Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313805 Anàlisi Econòmica / Economic Analysis | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Sense prerequisits específics.
Aquest mòdul introdueix, de manera formal i analítica, els principis bàsics de macroeconomia i microeconomia. L’estudiant aprèn a analitzar problemes econòmics i a derivar-ne les implicacions mitjançant tècniques i eines pròpies de les ciències matemàtiques. La microeconomia se centra tant en la teoria de decisions de consumidor com de producció. La macroeconomia se centra en eines analítiques avançades que són necessàries per a l'anàlisi de problemes dinàmics.
I. Microeconomia
1. Teoria del consumidor
2. Elecció sota incertesa
3. Teoria de l'empresa
II. Macroeconomia
1. Model de creixement neoclàssic determinista
2. Programació dinàmica
3. Models estocàstics
4. Models de generació superposats
Per una descripció amb més detall del contingut del temari anar a https://sites.google.com/view/idea-program/master-program .
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 112,5 | 4,5 | 1, 3, 4, 2, 8, 5, 7, 6, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Llistes de problemes, tutorials | 75 | 3 | 1, 3, 4, 2, 8, 5, 7, 6, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, estudi en grups, lectures de llibres i articles de referència | 187,5 | 7,5 | 1, 3, 4, 2, 8, 5, 7, 6, 9 |
El curs constarà de sessions on el professor presenta el material i sessions dedicades específicament a la resolució de problemes. Es recomana als estudiants que formin grups d’estudi per discutir sobre tasques i lectures.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a clàsse, llistes de problemes i exercicis | 20% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 2, 8, 5, 7, 6, 9 |
Examen Part I | 40% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 2, 8, 5, 7, 6, 9 |
Examen Part II | 40% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 2, 8, 5, 7, 6, 9 |
Aquesta mòdul no preveu el sistema d’avaluatió única.
Examen Part I |
40% |
Examen Part II |
40% |
Llistes de problemes i exercicis i Assistència a classe i participació activa |
20% |
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Microeconomia:
Mas-Colell, A., M. Whinston and J. Green, Microeconomic Theory, Oxford University Press
Jehle, G.A., P. J. Reny, Advanced Microeconomic Theory (Third Edition). Prentice hall
Macroeconomia:
Krueger, D., Macroeconomic Theory, teaching manuscript
Ljungqvist, L. and T. Sargent, Recursive Macroeconomic Theory, MIT Press
Stokey, N. L. and R. E. Lucas, Jr., Recursive Methods in Economic Dynamics, Harvard University Press.(CP) Cooley, T. F. and E. C. Prescott, Economic Growth and Busines Cycles, in Cooley, T.F. (ed.) Frontiers of Business Cycle Research, Princeton University Press
King, R. G., C. I. Plosser, and S. T. Rebelo, Production Growth and Business Cycles. I. The Basic Neoclassical Growth Model, Journal of Monetary Economics, 21, pp. 195-232
Krusell, P., L. E. Ohanian, J.-V. Ríos-Russ, and G. L. Violante, Capital-Skill Complementarity and Inequality: A Macroeconomic Analysis, Econometrica, 68 (5), pp. 1029-1053
Referències addicionals seran proporcionades al llarg del curs.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 30 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |