Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313227 Mitjans, Comunicació i Cultura | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No presenta prerequisits de coneixements d’altres mòduls del Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura.
Comprensió de les lògiques del coneixement i la seva aplicació en mètodes i tècniques per a la investigació en comunicació mediàtica
1. Epistemologia del coneixement científic
2. El debat sobre el mètode en les ciències socials. Paradigmes
3. La comunicació mediada com a objecte d’estudi.
4. El procés d’investigació. Dimensions metodològiques
5 Introducció als procediments metodològics basics en comunicació mediada
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 25 | 1 | 5, 11 |
Estudi de casos | 5 | 0,2 | 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, realització de treballs | 105 | 4,2 | 5, 11 |
Es combinarà l’aprenentatge d’aspectes teòrics del programa amb l’aprenentatge mitjançant els casos pràctics de recerca. En tots els casos es potenciaran els processos de reflexió sobre com coneixem, propis de tota activitat que pretengui aprofundir en els mecanismes de producció del saber.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposició oral | 10% | 0 | 0 | 2, 9 |
Participació a les classes i debats | 10% | 0 | 0 | 2, 9 |
Planificació i realització de treballs | 50% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 6, 8, 10 |
Proves de seguiment de continguts | 30% | 0 | 0 | 5, 7, 11 |
La qualificació final serà el resultat de ponderar tres formes d’avaluació del rendiment acadèmic:
1.- La realització de treballs que suposaran el 50% de la nota final.
2.- La realització d’una prova de lectura sobre la matèria. El resultat de la prova serà un 30% de la nota final.
3.- Exposició oral a classe d'una de les lectures del curs, valorat amb un 10% de la nota final
3.- L’assistència a classe i la participació en els debats i controvèrsies acadèmiques que es suscitin al llarg del curs. Aquest apartat es valora amb el 10% de la nota final.
2. Recuperació
Es podran recuperar els treballs i la prova de lectura. L’assistència i participació resta exclosa de la possibilitat de recuperació.
Per optar a la recuperació dels treballs i de la prova de lectura cal haver suspès prèviament les proves avaluables. No es podran recuperar les proves si la nota final del mòdul és superior a 4,9 punts.
3. No avaluable
Es considerarà no avaluable quan s'aportin menys del 85% de les evidències avaluables.
4. Revisió ordinària de les activitats d'avaluació
En cas de disconformitat amb la qualificació de les diferents activitats d'avaluació, l'alumnat tindrà dret a la revisió ordinària de les proves amb el professor del mòdul. La data i horari de la revisió ordinària es faran públiques a través de l'espai del mòdul al Campus Virtual.
5. Revisióextraordinària de la qualificació final del mòdul
En cas de disconformitat amb la qualificació final del mòdul, l'alumnat tindrà dret a sol·licitar-ne la revisió extraordinària. haurà depresentar, en el termini de quinze dies naturals desprès de publicada la qualificació final, una sol·licitud raonada la Facultat de Ciències de la Comunicació i es lliurarà a la gestió acadèmica. La revisió es farà d'acord amb las instruccions revisió extraordinària aprovades per la Junta de Facultat del dia 5 de maig de 2016, publicades al web de la Facultat: http://www.uab.cat/web/estudiar/grados/informacion-academica/evaluacion/revision-extraordinaria-de-la-calificacion-final-1345717361537
6. Avaluació única
Aquest mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Arroyo, Millán; Sádaba, Igor (coords.)
2012 Metodología de la investigación social Madrid, Editorial Síntesis.
Becker, Howard
2011 [1986] Manual de escritura para científicos sociales Buenos Aires, Siglo XXI.
Chalmers, Alan F.
2000 ¿Qué es esa cosa llamada ciencia? (Tercerca edición en España) Madrid, Siglo XXI.
Couldry, Nick and Hepp, Andreas
2017 The Mediated Construction of Reality, Cambridge, Polity Press.
Della Porta, Donatella; Keating, Michael (eds.)
2013 Enfoques y metodologías en las ciencias sociales, Madrid, Ediciones Akal.
Gauntlett, David
2007 Creative Explorations. New approaches to identities and audiences New York, Routledge.
Goyanes, Manuel
2017 Desafío de la investigación estándar en comunicación. Crítica y alternativas, Barcelona, Editorial UOC.
Hansen, Anders and Machin, David
2019 Media and Communication Research Methods (2nd Edition), London, Red Globe Press
Igartua, Juan José
2006 Métodos cuantitativos de investigación en comunicación Barcelona, Bosch.
Íñiguez, Lupicinio (ed.)
2006 Análisis del discurso. Manual para las ciencias sociales Barcelona, Editorial UOC.
Rose, Gillian
2019 Metodologías visuales: una introducción a la investigación con materiales visuales Murcia, Cendeac.
Soriano, Jaume
2007 L’ofici de comunicòleg Vic, Eumo Editorial.
2017 "Investigar la comunicación con métodos biográficos. Propuestas de estudio", en Historia y Comunicación Social vol. 22(1), pàgs. 157-171.
Wright Mills, Charles
2009 [1959] La imaginación sociológica México D.F., Fondo de Cultura Económica.
Verd, Joan M.; Lozares, Carlos
2016 Introducción a la investigación cualitativa Madrid, Editorial Síntesis.
VV.AA.
1973 La disputa del positivismo en la sociología alemana Barcelona, Grijalbo.
Aquest mòdul no requereix el domini d'un programari específic més enllà del coneixement informàtic per a la redacció de treballs universitaris i per a la comunicación telemàtica.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 40 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |