerca adequada.
  • Gestionar un conjunt divers i complex de dades i fonts.
  • Liderar projectes en entorns interorganitzatius, de diferents nivells i contextos políticoadministratius.
  • Proposar solucions innovadores en la resolució de problemes socials i polítics.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Treballar en equips multidisciplinaris i internacionals, amb membres de procedències diverses, d'entorns sociopolítics, culturals i administratius diferents.

Resultats d'aprenentatge

  1. Abordar situacions d'intervenció pública complexes que puguin implicar dilemes ètics, a partir de propostes fonamentades tant en l'explicitació de valors com en el rigor conceptual i metodològic.
  2. Analitzar la informació recollida amb la metodologia més adequada.
  3. Avaluar projectes i informes fets per tercers amb criteris metodològics i argumentatius adequats.
  4. Comunicar conclusions davant de públics crítics.
  5. Dissenyar i elaborar projectes i informes tècnics utilitzant la metodologia de recerca adequada.
  6. Elaborar informes de prospectiva, seguiment o avaluació de polítiques públiques, partint d'una metodologia d'anàlisi rigorosa.
  7. Elaborar informes tècnics d'assessorament sobre propostes d'actuació fonamentades partint d'una metodologia rigorosa.
  8. Elaborar informes tècnics d'avaluació de processos d'intervenció pública.
  9. Identificar i recopilar les dades rellevants per abordar una situació definida com a objecte d'intervenció.
  10. Liderar projectes en entorns interorganitzatius, de diferents nivells i contextos políticoadministratius.
  11. Proposar solucions innovadores en la resolució de problemes socials i polítics.
  12. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  13. Treballar en equips multidisciplinaris i internacionals, amb membres de procedències diverses, d'entorns sociopolítics, culturals i administratius diferents.

Continguts

Les pràctiques es realitzaran durant el tercer trimestre del curs acadèmic, amb una dedicació equivalent a 10 cr. ECTS (300 hores). En les pràctiques, l’estudiant comptarà amb la supervisió d’un tutor/a, però s’espera que la major part del seu treball sigui autònom, i haurà de realitzar les tasques que li siguin assignades.

L’estudiant haurà d’elaborar una breu memòria de pràctiques (1000 paraules aproximadament) on valori aquesta experiència i la seva relació amb els coneixements adquirits al màster. Hi ha dues convocatòries, tot i que totes dues es consideraran primera convocatòria a efectes d'acta. 

Convé que la memòria d’incorporació a una entitat externa estigui estructurada en els seguents blocs:

1. Presentació de l’entitat (200 paraules):

1. Objectius generals i raó de ser
2. Estructura i organització
3. Recursos humans i materials

2. Activitat desenvolupada per l’estudiant (250 paraules):

1. Objectius de la pràctica
2. Tasques desenvolupades
3. Coneixements adquirits en el Màster aplicats en el desenvolupament de les tasques assignades


3. Aportació de les tasques a la formació en Gestió Publica (250 paraules)

1. Competències transversals
2. Competències tècniques (softwares, idiomes, etc)
3. Competències teòriques

4. Valoració de la pràctica (250 paraules):

1. Grau d’assoliment dels objectius proposats
2. Grau d’integració de l’estudiant en l’activitat de l’entitat i relació amb el tutor
3. Utilitat dels coneixements adquirits al llarg del Mestratge per al desenvolupament de les tasques assignades
4. Punts forts i punts dèbils de l’entitat i possibles propostes de millora, si s’escau
5. Aspectes positius i negatius de l’experiència

Annex (si cal)

1. Material produït durant la pràctica (informe, presentacions, ...)


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Tasques dirigides 25 1 1, 2, 5, 3, 9, 10, 6, 7, 8, 4, 11, 12, 13
Tipus: Supervisades      
Tasques supervisades 150 6 1, 2, 5, 3, 9, 10, 6, 7, 8, 4, 11, 12, 13
Tipus: Autònomes      
Tasques autònomes 75 3 1, 2, 5, 3, 9, 10, 6, 7, 8, 4, 11, 12, 13

En les pràctiques, l'estudiant comptarà amb la supervisió d'un tutor/a, però s'espera que la major part del seu treball sigui autònom i haurà de realitzar les tasque que li siguin encomenades.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe de l'estudiant 50% 0 0 1, 2, 5, 3, 9, 10, 6, 7, 8, 4, 11, 12, 13
Informe del tutor/a de pràctiques 50% 0 0 1, 2, 5, 3, 9, 10, 6, 7, 8, 4, 11, 12, 13

L’avaluació tindrà en compte la valoració que en faci el tutor/a de pràctiques i la memoria lliurada per l’estudiant.


Bibliografia

La bibliografia inclourà referències específiques a l'àmbit de les pràctiques, proporcionades pel tutor de pràctiques i els docents del màster.


Programari

No s'utilitza programari específic en aquest curs.


Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.