Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313335 Ciència Política / Political Science | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
La part quantitativa del curs no requereix cap coneixement previ que no sigui una base matemàtica mínima. Els estudiants que no hagin cursat cap tipus de curs quantitatiu des de l’escola secundària haurien de llegir el text següent abans que comenci el curs:
Bolker, E. D., & Mast, M. 2015. Common Sense Mathematics. Mathematical Association of America. Available at http://www.cs.umb.edu/~eb/qrbook/qrbook.pdf
Per a més informació sobre estadística:
Wheelan, C. 2013. Naked Statistics: Stripping the Dread from the Data. New York: WW Norton & Company.
L'objectiu d'aquest curs és que els estudiants coneguin i sàpiguen aplicar algunes de les principals tècniques d'investigació en ciències socials per a la recopilació i l'anàlisi de dades. Per tal assolir aquests objectius, tractarem tant tècniques quantitatives com qualitatives. Prioritzem qüestions de formació pràctica i d' interpretació per sobre de qüestions estrictament matemàtiques.
Les sessions sobre tècniques quantitatives i qualitatius transcorreran en paral·lel durant les 8 setmanes del curs. Les classes combinen classes teòriques amb seminaris i sessions de pràctica de les diferents tècniques. Una part important del curs es fa fora de l'aula per consolidar l'ús d'una selecció de les tècniques d'investigació.
Competències específiques
Competències transversals
MÈTODES QUALITATIUS (Coordinadora: Eva Ostergaard)
Introducció:
Sessió 1. Introducció a l’estudi de les tècniques qualitatives
Característiques fonamentals de la recerca qualitativa. Com avaluar la validesa i fiabilitat a la recerca qualitativa. Tipus de preguntes que es poden respondre utilitzant mètodes qualitatius. Tipus de tècniques que es poden combinar com triangular-es-
Recopilació de dades:
Sessió 2. Investigació sobre el terreny
Aquesta classe examinarà aspectes metodològics i pràctics de la investigació etnogràfica. Es tractaran: tipologies d’investigació de camp, codificació del treball de camp, l’observació (participant), la recopilació d’informació i l’anàlisi de l’evidència qualitativa.
Sessió 3. Entrevistes I
Trets i diferències entre entrevistes estructurades, semiestructurades i obertes / narratives.
Sessió 4. Entrevistes II -
Sessió 5. Entrevistes III – Grups de discussió
Introducció al grup de discussió, tenint en compte les consideracions conceptuals, les bones pràctiques i els elements del disseny
Sessió 6. Altres qüestions en Investigació Qualitativa
Qüestions ètiques, temes sensibles i transparència en la investigació qualitativa.
Anàlisi de dades:
Sessió 7. Anàlisi del discurs
Aquesta sessió aclarirà què són els discursos, com funcionen i com podem analitzar-los. A més, tractarem els tipus d’anàlisi del discurs i reflexionarem sobre el tipus de dades que podem examinar discursivament.
Sessions 8, 9 i 10. Anàlisi d’entrevistes.
MÈTODES QUANTITATIUS (Coordinadora: Danislava Marinova)
Sessió A: Introducció a l'anàlisi de dades quantitatives
Sessió B: estadística descriptiva
Sessió 1: Anàlisi bivariant bàsic
Sessió 2: Introducció a la inferència estadística
Sessió 3: Proves d'hipòtesis bivariades
Sessió 4: Correlació i regressió bivariades
Sessió 5, 6: Regressió múltiple (I)
Sessió 7, 8: Regressió múltiple (II): variables independents categòriques
Sessió 9: Regressió múltiple (II): Interaccions
Sessió 10, 11: Regressió logística (I)
Sessió 12 & 13: Límits i Extensió dels models de regressió
Session 14, 15: Postestimació, gràfics, taules: Sessions pràctiques
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Lecture | 25 | 1 | 9, 8, 3, 4 |
Pràctiques a clase | 25 | 1 | 1, 8, 11, 4, 2 |
Tutories col.lectives i discussió de projectes | 5 | 0,2 | 9, 12, 4, 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals | 10 | 0,4 | 6, 9, 8, 11, 12, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Anàlisi de dades qualitatives | 30 | 1,2 | 6 |
Anàlisi de dades quantitatives | 30 | 1,2 | 6, 9, 8, 11, 4 |
Escritura d'assajos i informes | 30 | 1,2 | 5, 6, 9, 3, 4, 2 |
Generació i recopilació de dades qualitatives | 30 | 1,2 | 6, 11, 4 |
Lectures | 30 | 1,2 | 5, 9, 3, 4, 2 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis part qualitativa | 40% | 15 | 0,6 | 1, 5, 10, 11 |
Treballs part quantitativa | 60% | 20 | 0,8 | 1, 6, 10, 9, 8, 7, 11, 12, 3, 4, 2 |
Per aprovar el mòdul, cal que els alumnes aprovin cadascuna de les seves dues parts del mòdul (la part qualitativa i la part quantitativa). S'aplicará una penalització del 10% de la nota per cada dia de retard en l'entrega d'un treball.
