Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313227 Mitjans, Comunicació i Cultura | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Llicenciats o graduats universitaris, prèviament admesos per la coordinació del Màster.
Elucidació de la problemàtica de la narrativitat a la llum de l'hermenèutica, la fenomenologia, la antropologia filosòfica i la filosofia del llenguatge. (D'acord amb les instruccions de l'autoritat acadèmica, el professor introduirà la perspectiva de gènere sempre que estigui justificada.)
1. Lingüisticitat i narrativitat
2. La presa de consciència lingüística i el gir lingüístic
3. Hermenèutica del relat
4. Hermenèutica de la facticitat
5. Ideació i sentit
6. Imaginació, imaginari i imaginari col.lectiu
7. Ficcionalisme filosòfic: dicció, ficció i facció
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 30 | 1,2 | 5, 6, 3, 7, 2, 1 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 5, 6, 3, 2, 1 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i treballs de curs | 105 | 4,2 | 8 |
El desenvolupament de l'assignatura es basarà en la conjugació de classes magistrals a càrrec del professor, seminaris basats en lectures compartides i l'escriptura de dos assaigs tutoritzats amb el professor.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació de l'estudiant als debats i comentaris de lectures a l'aula | 20% | 0 | 0 | 5, 6, 3, 8, 2, 1 |
Realització de dues dissertacions sobre la primera i la segona part del quadrimestre supervisada en tutoria pel professor | 40%+40 | 0 | 0 | 5, 3, 4, 7, 2, 1 |
L'avaluació constarà de dues proves d'escriptura d'asaig, distribuïdes al llarg del curs:
1. Dissertació o ressenya bibliogràfica al voltant de 15.000 caracters amb espais sobre un llibre o tema de les primeres setmanes del quadrimestre cabdal per a l'assignatura, proposat pel professor (40% de la nota final)
2. Dissertació o ressenya bibliogràfica al voltant de 15.000 caracters amb espais sobre un llibre o tema de la segona part del quadrimestre, cabdal per a l'assignatura, proposat pel professor (40% de la nota final)
3. Assistència a classe i participació en els seminaris (20% de la nota final)
Revisió de qualificacions: aproximadament 15 dies després del lliurament de cadascuna de les proves, el professor realitzarà una sessió de revisió de les qualificacions, en la qual escoltarà les observacions dels estudiants.
Procés de recuperació: els estudiants podran optar a la recuperació de l'assignatura, en cas que aquesta hagi estat suspesa, sempre que obtinguin, com a mínim, una qualificació mitjana de 3,5.
NO EVALUABLE
Si l'estudiant no entrega tots dos treballs parcials encara que hagi fet el treball de participació d'aula no podrà ser avaluat.
- Arendt, H. (2007): La condición humana, Barcelona, Paidós
- Cassirer, E. (2016): Antropología filosófica, México, Fondo de Cultura Económica
- Chillón, A., y Duch, Ll. (2012): Un ser de mediaciones. Antropología de la comunicación, I, Herder, Barcelona.
- (2016): Sociedad mediática y totalismo. Antropología de la comunicación, II, Herder, Barcelona.
Chillón, A. (1999): Literatura y periodismo. Una tradición de relaciones promiscuas, Aldea Global, Valencia/Barcelona.
- (2014): La palabra facticia. Literatura, periodismo y comunicación, Aldea Gblobal, Valencia/Barcelona
- Danto, A. (2014): Narración y conocimiento, Prometeo, Buenos Aires
- Durand, G. (2005): Las estructuras antropológicas de lo imaginario, Madrid, Fondo de Cultura Económica.
- Gadamer, H.G. (1993): Verdad y método. Fundamentos de una hermenéutica filosófica, Sígueme, Salamanca
- Martín Gaite, C. (1987): El cuento de nunca acabar, Madrid, Destino
- Ortega y Gasset, J. (2015): Historia como sistema, Madrid, Revista de Occidente/Alianza Editorial
- Ricoeur, P. (1987): Tiempo y narración, 3 vols. Cristiandad, Madrid
- Vidal Castell, D. (2005) El malson de Chandos. Aldea Global.
- White, H. (1996): El contenido de la forma, Paidós, Barcelona
Res
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 40 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |