Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313805 Anàlisi Econòmica / Economic Analysis | OT | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Sense prerequisits.
En aquest mòdul els estudiants aprenen mètodes avançats de recerca en economia. Aquests mètodes inclouen tècniques frontereres en mètodes quantitatius que permeten a l'estudiant analitzar conjunts de dades complexos.Els estudiants aprendran tècniques economètriques tant per a dades agregades com per a microdades, xarxes i mètodes experimentals. Els diferents mètodes presentats s’utilitzen i es deriven dels seus fonaments teòrics.
Per una descripció amb més detall del contingut del temari anar a https://sites.google.com/view/idea-program/master-program .
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 75 | 3 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 19, 9, 3, 13, 10, 11, 12, 20 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball personal, treball en grup, lectures. | 25 | 1 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 19, 9, 3, 13, 10, 11, 12, 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Resolució d'exercicis i tutories | 150 | 6 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 19, 9, 3, 13, 10, 11, 12, 20 |
El curs constarà de sessions on el professor presenta el material i sessions dedicades específicament a la resolució de problemes. Es recomana als estudiants que formin grups d’estudi per discutir sobre tasques i lectures.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a classe, resolució d'exercicis | 22% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 14, 17, 15, 18, 16, 7, 19, 8, 9, 3, 13, 10, 11, 12, 20 |
Examen Parcial | 26% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 14, 17, 15, 18, 16, 7, 19, 8, 9, 3, 13, 10, 11, 12, 20 |
Examen Parcial | 26% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 14, 17, 15, 18, 16, 7, 19, 8, 9, 3, 13, 10, 11, 12, 20 |
Examen Parcial | 26% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 14, 17, 15, 18, 16, 7, 19, 8, 9, 3, 13, 10, 11, 12, 20 |
Aquesta mòdul no preveu el sistema d’avaluatió única.
Examen parcial |
26% |
Examen parcial |
26% |
Examen parcial |
26% |
Llistes de problemes i exercicis i Assistència a classe i participació activa |
22% |
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Akerlof, G.A., Kranton, R.E., 2000. Economics and Identity. Q. J. Econ. 115, 715—753
Alesina, A., Giuliano, P. and Nunn, N.: 2013, On the origins of gender roles: Women and the plough, The Quarterly Journal of Economics 128(2), 469–530.
Bartik, T.J., Who Benefits from State and Local Economic Development Policies, Kalamazoo, MI: W.E. Upjohn Institute for Employment Research,1991.
Bartolucci, Cristian, F. Devicienti, and I. Monz_on, Identifying Sorting in Practice," American Economic Journal: Applied Economics,October 2018, 10 (4), 408{438.
Baskaran, T., Min, B. and Uppal, Y.: 2015, Election cycles and electricity provision: Evidence from a quasi-experiment with indian special elections, Journal of Public Economics 126, 64–73.
Becker, S. O. and Woessmann, L.: 2009, Was weber wrong? a human capital theory of protestant economic history, The Quarterly Journal of Economics 124(2), 531–596.
Berndt, Ernst R., B. H. Hall, R. E. Hall, and Jerry A. Hausman, \Estimation and Inference in Nonlinear Structural Models," Annal of Economic and Social Measurement, October 1974, 3 (4), 653{666.
Bisin, A., Verdier, T., 2001. The Economics of Cultural Transmission and the Dynamics of Preferences. J. Econ. Theory 97, 298--319.
Black, S. E.: 1999, Do better schools matter? parental valuation of elementary education, The Quarterly Journal of Economics 114(2), 577–599.
Blundell, R. and S. Bond, \Initial Conditions and Moment Restrictionsin Dynamic Panel Data Models," Journal of Econometrics, August 1998, 87 (1), 115{143. and , \GMM Estimation with Persistent Panel Data: An Application to Production Functions," Econometric Reviews, March 2000, 19 (3), 321{340.
Bonhomme, S., T. Lamadon, and E. Manresa, \A Distributional Framework for Matched Employer Employee Data," Econometrica, May 2019, 87 (3), 699{739.
Brodeur, A., Lekfuangfu, W. N. and Zylberberg, Y.: 2017, War, migration and the origins of the thai sex industry, Journal of the European Economic Association 16(5), 1540–1576.
Camacho, M., G. Pérez Quirós and H. Rodríguez Mendizábal (2013): “Mixing the Ingredients: Business cycles, Technology Shocks, Productivity Slowdown and the Great Moderation”, unpublished manuscript
Carvalho, J.-P. (2013) "Veiling" Quarterly Journal of Economics 128(1); 337-370
Caselli, F.and W. J. Coleman, II, On The Theory of Ethnic Conflict, Journal of the European Economic Association, Volume 11, Issue suppl_1, 1 January 2013, Pages 161-192
Christiano, L. J., M. Eichenbaum, and C. L. Evans (1999): “Monetary Policy Shocks: What Have We Learned and to What End?,” in J. B. Taylor & M. Woodford (ed.), Handbook of Macroeconomics, edition 1, volume 1, chapter 2: 65-148, Elsevier.
Cooley, T. F. and G. D. Hansen (1995): “Money and the Business Cycle,” in T. F. Cooley (ed.) Frontiers of Business Cycle Research, Princeton University Press.
Gali, J. (1999): “Technology, Employment, and the Business Cycle: Do Technology Shocks Explain Aggregate Fluctuations?” American Economic Review, 89(1): 249-271.
Jackson, M. O. Social and economic networks. Princeton University Press,2010.
Newman, M.. Networks: an introduction. Oxford University Press, 2009.
Toke, A. , F. Albornoz and E. Hauk (2021) “Foreign influence in domestic policy”, Journal of Economic Literature 59(2):426-87
Referències addicionals seran proporcionades al llarg del curs.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 30 | Anglès | anual | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Anglès | anual | matí-mixt |