PART QUALITATIVA (40% de la nota final final del mòdul)
Els estudiants s'avaluaran a base de quatre treballs en mètodes qualitatius:
• Exercici 1 (30% of the qualitative part), Fieldwork/observational techniques
• Exercici 2 (30% of the qualitative part), Interview exercise
• Exercici 3 (30% of the qualitative part), Data analysis (using Atlas.ti al programari per donar suport a l'analysis és optional)
• Exercici 4 (10% de qualitatives part), Group presentation on the research process
Per aprovar la part qualitativa del mòdul, els estudiants han de complir amb tots quatre dels següents requisits :
1. assistir almenys al 80% de les sessions de classe;
2. lliurar les quatre feines;
3. rebre una qualificació aprovatòria (de 5 o més) en tres dels quatre treballs;
4. tenir una nota mitjana superior a 5 en els quatre treballs.
Plagi: copiar en una tasca resultarà en un zero per a aquesta tasca i l'estudiant haurà de presentar-se a l'examen de recuperació.
Examen de recuperació: els alumnes que tinguin una nota mitjana inferior a 5 o que hagin copian en un o més dels treballs podran ser examinats a l'examen de recuperació, sempre que compleixin amb els dos requisits següents:
1. haver assistit al 80% de les sessions de classe I
2. haver lliurat els quatre treballs.
L'examen de recuperació es qualifica com a aprovat o no. Si els estudiants aproven l'examen de recuperació, poden rebre, en el millor dels casos, una nota final de 5 per a la part qualitativa del mòdul.
PART QUANTITATIVA (60% de la nota final del mòdul)
Els estudiants seran avaluats sobre la base de cinc treballs per portar a casa en estadístiques aplicades. Cada tasca tindrà el mateix pes per a la qualificació final.
Per rebre una qualificació aprovatòria, els estudiants han de complir els quatre requisits següents:
assistir almenys al 80% de les sessions de classe;
lliurar els cinc treballs;
rebre una qualificació aprovatòria (de 5 o més) en almenys tres dels cinc treballs;
tenir una nota mitjana superior a 5 a les cinc tasques.
Plagi: copiar en una feina resultarà en un zero per a aquesta feina i l'estudiant haurà de presentar-se a l'examen de recuperació.
Examen de recuperació: els estudiants que tinguin una qualificació mitjana inferior a 5 en els cinc treballs o hagin copiat en qualsevol de les cinc tasques poden prendre l'examen de recuperació si compleixen els dos requisits següents:
haver assistit al 80% de les sessions de classe I
haver lliurat les cinc assignacions.
Lexamen de recuperació es qualifica a base daprovat o no aprovat. Si els estudiants aproven l'examen de recuperació, podeu rebre, en el millor dels casos, una nota final de 5 per al mòdul quantitatiu.
Qualitative
Della Porta, D. & M. Keating, M. 2008. Approaches and Methodologies in the Social Sciences: A Pluralist Perspective. Cambridge: Cambridge University Press.
Denzin, N. K., & Y. S. Lincoln (Eds.). 2012. Strategies of Qualitative Inquiry, 4th ed. Thousand Oaks, CA: Sage.
Quantitative
Acock, A.C. 2014. A Gentle Introduction to Stata, 4th ed. College Station, TX: Stata Press.
Agresti, A. 2009. Statistical Methods for the Social Sciences, 4th ed. Pearson Prentice Hall.
Kellstedt, P. M. & G. D. Whitten. 2013. The Fundamentals of Political Science Research, 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press.
Lewis-Beck, M. (1980) Applied regression: An introduction. Thousand Oaks: Sage Publications.
Pollock, P. H. 2012. The Essentials of Political Analysis, 4th ed. Washington, DC: CQ Press.
Pollock, P. H. 2015. A Stata Companion to Political Analysis, 3rd ed. Washington, DC: CQ Press.
Tècniques qualitatives
Tècniques quantitatives
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |