Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313335 Ciència Política / Political Science | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
S'espera que els estudiants matriculats en aquest curs tinguin un nivell de grau en ciències polítiques o en qualsevol altra disciplina de ciències socials. També es requereixen coneixements bàsics sobre el procés d'integració europea.
El propòsit d’aquest mòdul és introduir els estudiants amb la història i els processos institucionals de la Unió Europea, així com proporcionar-los eines teòriques i metodològiques necessàries per estudiar el procés d’Integració Europea. El mòdul pretén ajudar els estudiants a escriure amb èxit un treball de recerca i desenvolupar habilitats d’investigació per a aplicacions de doctorat. El mòdul mostra les diferents fases de la integració europea, els modes de governança de la UE i les diferents conceptualitzacions aplicades a la política, la política i les polítiques de la UE. El mòdul està dividit en un conjunt de conferències temàtiques realitzades per professors de la UAB i acadèmics visitants de diferents universitats europees.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura.
Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
El curs es divideix en sis seccions principals:
1. The process of decision-making in the EU
2. The EU and the rule of law
3. Transparency in the EU
4. Theories of European integration
5. Policy-making in the EU
6. The EU and the polycrisis decade
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals i seminaris sobre lectures obligatòries | 63 | 2,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 50 | 2 | 1, 2, 3, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de lectures obligatòries | 90 | 3,6 | 4 |
Preparació exam | 34,5 | 1,38 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
La metodologia es basa en les següents activitats d'aprenentatge: -Activitats a la classe dirigida pel professorat. Aquestes ativitats poden ser teòriques o pràctiques. Les activitats teòriques consisteixen en presentacions de professors seguides de debats. Per al correcte desenvolupament de la sessió, es requereix una lectura prèvia de la literatura i dels materials relacionats. Les pràctiques consistiran en presentacions orals i exercicis de recopilació de dades. -Activitats realitzades pels estudiants sota la supervisió del professor. Aquestes activitats inclouen principalment l'elaboració de documents. - Activitats autònomes realitzades per estudiants, tant individuals com col·lectivament. Els estudiants organitzaran el seu temps i treball. Aquestes activitats inclouen lectures i estudis sobre bibliografia, cerca de dades, preparació de presentacions orals i preparació d’ativitats d’avaluació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exam escrit | 0,50 | 6 | 0,24 | 3, 4, 6, 7 |
Exercici escrit | 0,40 | 4,5 | 0,18 | 1, 3, 6 |
Participació | 0,10 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 5, 6, 8 |
L'avaluació es basa en tres elements:
1. Un examen escrit de la primera part del mòdul: 50%
2. Un exercici escrit sobre la segona part del mòdul: 40%
3. Participació a classe: 10%
Important: -L'assistència és obligatòria (almenys el 80% de les sessions)
- L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
-L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
A l'inici del curs, un llistat amb les lectures obligatòries estarà disponible al campus virtual
Lectures introductòries:
Bomberg, E., J. Peterson and A. Stubb (eds) (2008), The European Union: How Does it Work?, Oxford: Oxford University Press.
Bulmer, S. et al. (2020) Politics in the European Union, Oxford:Oxford University Press. Also available in Ebook.
Bulmer, S. and Lequesne, Ch. (eds) 2020, The Member States of the European Union, Oxford: Oxford University Press, 3rd ed.
Cini, M. and Pérez-Solorzano, N. (eds) (2019), European Union Politics, Oxford: Oxford University Press, 6th edition.
Dinan,D. (2014), Origins and Evolution of the EU, Oxford: Oxford University Press, 2nd edition.
Dinan, D. (2010), Ever closer union?: An introduction to European integration, London:Palgrave Macmillan, 4th edition.
Hix,S. And B. Hoyland (2022), The Political System of the European Union, London:Palgrave Macmillan, 4th ed.
Nugent, N. (2010), The Government and Politics of the European Union, London: Palgrave Macmillan.
Wallace, H. et al. (2020) Policy-making in the EU, Oxford: Oxford University Press, 8th ed. (digital version)
https://global.oup.com/ukhe/product/policy-making-in-the-european-union-9780198807605?cc=gb&lang=en&
N/A
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |