Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313805 Anàlisi Econòmica / Economic Analysis | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Sense prerequisits específics.
L’objectiu de la primera part del mòdul és que els estudiants aprenguin conceptes estàndard de teoria de jocs no cooperatius i cooperatius a nivell de postgrau.
En la segona i tercera parts del mòdul l'objectiu és que els estudiants aprenguin a analitzar, interpretar i organitzar dades econòmiques amb tècniques estadístiques i economètriques avançades. L’estudiant també es familiaritzarà amb l’ús de paquets de programari economètric.
I.Teoria de jocs
1. Introducció a la teoria de jocs i alguns exemples
2. Jocs en forma normal
3. Jocs en forma extensa
4. Equilibri de Nash i problemes relacionats
5. Jocs repetits
6. Jocs d’informació incompleta
7. Teoria de la negociació
8. Jocs cooperatius
II.Econometria I
1. Introducció a l'anàlisi economètrica
2. Mínims quadrats ordinaris
3. MQO i teoria de mostres finites
4. MQO i teoria asimptòtica
5. Perturbacions no esfèriques
6. Endogeneïtat
III.Econometria II
1. Estimació extrema i optimització numèrica
2. Màxima versemblança
3. Mètode generalitzat de moments
4. Introducció a l'anàlisi de sèries temporals
5. Temes addicionals en econometria
Per una descripció amb més detall del contingut del temari anar a https://sites.google.com/view/idea-program/master-program .
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 112,5 | 4,5 | 2, 1, 3, 4, 5, 6, 11, 7, 10, 8, 9, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Conjunts de problemes, tutorials | 75 | 3 | 2, 1, 3, 4, 5, 6, 11, 7, 10, 8, 9, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, grups d'estudi, lectures de llibres de text, lectures d'articles | 187,5 | 7,5 | 2, 1, 3, 4, 5, 6, 11, 7, 10, 8, 9, 12 |
El curs constarà de sessions on el professor presenta el material i sessions dedicades específicament a la resolució de problemes. Es recomana als estudiants que formin grups d’estudi per discutir sobre tasques i lectures.
La metodologia proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a classe i conjunts de problemes i tasques | 22% | 0 | 0 | 2, 1, 3, 4, 5, 6, 11, 7, 10, 8, 9, 12 |
Examen Part I | 26% | 0 | 0 | 2, 1, 3, 4, 5, 6, 11, 7, 10, 8, 9, 12 |
Examen Part II | 26% | 0 | 0 | 2, 1, 3, 4, 5, 6, 11, 7, 10, 8, 9, 12 |
Examen Part III | 26% | 0 | 0 | 2, 1, 3, 4, 5, 6, 11, 7, 10, 8, 9, 12 |
1. Avaluatió continuada:
Examen Part I |
26% |
Examen Part II |
26% |
Examen Part III |
26% |
Llistes de problemes i exercicis i Assistència a classe i participació activa |
22% |
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
2. Aquest mòdul contempla l’AVALUACIÓ ÚNICA:
PROVA D’AVALUACIÓ ÚNICA (Art. 265 de la Normativa Acadèmica de la UAB)
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L’avaluació única ha de ser sol·licitada a la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d’Economia i Empresa.
Presencialitat:
Ha de constar la següent informació referida a les característiques de l’avaluació única. Suggerim incorporar la següent taula:
Tipologia Evidència (1) |
Pes a l’avaluació final (%) (2) |
Durada de l’activitat |
L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta? (SÍ/NO) (3) |
EXAMEN |
80% |
|
SI |
PROVA LABORATORI |
20% |
|
SI |
|
|
|
|
TOTAL |
100% |
|
|
(1) Títol descriptiu de cada evidència (examen, resolució llistes de problemes, anàlisi de casos, activitat realitzades amb un software específic que cal conèixer....)
(2) Pes de l’evidència en el conjunt de l’assignatura (especificar els percentatges de cada evidència d’avaluació que l’alumne ha de fer i/o presentar)
(3) Per a cada evidència: L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta per a l’avaluació única? SI/NO
Game theory:
Fudenberg and J. Tirole (1991). Game Theory. MIT Press.
Gibbons (1992). A Primer in Game Theory. Harvester Wheatsheal.
Luce and H. Raiffa (1957). Games and Decisions. Wiley.
Mas-Colell, M. Whinston and J. Green (1995). Microeconomic Theory. Oxford University Press.
Moulin (1986). Game Theory for the Social Sciences (second edition). New York University Press.
Moulin (1988). Axioms of Cooperative Decision Making. Cambridge University Press (Econometric Society Monographs).
Myerson (1991). Game Theory: Analysis of Conflict. Harvard University Press.
Osborne and A. Rubinstein (1994). A Course in Game Theory. MIT Press.
Owen (1982). Game Theory (second edition). Academic Press.
Shubik (1984). Game Theory in the Social Sciences. MIT Press.
Vega-Redondo (2003). Economics and the Theory of Games. Cambridge University Press.
Econometrics I and II
Cameron, A.C. and P.K. Trivedi, Microeconometrics - Methods and Applications
Davidson, R. and J.G. MacKinnon, Econometric Theory and Methods
Gallant, A.R., An Introduction to Econometric Theor
Greene, W.H. Econometric Analysis, Pearson Prentice Hall.
Hamilton, J.D., Time Series Analysis
Hayashi, F.,Econometrics, Princeton Univesrity Press.
Wooldridge. Econometric Analysis of Cross Section and Panel Data, MIT Press, Cambridge- Mass, USA.
Referències addicionals seran proporcionades al llarg del curs.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 30 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |